miercuri, 24 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Conexiune feroviară între Aeroportul din Timișoara și Gara de Nord. Investiția va costa peste 420 milioane de lei

    de Special Arad | 19 ianuarie 2023, 5:37 PM | Regional

    0

    𝗖𝗼𝗺𝗽𝗮𝗻𝗶𝗮 𝗡𝗮ţ𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹ă 𝗱𝗲 𝗖ă𝗶 𝗙𝗲𝗿𝗮𝘁𝗲 „𝗖𝗙𝗥” 𝗦𝗔 𝗶𝗻𝗳𝗼𝗿𝗺𝗲𝗮𝘇ă 𝗰ă 𝗮𝘂 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝗮𝗽𝗿𝗼𝗯𝗮ț𝗶 𝗶𝗻𝗱𝗶𝗰𝗮𝘁𝗼𝗿𝗶𝗶 𝘁𝗲𝗵𝗻𝗶𝗰𝗼-𝗲𝗰𝗼𝗻𝗼𝗺𝗶𝗰𝗶 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗥𝗲𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗰𝗼𝗻𝗲𝘅𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝗳𝗲𝗿𝗼𝘃𝗶𝗮𝗿𝗲 𝗰𝘂 𝗔𝗲𝗿𝗼𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘁𝗲𝗿𝗻𝗮ț𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝗧𝗿𝗮𝗶𝗮𝗻 𝗩𝘂𝗶𝗮 𝗧𝗶𝗺𝗶ș𝗼𝗮𝗿𝗮 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗲 𝗱𝗲 𝘂𝘁𝗶𝗹𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲𝗮 𝗽𝘂𝗯𝗹𝗶𝗰ă 𝗱𝗲 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗿𝗲𝘀 𝗻𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹.

    𝗩𝗮𝗹𝗼𝗮𝗿𝗲𝗮 𝘁𝗼𝘁𝗮𝗹ă 𝗮 𝗶𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶ţ𝗶𝗲𝗶 (𝗶𝗻𝗰𝗹𝘂𝘀𝗶𝘃 𝗧𝗩𝗔) 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗱𝗲 𝟰𝟮𝟯.𝟰𝟲𝟰.𝟭𝟯𝟳,𝟲𝟲 𝗟𝗲𝗶, iar 𝘀𝘂𝗿𝘀𝗮 𝗱𝗲 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗻ț𝗮𝗿𝗲 𝘃𝗮 𝗳𝗶 𝗮𝘀𝗶𝗴𝘂𝗿𝗮𝘁ă din fonduri externe nerambursabile, prin 𝗣𝗹𝗮𝗻𝘂𝗹 𝗡𝗮ț𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝗱𝗲 𝗥𝗲𝗱𝗿𝗲𝘀𝗮𝗿𝗲 ș𝗶 𝗥𝗲𝘇𝗶𝗹𝗶𝗲𝗻ță (𝗣𝗡𝗥𝗥), de la 𝗕𝘂𝗴𝗲𝘁𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗦𝘁𝗮𝘁 prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din 𝘃𝗲𝗻𝗶𝘁𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗽𝗿𝗼𝗽𝗿𝗶𝗶 𝗮𝗹𝗲 𝗖𝗼𝗺𝗽𝗮𝗻𝗶𝗲𝗶 𝗡𝗮ț𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗖ă𝗶 𝗙𝗲𝗿𝗮𝘁𝗲 ,,𝗖.𝗙.𝗥.”– 𝗦.𝗔., precum și alte surse legal constituite în limita sumelor prevăzute anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

    𝗗𝘂𝗿𝗮𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂ț𝗶𝗲 𝗮 𝗹𝘂𝗰𝗿ă𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝘃𝗮 𝗳𝗶 𝗱𝗲 𝟮𝟮 𝗹𝘂𝗻𝗶.

    Lungimea liniei simple modernizată va fi de 5,2 km și se va construi o linie simplă nouă de 5 km, iar electrificarea se va face pe tot traseul, de 10,2 km și se vor construi cinci podețe și peroane cu o lungime de 930 m.

    𝗢𝗯𝗶𝗲𝗰𝘁𝗶𝘃𝗲𝗹𝗲 𝘀𝗽𝗲𝗰𝗶𝗳𝗶𝗰𝗲 𝗮𝗹𝗲 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝘀𝘂𝗻𝘁:
    – îmbunătățirea conectivității rețelei feroviare ;
    – realizarea legăturii feroviare între Aeroportul Internațional Traian Vuia Timișoara, stația CF Timișoara Est și rețeaua feroviară națională;
    – creșterea vitezei de deplasare între cele două obiective și implicit reducerea timpului de călătorie;
    – îmbunătățirea condițiilor de călătorie și de siguranța circulației, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene;
    – economisirea timpului de călătorie;
    – economii în costurile de exploatare a vehiculului (economii de exploatare a vehiculelor pentru utilizatorii atrași către calea ferată de la modurile de transport rutier privat);
    – economii în accidente rutiere și daune aduse mediului;
    – crearea de noi locuri de muncă.

