Gazele din Marea Neagră, „mărul discordiei” în negocierea cu Austria pentru aderarea României la spaţiul Schengen?





În timp ce România negociază cu Austria – prin vizita ministrului Bode la Viena – un vot favorabil pe 8 decembrie pentru primirea în spaţiul Schengen, nici compania austriacă OMV nu are zile liniştite, scrie cursdeguvernare.ro.
Reamintim, Austria a fost singura oponentă a intrării în Schengen, săptămâna trecută, după ce inclusiv Suedia și Olanda au susținut aderarea României la spațiul de liberă circulație.
Compania austriacă are la dispoziţie doar trei săptămâni pentru a semna acordul de comercialitate pe gazele descoperite în perimetrul de la Marea Neagră: dacă nu o face până la 31 decembrie, îşi pierde licenţa de la data de 1 ianuarie 2023.
Acordul de comercialitate e pasul indispensabil pentru trecerea la dezvoltarea perimetrului şi la investiţia în sine. Deşi chestiunea părea tranşată încă de astă vară, iar noua lege offshore fusese acceptată de OMV – şi, odată cu ea, de celălalt partener, Romgaz – discuţiile şi lobby-ul companiei austriece s-au reluat la sfârşitul toamnei, fără succes. S-a ajuns, astfel, la vizita directorului general executiv al OMV, Alfred Stern, chiar la Cotroceni, pentru o discuţie cu Klaus Iohannis, în data de 21 noiembrie.
Şeful statului român a cerut companiei austriece, în cadrul întâlnirii, să pornească de urgenţă investiţiile în perimetrul Neptun Deep, însă partea austriacă a anunţat că nu va lua o decizie de investiţie decât în vara viitoare.
Miza lobby-ului OMV vizează, însă, altceva: potrivit unor surse convergente din administraţia decidentă, consultate de CursDeGuvernare, compania austriacă doreşte o modificare a legislaţiei în avantajul său, legislaţie care să se facă pe repede înainte şi care să fie valabilă la data semnării acordului de comercialitate: adică modificări legislative în numai 3 săptămâni, pentru o conjunctură legislativă cât mai avantajoasă la data acordului.
Sursele consultate de CursDeGuvernare arată că lobby-ul se întinde de la sfera parlamentară şi până la ministere.
Citește continuarea pe cursdeguvernare.ro
Comentariile portalului
Pentru asta folosiți aeroportul pentru motoare turate și Festivaluri de proșt gust gen aoa toate abonate la bani publici .aeroportul trebuie folosit pentru zboruri nu pentru sindrofii politice
Ipocrizia generalizată ridicată la rang de mitologie oficială...când colo....afăra-i vopsit gardu` înăuntru leopardu`
Stimați reprezentanți ai legii, o singură întrebare aș avea: În curtea DSP-ului oare când catadicsiți a vă uita, la neregulile cât carul, în urma multor, (...)