joi, 28 martie, 2024

Special Arad Logo

    Update Ce-ți pasă ție, CTP? Cum ajung arădenii vârstnici sau cu probleme de sănătate mai ușor din Micălaca în Aradul Nou? Între timp… a venit și răspunsul Companiei!

    de Tomck@t | 22 martie 2016, 9:56 PM | Recomandările editorilor | Știri Arad

    29

    Faptul că organizarea rețelei de linii de tramvai și a traseului autobuzelor nu e punctul forte al Companiei de Transport Public Arad nu e o noutate. Problema e că de aceste dificultăți se lovesc călătorii arădeni, zi de zi. Special Arad a mai scris despre aparatele de bilete care ori lipsesc cu desăvârșire în majoritatea stațiilor de tramvai, ori nu funcționează, dar asta nu e tot. Dintr-un cartier în altul, sau până la Spitalul Județean, arădeanul de rând nu are cum să ajungă decât dacă schimbă tramvaiul la mijlocul drumului, ori dacă o ia pe jos de la un anumit punct (și nu e puțin de mers). Ca să nu mai vorbim de faptul că se ocolește, astfel, jumătate din oraș, pierzând timp și acumulând nervi. CTP trebuie să ia în calcul faptul că nu toată lumea este dispusă să meargă atât de mult pe jos, fie din motive de sănătate, vârstă sau timp. Pe unde o mai pui că mulți habar n-au că există varianta autobuzului, „din an în Paști”, pentru că nu există niciun panou informativ în acest sens, în afară de rutele către județ…

    „Nu înțeleg de ce nu există interes pentru promovarea și dezvoltarea transportului în comun cu autobuze și tramvaie, respectiv încurajarea și convingerea cetățeanului arădean de a le folosi. Atât de greu este să se facă legătura directă între cartierul Micălaca și Aradul Nou cu o linie de autobuz care să circule regulat? Nu cum este linia 19, cu doar trei curse pe zi, de luni până vineri! La fel, nu ai cu ce ajunge la Spitalul Județean doar cu câteva curse cu linia 20 pe zi. În plus, în afara acestor curse, și mai ales în weekend – deloc, mulți cetățeni habar nu au de ele, pentru că nu au de unde afla”. Așa își începe arădeanul Eugen M. scrisoarea trimisă redacției Special Arad, în care semnalează multiplele probleme ale transportului în comun din orașul nostru.

    „În majoritatea stațiilor nu există panouri de informare. Vorbind de stații, nu sunt amenajate corespunzător, nu este copertină, refugiu, stația îi undeva printre mașinile parcate, noroaie, bălți după ploaie, tufișuri, iarbă sau chiar și lângă tomberoane. Plătim bilete, abonamente și, nu în ultimul rând, taxe și impozite care s-au mărit, suntem o țară europeană, dați dovadă de acest lucru!”, ne scrie Eugen M., referindu-se, cel mai probabil, la situația cartierului Micălaca.

    Bun. Dar ce e de făcut?

    Arădeanul care ne-a trimis această scrisoare – și care, suntem siguri, nu vorbește doar în nume propriu, ci în numele unei întregi comunități din Micălaca – vine și cu idei pentru remedierea acestei probleme. O idee cât se poate de simplă, ce ar trebui să fie luată-n considerare de către Compania de Transport Public Arad:

    „Sugestia mea și a altor cetățeni ar fi următoarea: cuplarea liniei 19 cu 20 și prelungirea acesteia până la Fortuna (asta rezultând următorul traseu: Fortuna – Piața UTA – Spitalul Județean – Kaufland – Podgoria – Billa/Zona 2-3 – Subcetate – Aradul Nou – Sânicolaul Mic), introducerea unui program regulat, cu cel puțin 2 autobuze pe zi (dacă este necesar, și un al treilea, la ore de vârf), unul să plece din Piața Uta, iar celălat de la Sânicolau Mic. În acest fel, ar fi o linie eficientă care ar face legătura între 3 cartiere, Spitalul Județean și centrele comerciale”.