    𝗢𝗯𝗶𝗲𝗰𝘁𝗶𝘃𝗲 𝗽𝗿𝗲𝗰𝗼𝗻𝗶𝘇𝗮𝘁𝗲 𝗮 𝗳𝗶 𝗮𝘁𝗶𝗻𝘀𝗲 𝗽𝗿𝗶𝗻 𝗿𝗲𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗶𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶ț𝗶𝗲𝗶
    – creșterea competitivității transportului feroviar pe piața internă;
    – dezvoltarea unui sistem de transport combinat, care să permită legătura transportului aerian cu transportul feroviar în condiții de siguranță și eficiență;
    – îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 80 km/h pentru trenurile de marfă și respectiv, la 120 km/h pentru trenurile de călători;
    – mărirea capacității de tranzit a călătorilor din AITVT;
    – conformitatea infrastructurii și suprastructurii de cale ferată cu parametrii tehnici ceruți de standardele și cadrul legislativ și de reglementare național și european în vigoare.
    – confortul și siguranța pasagerilor prin montarea sistemelor de sonorizare și avizare a publicului călător, teleafișaj pentru informare, sisteme de supraveghere video, montare instalații de telecomunicații digitale, echipamente pentru aplicații informatice, instalații de radiocomunicații și cablu subteran de fibră optică pe traseul Timișoara Est – Giarmata – Terminal Aeroport Internațional Traian Vuia Timișoara.

    𝗣𝗿𝗶𝗻 𝗿𝗲𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗮𝗰𝗲𝘀𝘁𝗲𝗶 𝗹𝗲𝗴ă𝘁𝘂𝗿𝗶 𝗳𝗲𝗿𝗼𝘃𝗶𝗮𝗿𝗲 î𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗔𝗲𝗿𝗼𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘁𝗲𝗿𝗻𝗮ț𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝗧𝗿𝗮𝗶𝗮𝗻 𝗩𝘂𝗶𝗮 𝗱𝗶𝗻 𝗧𝗶𝗺𝗶ș𝗼𝗮𝗿𝗮 (𝗔𝗜𝗧𝗩𝗧) ș𝗶 𝘀𝘁𝗮ț𝗶𝗮 𝗖𝗙 𝗧𝗶𝗺𝗶ș𝗼𝗮𝗿𝗮 𝗘𝘀𝘁, 𝘀𝗲 𝘃𝗮 𝗮𝘀𝗶𝗴𝘂𝗿𝗮 𝗰𝗿𝗲ș𝘁𝗲𝗿𝗲𝗮 𝘃𝗶𝘁𝗲𝘇𝗲𝗶 𝗱𝗲 𝗱𝗲𝗽𝗹𝗮𝘀𝗮𝗿𝗲 î𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗰𝗲𝗹𝗲 𝗱𝗼𝘂ă 𝗼𝗯𝗶𝗲𝗰𝘁𝗶𝘃𝗲 ș𝗶 𝗶𝗺𝗽𝗹𝗶𝗰𝗶𝘁 𝗿𝗲𝗱𝘂𝗰𝗲𝗿𝗲𝗮 𝘁𝗶𝗺𝗽𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗱𝗲 𝗰ă𝗹ă𝘁𝗼𝗿𝗶𝗲 𝗽𝗿𝗲𝗰𝘂𝗺 ș𝗶 î𝗺𝗯𝘂𝗻ă𝘁ăț𝗶𝗿𝗲𝗮 𝗰𝗼𝗻𝗱𝗶ț𝗶𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗲 𝗰ă𝗹ă𝘁𝗼𝗿𝗶𝗲 ș𝗶 𝗱𝗲 𝘀𝗶𝗴𝘂𝗿𝗮𝗻ț𝗮 𝗰𝗶𝗿𝗰𝘂𝗹𝗮ț𝗶𝗲𝗶, 𝗴𝗲𝘀𝘁𝗶𝗼𝗻â𝗻𝗱 î𝗻 𝗮𝗰𝗲𝗹𝗮ș𝗶 𝘁𝗶𝗺𝗽 𝗶𝗺𝗽𝗮𝗰𝘁𝘂𝗹 𝗮𝘀𝘂𝗽𝗿𝗮 𝗺𝗲𝗱𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶. 𝗟𝗶𝗻𝗶𝗮 𝗱𝗲 𝗰𝗮𝗹𝗲 𝗳𝗲𝗿𝗮𝘁ă 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗔𝗲𝗿𝗼𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘁𝗲𝗿𝗻𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝗧𝗿𝗮𝗶𝗮𝗻 𝗩𝘂𝗶𝗮 𝗱𝗶𝗻 𝗧𝗶𝗺𝗶ș𝗼𝗮𝗿𝗮 𝘃𝗮 𝗽𝗲𝗿𝗺𝗶𝘁𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗹 𝗽𝗮𝘀𝗮𝗴𝗲𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗰ă𝘁𝗿𝗲 𝗠𝘂𝗻𝗶𝗰𝗶𝗽𝗶𝘂𝗹 𝗧𝗶𝗺𝗶ș𝗼𝗮𝗿𝗮 𝗽𝗿𝗲𝗰𝘂𝗺 ș𝗶 𝗰ă𝘁𝗿𝗲 𝗮𝗹𝘁𝗲 𝗼𝗿𝗮ș𝗲 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺â𝗻𝗶𝗮.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    8 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.