vineri, 19 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Fertilitate artistică feminină la „Dor de Artă” – o „explozie controlată” în timpul ciclic | Foto

    de Tomck@t | 30 martie 2018, 2:08 PM | Cultură

    0

    Recent apăruta consignație „Dor de artă” de pe strada Mihai Eminescu din Arad s-a dovedit a fi un loc ideal pentru cea de-a doua expoziție „AIÕN – Our Time” în România, venită din Cluj-Napoca. Expoziția a fost accesibilă publicului timp de doar 3 ore, joi seara, cu dorința exprimată și asumată de a surprinde prin complexitate ambianța pulsantă a spațiului expozițional cu lucrările fluide și vibrante ale artistelor Sabina Elena Dragomir și Teodora Pop.

    Evenimentul „AIÕN – Our Time”, organizat de WAW (Woman’s Art World), dorește să analizeze și să dezbată tema timpului creației, sub forma unei expoziții special gândită și dedicată spațiului galeriei-gazdă. Intenția acestui proiect a fost și este aceea de a scoate în evidență arta feminină și durata acesteia între intermitențe, erori anacronice și timpul creației, cu o posibilitate creativă care poate fi viabilă în prezent și prin care artistele devin prezența fertilă. Denumirea proiectului a fost inspirată de AIÕN, zeul eternității și al timpului ciclic, respectiv repetiția vieții.

    „Am fost întrebat dacă-mi place. Părerea mea este că această expoziție, nu tot ambientul, ci doar expoziția, exponatele în sine, realizate de cele două artiste, nu intră în categoria de frumos sau urât. Ies în afară și fac parte dintr-o direcție care s-ar putea numi un artist care gândește, recte o artistă”, a spus criticul de artă Dan Lăzărescu, cel care a vernisat expoziția. „Expoziția mi se pare de un patetism aproape exploziv. Îmi creează o acută senzație de neliniște. Este semnul unei lumi care se mișcă și care nu se va opri niciodată. Senzația care mă încearcă este că această lume a femeii, care trece cu eleganță în prim planul creației este lumea în care trăim și în care totul se confruntă, nimic nu este stabilit, totul este amenințat de acest val al vieții. Din această cauză, curajul domnișoarei galeriste de a face o expoziție este cu atât mai merituos cu cât a simțit acum exact acest lucru: nevoia de coerență, nevoia de… explozie controlată”, a mai adăugat criticul de artă.

    Sabina Elena Dragomir – artist vizual și inițiatoarea proiectului WAW, s-a născut în 1992 în Brașov, trăiește și lucrează în Cluj-Napoca. A obținut Diploma de Master în Pictură la Universitatea de Artă și design Cluj-Napoca, unde în prezent urmează studiile doctorale în aceleași domeniu. Tânăra artistă prezintă o actvitate în plină dezvoltare, iar operele sale au fost expuse în galerii sau instituții culturale naționale, dar mai ales internaționale. A făcut parte din numeroase proiecte artistice colective precum Breaking Rules (2017, Cluj-Napoca), Cluj Calling Project (2015 – 2016, Cluj-Napoca / România, Crema, Alessandria / Italia), Fragment (2015 – 2017, Cluj-Napoca), Timpuri și Geneze (2016, Cluj Napoca) sau Tranparenze, Quattro forme dell’invisibile (Roma / Italia), iar prin expozițiile personale, artista reușete să prezinte publicului fiecare etapă și evoluția cercetării sale artistice.

    Teodora Pop – artist vizual, s-a născut în anul 1985 în Cluj-Napoca, une trăiește și lucrează. În prezent urmează studiile doctorale în Arte Vizuale la Universitatea de Artă și Design Cluj-Napoca. A obținut o diplomă de Master în Pictură la aceeași universitate și o diplomă de Licență la Universitatea Babeș-Bolyai, specializarea Patrimoniu Cultural – Restaurare și Conservare de Icoane și Biserici. De-a lungul anilor de studiu a participat la workshopuri internaționale și a expus în expoziții de grup atât pe plan național, cât și internațional.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    0 + 7 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.