Încetinitorul de particule: Studiu de fezabilitate al realizărilor administrației arădene în 2018

    de E. Nola | 24 decembrie 2018, 8:03 AM | Încetinitorul de particule | Topic special

    1

    Având în vedere că ne apropiem, printre târguri de Crăciun și vin fiert, cu pași uriași spre încheierea acestui an bogat în realizări pe hârtie, ținând cont și de importanța nebănuită pentru administrația arădeană, reprezentată la vârf și peste tot de Ghiță Falcă, a anului care vine, începem, ca la Arad, un studiu de fezabilitate a acestor realizări și așteptări pline de speranțe deșarte.

    Menționăm în introducere că studiul nostru nu este finanțat nici din fonduri de coeziune, nici din cele structurale, cu atât mai puțin din bugetul local, nu, în cel mai bun caz ne vom alege cu câteva pahare de pălincă de cea mai bună calitate, de Sălaj, ca să ne înțelegem.

    Trecem acum peste Cetate și alte lucruri fără importanță pentru Arad, cum ar fi Teatrul Vechi, exprimându-ne bucuria că, în sfârsit, de la anul, cei care nu își repară clădirile lor istorice vor fi aspru sanctionați, minus cei care vor fi plătiți din bugetul local să le repare. Chiar dacă încă nu înțelegem rațiunea distincției, studiul nostru de fezabilitate pe gratis ne spune că nu e imposibil ca până la urmă să fie reparate tot așa și cele supraimpozitate, mai ales după ce vor fi vândute unora care pot accesa bunăvoința lui Ghiță Falcă.

    Respectiv a aceluia care consideră că cea mai mare realizare a sa ca primar al Aradului este autostrada. Trecem peste confuzia de rol evidentă și oarecum inerentă, știm de mult că Ghită al nostru este primarul Aradului în timp ce se imaginează primul ministru al României, mișcare mentală care ne ajută să înțelegem și următorul proiect – mai precis studiu de fezabilitate – înfiripat în mintea creatoare a marelui om: ieșirea la autostradă pe un nou pod peste Mureș, adică legarea Checheciului și Pârneavei de Europa.

    Podul acesta cu două benzi va fi o minunăție și va costa nițel peste 49 de milioane de parai europeni, tocmai bun să nu intre peste 50, fiindcă astfel ar intra într-o altă categorie: a investițiilor europene importante în infrastructură, lucru imposibil, fiindcă alea sunt deja stabilite până în 2020 și nu zic nimica, dar nimica despre podul de peste Mureș de la Arad.

    Nu contează prea mult, suntem în fond într-unul dintre nenumăratele studii de fezabilitate arădene, momentul fiind prielnic să stabilim în această etapă de studiu interesul predilect al primarului nostru pentru ape curgătoare, în cazul nostru Mureșul, evident. Să ne amintim de proiectul său abandonat pe moment de a crea o insulă iluminată feeric pe Mureș, transformat subliminal, credem noi, în Podul fără Rost și Sens, dar foarte intens iluminat care traversează răul dintr-un parc fără ieșire într-un ștrand părăsit în mare parte.

    Remarcăm în această fază a studiului nostru că bălțile nu-i mișcă fantezia creatoare debordantă, terenul fostului Tricou Roșu de lângă lacul din fața Casei Sindicatelor, rămâne în paragină, tot așa precum bălțile care apar după ploaie în Micălaca și în alte zone ale orașului ocolite de mărețul proiect de Regenerare Urbană, cam unicul proiect care  a trecut de stadiul studiului de fezabilitate, fiind, cum ar veni, cât se poate de evident că de acolo nu mai știe ce să facă în continuare.

    Revenind la podul care va lega Checheciul de Europa, arată tare bine pe hârtie, cam ca un ac de siguranță uriaș desfăcut deasupra apei, chiar dacă este în studiu de fezabilitate sau cu atât mai mult.

    Suntem de acord că în această fază de fezabilitate a proiectului nu prea contează nimic, în fond se urmărește realizarea unui nou pod fără sens și fără rost, ajunge doar să ne uităm de unde pleacă si unde ajunge. Este adevărat, ar fi rost de ceva terenuri pe acolo, agricole, desigur, dar asta contează mai puțin, important este nu unde vrei să ajungi, ci de unde ai plecat.

    Trecem acum pe lângă observația unor chibiți care nu înțeleg de ce trebuie ca podul să fie cu două benzi dacă ar putea fi și cu patru, astea-s mărunțișuri de care se împiedică doar oamenii fără gândire în perspectivă și fără fantezie creatoare.

    Să nu uităm că, totuși, primarul nostru la bază este inginer de drumuri și poduri sau doar de drumuri sau poduri, asta contează mai puțin, nu vom avea pretenția la nivelul unui studiu de fezabilitate să se preocupe de clădiri, cetăți, așezăminte de cultură, în fond inginerului de drumuri și poduri îi stă bine cu drumul și cu podul, nu cu așezarea.

    Trebuie să-l înțelegem, viața pentru el este ca în Dao, numai mai simplu un pic: un drum care îl duce spre vârf, indiferent unde ar fi acel vârf, îl trece peste obstacole prin poduri suspendate între nimic și aiurea, îl va duce la Bruxelles, indiferent cum se scrie și se pronunță, îl va duce și la București, în funcții de unde va putea, într-un final prea mult așteptat, să-și realizeze visul, acela simbolizat prin plutirea deasupra Palatului Administrativ a unei Domnișoare din Italia, plus a câtorva zeci de mii de euroi, plus visul de mărire împlinit și din care sau de unde, din vis, desigur, va putea afirma pe bună dreptate că  el și numai el a realizat și autostrada A1 și celelalte autostrăzi și poduri, inclusiv cel care leagă Pârneava și Checheci de inima fierbinte a Uniunii Europene.

    Distribuie articolul

    Comentarii

    Scrie un comentariu

    3 + 5 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.