    Exemple de situații în care se poate afla orice arădean:
    1 – sunt în Micălaca și vreau să ajung în Aradul Nou. Trebuie schimbate două tramvaie și timpul ar ajunge aprox. la 50 de minute / o oră, cu tot cu așteptatul.
    2 – sunt în Micalaca/Vlaicu și vreau să ajung la Spitalul Județean, Autogara de lângă Kaufland sau chiar la acest supermarket. Nu am de ales decât să o iau pe jos, fie de la UTA, fie de la Podgoria.
    3 – sunt în Aradul Nou/Sânicolau Mic și vreau să ajung în Micălaca. Trebuie să merg pe jos din Sânicolau Mic pâna la Gara Aradul Nou, apoi cu două tramvaie până în Micălaca.
    4 – sunt în Aradul Nou/Sânicolaul Mic și vreau să ajung la Spitalul Județean, Autogară și/sau Kaufland etc. trebuie să merg pe jos din Sânicolau Mic până la Gara Aradul Nou, apoi cu tramvaiul, iar de la Podgoria sau UTA, pe jos.

    „Dacă ați face această legătură importantă despre care vorbeam (ne scrie arădeanul, adresându-se prin intermediul Special Arad Companiei de Transport Public Arad), ati demonstra că vă pasă de arădeni și, în același timp, de transportul în comun. Ar avea numai de câștigat atât CTP-ul, cât și Primăria (și arădenii care întâmpină aceste probleme, am adăuga noi)”, își încheie scrisoarea Eugen M.

    Poziția oficială CTP Arad

    Am sunat la Compania de Transport Public Arad pentru a ne confirma veridicitatea celor semnalate de către cititorul Special Arad și, nu în ultimul rând, pentru a ne oferi un răspuns oficial din partea companiei. Asta a fost, prima dată, vineri… și dacă cumva te lovește ideea să faci o reclamație la CTP, trebuie să știi că e o experiență rapidă, atât de rapidă încât rămâi efectiv „mască” după convorbirea telefonică. Problema e că ești lăsat așa, probabil, până după Paști. Ori alegeri locale… ori, cine știe, poate până uiți de tot ce voiai.

    La dispecerat nu e nevoie decât să rostești cuvântul „reclamații” și ești imediat „azvârlit” pe o altă linie (de telefon, nu de tramvai! :)), lăsându-te să vorbești singur. Nu pentru mult timp, pentru că imediat ești întrerupt de un domn care înțelege problema din câteva cuvinte, chiar dacă ai o zi mai proastă și te exprimi mai greu. Ești asigurat că problema e „under control”, că experții în comunicare de la CTP vor analiza situația și te vor rezolva în cel mai scurt timp cu un comunicat.

    În weekend, evident, nu ai nicio șansă. Așa că am sunat și ieri (luni), fiind asigurat, încă o dată, că voi primi „în cursul zilei de azi”, un răspuns. Este deja marți și – recunoaștem – începem să ne pierdem răbdarea. Ceva ne spune că suntem duși cu zăhărelul… și nu ne place să fim duși cu zăhărelul! Așa că, iată, nu mai așteptăm 30 de zile (cât ar fi termenul legal, cică, în care o Instituție de Stat este nevoită să răspundă). De-ndată ce vom primi și răspunsul lor (și urarea de Paști, din câte se pare), vom face aici un update. Până atunci, Paște Fericit, CTP!  

    UPDATE

    Surprinzător sau nu… la câteva ore după publicarea acestui articol, a sosit și răspunsul Companiei de Transport Public Arad pe adresa de e-mail al redacției Special Arad, pe care-l redăm integral în cele ce urmează:

    Către Redacția ”SPECIAL ARAD”

    Urmare comunicării dumneavoastră, vă aducem la cunoștință următoarele:

    Atât Compania de Transport Public S.A. cât și Primăria Municipiului Arad suntem preocupați în permanență nu doar de promovarea și dezvoltarea transportului în comun cu autobuze și tramvaie ci și de îmbunătățirea condițiilor de siguranță și confort ale publicului călător.

    În ceea ce privește stațiile de îmbarcare/debarcare utlilizate de călători, Primăria Municipiului Arad a demarat procedura de reabilitare și modernizare a stațiilor și a adăposturilor existente în acestea, iar în anul 2016 aceste lucrări vor continua pe raza întregului municipiu. În acest sens, în stațiile de tramvai au fost montate 30 de module de adăpost călători, unele înlocuind vechile copertine existente iar altele venind ca suplimentare în stațiile în care se înregistrează un flux de călători ridicat.

