duminicã, 16 iunie, 2024

Special Arad Logo

    Dorian Curcanu, USR: „Arad, oraș magnet? Atragerea unui producător auto de talie mondială”

    de - | 17 februarie 2023, 3:08 PM | Comunicate contra cost

    1

     

    Consilierul local USR Dorian Curcanu transmite următoarele:

    Producător auto important

    Aradul, precum am stabilit deja în urmă cu o săptămână, cu o abordare corectă, ar putea să devină un oraș magnet, o adevărată forță în România și în regiunea Europei Centrale.

    O soluție pentru relansarea Aradului și ieșirea din anonimatul actual ar fi aducerea pe meleagurile noastre a unui investitor auto de talie mondială.

    Pe lângă Dacia și Ford, ar mai fi loc de un producător auto major în România, iar Aradul are atât avantajul poziției geografice, cât și cel al bunei conectări cu infrastructura europeană de transport. Astfel, avantajul orașului ar fi sporirea exponențială a economiei locale, făcând din Arad un reper național și regional.

    Industria auto are un efect multiplicator consistent în economia locală și națională, deoarece pune în mișcare alte industrii cum ar fi cea de materii prime, dar și a industriilor conexe electronice, IT, transport, mentenanță ș.a.m.d.

    Mai mult, nivelul taxelor încasate în Arad ar crește semnificativ și ar duce la crearea mai multor locuri de muncă în alte industrii, chiar și în cea de servicii.

    Un investitor auto ar antrena un flux de populație pozitiv spre Arad, ar putea atrage oameni din alte zone ale țării sau chiar din alte țări, deoarece economia este influențată inclusiv de numărul populației din acel oraș, creșterea populației aducând automat și creșterea economiei.

    Exemple din țară și regiune: Dacia, Ford și BMW.

    Aradul ar putea lua exemplele orașelor care au gândit strategic o creștere economică folosindu-se de această „pârghie”.

    Cei din Mioveni au fabrica Dacia, având peste 13.000 de angajați, firma producătoare de mașini având 48 de furnizori locali de produse şi servicii, la Oradea s-a sabilit Nokian, unul din cei mai mari producători de anvelope din lume.

    Vecinii noștri din Ungaria i-au atras în Debrecen pe cei de la BMW, care au construit o fabrică pentru mașini în care investiția totală până 2025 se ridică la 2 miliarde de euro.

    Companiile din Rusia și Asia încearcă să se relocheze spre Europa, iar Aradul nu face nimic pentru a atrage aceste oportunități, motiv pentru care firmele de acest fel s-au îndreptat către alte orașe din România.

    Administrația incapabilă și dezinteresată

    Din păcate, din cauza dezinteresului administrației și politicului arădean, avantajele pe care le are Aradul (poziția geografică, conectarea cu autostrada) au devenit nule pentru o astfel de soluție.

    Primăria Arad nu are un departament dedicat pentru atragerea investițiilor străine care să lucreze în mod activ, limitând accesul investitor în orașul nostru, inclusiv în mediul online.

    Administrația actuală este lipsită de viziune, neinteresată în mod real de Arad, extrem de rigidă și înapoiată, dezvoltatare doar în declarații și cam atât.

    Aradul nu are nici măcar un site de prezentare pentru potențialii investitori, dar are site pentru Târgul de Crăciun, în care „Mascota nr. 1 a orașului” apare alături de mici și ciolane.

    Dar până la urmă, asta caracterizează Aradul actual, jonglerii politice, ciolane, nicidecum atragarea unor investitori importanți care pot face din oraș unul magnet.

    Ne-a ieșit odată, aproape din pură întâmplare, cu fabrica de tramvaie, care a devenit un ambasador al industriei arădene, deoarece aduce beneficii economice orașului, cât și beneficii de imagine. Același lucru l-ar putea realiza prezenta unui producător auto important în Arad.

    Însă unde nu e interes, nu există reușită. Oare nu merită Aradul mai mult?


    Comunicatul de față a fost publicat contra cost. Conținutul acestuia reprezintă în mod exclusiv punctul de vedere al partidului / organizației mai sus amintit/e, pentru care Redacția Special Arad nu-și asumă nicio responsabilitate.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Tocmai au aprobat în Parlamentul European ca din 2035 să circule exclusiv mașini electrice.
      Mă îndoiesc că Germania își va retehnologiza toate fabricile într-un timp atât de scurt 12 ani.
      Revenind la subiect bateriile mașinilor electrice sunt făcute cu metale rare disponibile doar în China așadar o decizie în favoarea monopolului chinezesc iar pt bateriile mașinilor electrice nu există încă un sistem de scoatere din uz.
      Nu cred ca în anii următori în lumina acestei decizii se vor deschide noi capacități de producție auto clasice cu combustie fosila.

      0 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    7 + 7 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.