Emoție pură pe scena teatrului arădean, adusă de trupa din Sfântu-Gheorghe și Teatrul Excelsior





Într-una dintre cele mai emoționante seri ale Festivalului Internațional de Teatru Nou de la Arad, spectacolul „Menajeria de sticlă” de Tennessee Williams, în regia Alinei Hiristea, a adus pe scenă o interpretare profundă și tulburătoare a celebrului text american. Producția, realizată de Teatrul “Andrei Mureșanu” din Sfântu-Gheorghe, a fost întâmpinată, luni seară, cu ropote de aplauze, artiștii fiind chemați la rampă de nu mai puțin de patru ori.
Traducerea semnată de Anda Boldur păstrează lirismul și fragilitatea originalului, relevând, cu o sensibilitate aparte, dinamica internă a unei familii sfâșiate de vise pierdute și realități apăsătoare.
Distribuția – formată din Ioana Alexandrina Costea, Maria Pandrea, Robert Brage și Eduard Crucianu – a oferit un joc actoricesc de mare finețe, dând viață cu autenticitate personajelor marcate de izolare, dorință și speranțe fragile, asemenea obiectelor din titlu.
Montarea s-a impus ca un moment de referință al festivalului, demonstrând nu doar valoarea dramaturgiei clasice, ci și forța emoțională a teatrului românesc contemporan. Un spectacol ce reamintește, cu o frumusețe dureroasă, cât de mult ne pot costa propriile iluzii.
„Mândrie și prejudecată (un fel de)” – un omagiu plin de umor adus literaturii clasice
În cadrul festivalului aflat la ediția a X-a, Teatrul Excelsior din București a prezentat, marți seara, „Mândrie și prejudecată (un fel de)”, un spectacol care reînvie povestea clasică a lui Jane Austen cu o energie irezistibilă și o doză de umor deosebită. Scrisă de Isobel McArthur și tradusă de Adrian Nicolae, această adaptare îndrăzneață a romanelor de odinioară este regizată cu multă imaginație de Alexandru Mâzgăreanu, care reinterpretează povestea într-un stil modern, jucăuș și extrem de energic.
Adaptarea nu doar că păstrează esența povestirii, dar o transformă într-un spectacol viu și captivant, care combină comedia pură cu momente de cabaret, muzică live și o ironie delicioasă. Mâzgăreanu reușește să creeze o atmosferă în care spectatorii se simt parte dintr-un joc teatral plin de viață și autenticitate.
Distribuția exclusiv feminină a fost un adevărat punct de atracție. Camelia Pintilie, Dana Marineci, Oana Predescu, Ana Udroiu și Iulia Samson au demonstrat o versatilitate impresionantă, dând viață personajelor cu o energie molipsitoare și o chimie remarcabilă. De la momentele de râs pur, la scenele mai intime, fiecare dintre ele a adus un aport semnificativ, făcând din acest spectacol o experiență teatrală de neuitat.
Publicul arădean a răspuns cu aplauze prelungite, confirmând că „Mândrie și prejudecată (un fel de)” a fost un succes al festivalului, o adaptare care reînvie un clasic cu o doză de modernitate și umor. Acest spectacol a demonstrat încă o dată că teatrul poate fi o formă de artă accesibilă, dar și profundă, care reînvie textele celebre cu o nouă energie.
Ambele montări au dovedit că poți avea succes și fără nuditate și limbaj licențios, extreme în care cad tot mai mulți regizori.
PROGRAMUL DE MIERCURI
Sala studio, ora 18.00
O INTERVENȚIE de Mike Bartlett
Regie: Radu Iacoban
Distribuția: Ana Ularu și Lucian Iftime
Producție Teatrul Act București
Durata 1h 40
Spectacol nerecomandat minorilor sub 16 ani
Sala mare, ora 20.00
PĂRINȚI dramatizare după romanul Dianei Bădică & Cristian Ban (cu contribuția actorilor)
Regie: Cristian Ban
Distribuția: Teo Dincă, Marius Florea Vizante, Silvana Negruțiu, David Drugaru, Vlad Pânzaru, Maria Alexievici
Producție Teatrul Metropolis București
Durata 1h 40
Comentariile portalului
Ai scris 7 pagini și te-ai învârtit în jurul problemei. Ca de obicei, răspuns ratat. Sigur că nu te referi la Simion🤣
cred ca au lasat intentionat parte din trunchiul celor doborati langa ciot,se vada ca au fost bolnavi -uscati ,iar cei care au fost sanatosi si totusi doborati au fost (...)
Serios, mizerie de ministru? Ești și tu din trupa lui Javrilă Nufugem sau din echipa Golanului de vorbești în halul asta cu rectorul celei mai apreciate universități (...)