    Totodată, Compania de Transport Public, în cadrul lucrărilor de întreținere desfășurate periodic, a procedat la efectuarea mai multor lucrări de reparare a grilajelor de protecție ale stațiilor de tramvai  precum și confecționarea și montarea unor grilaje de protecție noi acolo unde nu existau sau unde au fost distruse.

    Pentru o cât mai eficientă informare a publicului călător cu privire la graficul de circulație al tramvaielor și autobuzelor au fost montate panouri pentru afișarea programelor de circulație a mijloacelor de transport în comun. În ceea ce privește aceste mijloace de comunicare, cu regret vă informăm că în multe dintre stații, programele de circulație sunt vandalizate (rupte, dezlipite) de către persoane ce nu înțeleg necesitatea și utilitatea acestor informări. Cu toate acestea, periodic societatea noastră procedează la înlocuirea acestor grafice de circulație.

    În ceea ce privește propunerile de modificare a circuitului unor trasee de tramvai sau autobuz, precizăm că C.T.P. în colaborare cu Primăria Municipiului Arad analizează permanent atât rezultatele monitorizării fluxului de călători pe toate zonele orașului cât și propunerile venite din partea cetățenilor, soluțiile adoptate reprezentând o corelare cât mai optimă între nevoile călătorilor, posibilitățile tehnice de asigurare a transportului și eficientizarea costurilor.

    În general, liniile de transport nu sunt eficiente pe distanțe lungi datorită fluxurilor diferite de călători în diferite zone ale orașului, pe anumite sectoare fiind necesară asigurarea unor capacități de transport diferite.  

    În prezent, configurația traseelor urbane de transport în comun sunt de tip intermodal, traseele urbane de autobuz având ca și stație terminus câte unul din nodurile importante de transport cu tramvaiele (ex. Podgoria, Piața UTA, Piața Romană, Billa) unde, pentru fluidizarea circulației rutiere din zona centrală a municipiului Arad și reducerea poluării urbane, se realizează transbordarea călătorilor spre transportul electric.

    Tocmai pentru a veni în sprijinul călătorilor, pentru a încuraja, a promova și a dezvolta transportul în comun, titlurile de călătorie puse în vânzare de către societatea noastră fac posibil acest transport intermodal. Astfel, biletele sunt valabile 60 de minute din momentul validării în mijlocul de transport, astfel încât schimbarea mijlocului de transport pe ruta aleasă de călător nu presupune utilizarea mai multor titluri de călătorie și nici costuri suplimentare. În ceea ce privește abonamentele, acestea sunt valabile pe toate liniile  de tramvai și autobuz pe raza municipiului Arad.

    Cu privire la propunerile dumneavoastră, dorim să vă aducem la cunoștință că în anul 2012, la solicitarea cetățenilor, Primăria Arad a introdus în programul de transport public din municipiul Arad,  trasee de microbuz care aveau rolul de a asigura legătura între cartiere și rețeaua principală  a liniilor de tramvai, după cum urmează:

    •  L48 = Micalaca (Felix) – ANL – REAL
    •  L49 = Contituției – Caraiman – Ogorului
    •  L50 = Podgoria – Spitalul Municipal – Piața Spitalului – UTA
    •  L51 = UTA – Gai  – Armonia
    •  L52 = Petru Rareș – B. Deleanu – Mierlei – Războieni

    Liniile de microbuz 49, 50, 51 și 52 s-au dovedit total ineficiente datorită numărului de călători extrem de scăzut, în unele cazuri înregistrându-se doi călători pe zi. În aceste condiții, traseele au fost suspendate.

    Planul de transport public se actualizează în funcție de necesitatea de transport identificată, în cazul  cartierului  Sânicolau Mic, Compania de Transport Public împreună cu Primăria Arad se află în statdiul de analiză a necesității de transport, în vederea suplimentării programului de circulatie cu autobuzele.

    Cu stimă,

    Serviciul Programare Dispecerizare și Control

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Ar fi foarte buna aceasta linie de autobuz, am castiga mult timp, decat sa inconjori tot orasul pentru a ajnge dintr-un cartier in altul, totusi platim abonamente si impozite asa ca bani sunt pentru a subventiona aceasta linie si altele. Oricum cand fii hotariti sa deschideti acest traseu faceti public acest lucru prin afise in statii, tramvaie, autobuze, chioscuri de bilete, televizor, radio, ziare, internet etc. ca aradenii sa fie informati.

      +24 voturi
      +1
      -1
    2. Felicitari ptr articol, la fel si aradeanului Eugen M. ca a ridicat problema. Si eu am sesizat in nenumarate randuri acesta deficienta a transportului in comun in Arad, raspunsul este invariabil de la CTP: nu este eficienta ruta cel putin Sanicolau-Mic – Micalaca si nici calatori dornici de a folosi autobusul, vom face, vom analiza… Probabil anumite rute nu sunt profitabile, dar de aceia exista subventi de la stat iar companie este municipala si nu privata. Acelasi raspuns se primeste si de la primarie, vom face, vom analiza, nimic concret. Bine ca privati de la anumite centre comerciale iti poate asigura transportul gratuit. Si CTP are o ruta in paralel pe acelasi traseu dar cu bilet, unde se vrea se poate.

      +24 voturi
      +1
      -1
      • La Timisoara este foarte bine asigurat transportul in comun, ai autobuz, troleibuz, tramvai in orice parte a orasului, iar la Arad macar aceasta legatura importanta sa o faca nu toata lumea are masina prsonala sau si daca are nu dispune de un buget foarte bun pentru a o folosi zilnic, poate si cei care au deja masini ar renunta la ele ca sa nu mai stea atata la aglomeratii in trafic, daca ar sti ca au un transport public bun si pe care se pot baza. Ruta 48 Billa-Real chiar ca e neprofitabila, din moment ce cercula altul gratuit si pana in Podgoria.

        +21 voturi
        +1
        -1
    3. Articolul este binevenit. Traficul în comun la Arad este asigurat de tramvaie… și taximetre. Funcționează după cum se știe. Nu poate fi altfel când este administrat de diletanți.

      Traficul în comun ar trebui să fie foarte funcțional, din moment ce Primarul cu mândrie a anunțat participarea Aradului la obținerea titlului de Capitală Europeană Verde.

      Pe actualii administratori ai orașului nu-i interesează traficul în comun, fiindcă el este pentru „săraci”. Pe ei îi interesează ca în trafic să le facă pe voie celor ce le dă mâna să se vanture cu mașini de sute de mii de euro.

      Centrul orasului este transformat în într-un Uriaș Depozit de Mașini. Mai nou le ocolim și pe trotuare și ca pieton ești obligat să mergi pe stradă.

      Să nu mai vorbim de noile-vechi piste de biciclete.
      Pistele au devenit locuri sigure de parcare, fără să plătești taxă de parcare. Nimeni nu le ridică mașinile celor ce parchează pe ele. În schimb dacă ești prins că intri cu un cățel în brațe în piață, imediat apare ” unul” să te amenințe ca iei amendă între 1000-2000 de lei. De prezenta unui cățel nu moare nimeni, dar ocolirea unei mașini parcate pe pista de biciclete poate produce un accident grav.
      Se vede gândirea administratorilor în ce merită prioritat și ce nu.
      Moare un om? Și ce dacă, se naște altul. Masina să fie parcată.

      În concluzie, traficul în comun corelat cu traficul în siguranță al bicicliștilor, ar trebuie să fie Prioritatea nr 1 a Strategiei de Trafic a administrației. Nu este! Este doar un simulacru de trafic, care ne costă o grămadă de bani si este absolut ineficient!

      Nici nu poate fi altfel când interesul politicienilor votați să-l rezolve este doar să creeze proiecte extrem de scumpe din care să-și tragă Parandărătul. De unde știu? Păi este vizibil pentru cei ce vor să vadă. O fac pe față.
      Azi am văzut pe cei care în toamna trasau culoarele de biciclete in fața Teatrului, refăcând marcajele pistei de biciclete. Cât au ținut? Cinci luni cu indulgență.

      +25 voturi
      +1
      -1
    4. Ar fii un lucru bun pentru multi aradeni daca CTP ar tine cont de parepea noastra. Locuiesc in Micalaca si lucrez in Aradul Nou. Ca sa ajung la serviciu schimb 2 tramvaie si pierd mai bine de 2 ore pe drum. Aceasta linie ar fi la indemana multor aradeni.

      +23 voturi
      +1
      -1
    5. Daca toata lumea si-ar plati calatoria poate ar exista sanse reale de dezvoltare a transportului in comun…Circul zilnic cu tramvaiul si ma oripilez de felul cum gandesc unele persoane…De exemplu persoane bine imbracate care nu cred ca nu si-ar permite un bilet sau un abonament ,circula gratis…Inainte de toate trebuie sa fim cinstiti cu noi si sa ne facem datoria civica… Numai bine tuturor

      +19 voturi
      +1
      -1
    6. Domnii sefi punetiva situatia in care nu va permiteti o masina de lux sau mersul cu taxiul, doar un simplu bilet sau abonament la transportul in comun si nu mai spuneti ca nu este eficient, chiar este eficient transportul in comun si ecoligic, mai bine merge un bus cu 80 de calatori decat 20 de masini particulare asta rezulta o medie, asta rezulta capacitatea unui autobuz in comaratie cu 20 de masini cu 4 pasageri. Suntem un oras care face parte din Uniunea Europeana, ba mai mult vreti sa fim capitala europeana in 2021, demonstrati-o incepand cu acest lucru!!!!!!!!!!!!!

      +19 voturi
      +1
      -1
      • Exact in loc cei cu multa pregatire si care lucreaza in acest domeniu sa se gandeasca la dezvoltarea transportului in comun si la ifiintarea unor trasee benefice pt aradeni, tot un om de rand, muncitor cu minimul pe economie probabin, poate cu mai putina pregatire si scoala s-a gandit la la acest aspect. Li se da „mura in gura” ce sa faca.

        +15 voturi
        +1
        -1
    7. Nu va puneti intrebare, poate oameni din cartiere nu stiau de aceste linii de microbuz 49, 50, 51 și 52, au fost anuntati cumva? Panouri informative au fost? Cat timp au fost functionale aceste linii? Cei care au nevoie de aceste linii sunt batrani, adolescenti sau restul oamenilor activi care din diverse motive ar prefera transportul in comuna doar daca ar exista linii constante de transport. Iar ruta Sânicolau Mic- Subcetate- Micalaca de ani de zile se afla in statdiu de analiză si asa va ramane multi ani de zile de acum inainte.

      +23 voturi
      +1
      -1
      • Acelele linii de microbuz erau chiar aiurea, de exemplu ca sa iei 52 trebuia sa mergi cu tramvaiul pana la prima statie dupa podul de la gradiste apoi sa il astepti, iar daca nu erau sincronizate, mai bn renuntati si mergeai pe jos decat sa astepti o ora, in loc sa fie plecarea macar din Podgoria. 50-ul chiar era degeaba se invartea in cerc doar intr-un sens si nici macar nu pleca din statia de autobuz Uta, ci avea o statie ascunsa pe langa liniile de tren de la vagoane de care nimeni nu stia, pai atunci mai rentabil era 20 cu suplimentarea curselor de care stia toata lumea.
        Sa zicem 51 Uta-Gai era bun ca mergea pe Poetului apoi pe centura Gaiului unde nu este transport.
        Acest traseu prezentat in articol Fortuna-Uta-Spitaul Jud.-Podgoria-Billa-Aradul Nou-Sanicolau, ar fii foarte bun ca face legatura intre mai multe cartiere lipsite de transport in comun cu un program normal regulat, nu bataie de joc tot sa schimbi nenumarate tramvaie si autobuze pt a ajunge la locul dorit si pierdera de timp.

        +6 voturi
        +1
        -1
    8. suntem probabil singura comună reședință de județ care nu are o rută de transport public în comun spre Spitalul Județean, o instituție vitală, frecventată de sute sau chiar mii de oameni zilnic. ca să ajungi acolo de la cea mai apropiată stație, umbli minim 15 minute din orice direcție. e inadmisibil să nu existe o linie cu un program regulat pe ruta Podgoria – Spitalul Județean – UTA și retur… important e c-avem borduri proaspete și cel mai vizionar primar din câți există în Univers…

      +25 voturi
      +1
      -1
    9. buna ziua,locuiesc in Sanpaul si lucrez in aradul nou,ca sa ajung la lucru trebuie sa vin cu autobuzul linia 46si ca sa ajung in aradul nou trebuie sa cobor la UTA si sa iau tramvaiu linia 3 si asta daca am norocul sa-l prind ca nu isi respecta programul de fiecare data ,daca sa-r putea face ceva in privinta asta sa mearga autobusul 46 pina la boul rosu de acolo e mult mai usor sa ajungi in aradul nou,dar cred ca CTP-ul nu o sa tina cont de aceste doleante,multumesc SPECIAL ARAD.

      +18 voturi
      +1
      -1
    10. va invit sa mergeti/veniti din zona 6 Vanatori. autobuzele circula doar pe perioada anului scolar de trei ori pe zi,fara sambata sau duminica, iar ultimul autobuz inspre zona este la ora 16,00. daca iesi de la servici la ora 16,00 musai sa mergi pe jos sau cu taxiul. la fel si daca vrei mai tarziu de ora cu pricina. mergi acasa la ora 16,00 si nu mai pleci nicaieri in oras, ca nu ai cu ce. deci musai masina. clar sunt diletanti cei de la CTP, nu stiu organiza nimic, bine ca se maresc taxele. traiasca politicienii !!!! merita votati, ca ne vor doar binele 🙂

      +16 voturi
      +1
      -1
    11. Normal ca cei care pun ca nu este rentabil cu siguranta nu circula cu autobuzul sau tramvaiul, ci cu masini ca doara noi fraierii le platim abonamente si taxe. Cum adica un traseu pe distanta lunga ne e rentabil, linia de tramvai 18B chiar este un traseu foarte lung si bun ca nu mai trebuie sa schimbi tramvaiul la Boul Rosu pt a merge in Alfa sau in centru. In prezent liniile de autobuz 19 si 20 merg in paralel de la Billa pana la Podgoria, nu vad de ce nu ar fi buna cuplarea lor 19+20, asa ar avea si cei de la Sanicolau transport si cei din zona Spitalului, cum a fost si in cazul liniilor 18+4B. Pentru ce sa tot fie nevoie de atatea transbordari autobuz/tramvai cu care se pierde mult timp si nervi pentru a ajunge in locul dori. Faceti acest traseu lasati sa functioneze 2-3-6luni si apoi dati cu parerea daca e sau nu rentabil, nu vorbiti inainte.

      +18 voturi
      +1
      -1
    12. Mă bucur să văd ce interes există pentru transportul în comun.

      Eu consider că Aradul are nevoie de un transport in comun bine pus la punct nu din motive personale. Pur si simplu fiindcă un oraș modern nu poate avansa într-o etapa nouă de dezvoltare durabilă fără o alternativă fiabilă a transportului in comun. Tocmai strategia de trafic a orașului trebuie să aibe ca punct de plecare transportul în comun și nu cel individualizat.

      Nu există altă soluție pur si simplu, mai ales dacă vrem să avem un oraș cu aer curat. Multe din bolile respiratorii de azi au la bază poluarea aerului.

      Mie mi se pare o totală aberatie traficul actual și mi se pare inexplicabil cum arădenii suportă efectele acestei aberații. Părinții mei au avut încredere în mine ca din clasa a III-a să merg cu bicicleta la școală. Sigur că pe vremea aceea era un trafic auto mai redus. Dar nici această aglomerare în centrul orașului, la orele dimineții nu este ok, când majoritatea părinților își aduc odraslele la școală. Caos total, blocaje, gaze nocive în care copii pietoni sânt nevoiți să se grăbească la școală, samd.

      Să nu mai vorbim de faptul că „Strategiile Incredibil de Inteligente” ale primăriei nu prevăd legarea Spitalului Județean de restul traficului în comun. Tocmai că la spital nu mergi de plăcere. Putem bănui că Primarul specialist pe infrastructură, este personal interesat să fie cum este. Le face pe plac companiilor de taxi? Oare?

      +14 voturi
      +1
      -1
    13. niste nesimtiti cei de la ctp cu acest rapsuns.
      1.daca vrei sa mergi din zona 300 spre centru unde avem marea majoritate a liceelor trebuie sa iei tramvaiul 7 sa schimbi la polivalenta -adica sa astepti intr-o statie ingusta sa vina un alt tramvai din vladimirescu sau ghioroc si care probabil va fi aglomerat-sau sa cobori la podgoria sa traversezi 4 PATRU artere de circulatie dupa care sa iei un alt tramvai spre centru deoarece s-a scos tramvaiul 18 care a circula peste 20 de ani
      2.o alta anomalie :daca cumperi un bilet si il perforezi este valabil o calatorie iar daca iei de la automat este valabil o ora(asa am primit raspuns de la o dna dispecer din statia micala 300)
      3.ei mentioneaza ca au schimbat copertinele-dar la statia din zona 300 unde exista facultate, deci sunt multi studenti ,s-a inlocuit acoperisul vechi care acoperea o suprafata considerabila(probabil ca a ajuns la fier vechi iar cu banii au sarbatorit )cu unul „modern”care adaposteste un numar mic de calatori
      4.sa nu mai vorbim de mizeria de mijloacele de transport.chiar daca sunt vechi si copate asta nu inseamna ca nu se pot curata si spala.
      5.iar raspunsul acesta :”se află în statdiul de analiză a necesității de transport”spune tot.cine face acest studiu?unde se face ?in birou?pe facebook?pe strada?in mijloacele de transport?de cand a inceput?cand sa finalizeaza?

      +14 voturi
      +1
      -1
    14. Poluarea s-ar reduce daca aradenii ar mai renunta la masinile private, dar unii sunt nevoiti sa le foloseasca vrand nevrand, pentru ca nu se pot baza pe transportul in comun, multi angajati sunt la spital care merg cu masina deoarece nu au un mijloc de transport cu un program normal pe care pot conta, oricum acea zona chiar este supraaglomerata de masini. Un autobuz nu polueaza mai mult decat 100de masini. Singura statie de bus care este in regula este cea de pe Calea Victoriei, asa ar trebuii sa fie toate! Sper ca CTP-ul sa citeasca aceste comentari scrise de noi si sa ia in calcul parerea cetateanului si sa faca acest traseu.

      +14 voturi
      +1
      -1
    15. Constat faptul ca cei de la CTP nu sunt interesati de parerile calatorilor care pana la urma platesc abonamente. Biletul poate sa fie valabil 1 ora daca nu reusesti sa ajungi la destinatie. Daca mergi din Micalaca la Aradul Nou nu te incadrezi intr-o ora pt ca ai de schimbat tramvaie, ce sa mai vorbim de la Fortuna la Sanicoul Mic…..

      +14 voturi
      +1
      -1
    16. Eu locuiesc in Sanicolau Mic si lucrez la Spitalul Judetean. Singura legatura cu POdgoria e linia 19, cu 3 curse pe zi. De la Podgoria o iau pe jos pana la serviciu si mai platesc si abonament! In situatia mea sunt multi aradeni. De ce CTP nu tine cont de dorintele noastre? Traseul Fortuna- Sanicolau ar fi perfect!

      +12 voturi
      +1
      -1
    17. Bine ca au bani sa sponsorizeze o linie nerentabila 48 care este cu plata si in paralel circula de la o firma privata gratis pana la podgoria, in loc sa faca acest traseu 19+20 care ar fi benefic pentru multa lume, dar cred cred ca este in zadar pt ca CTPului si primariei nu le pasa de noi oamenii de rand. Treziti-va la realitate si mai lasati interesele voastre si ganditiva si la noi!!!!!!!!!!!!!

      +14 voturi
      +1
      -1
    18. Sustin transportul in comun

      Ar trebui sa se hotareasca asupra acestui traseu: Sanicolau -Ar Nou -Micalaca -Spitalul Judetean -Uta -Fortuna si sa il puna in practica ar fi foarte bebefic, ca de studii, analize si promisiuni suntem satui pana peste cap.

      As ruga redactia Special Arad sa prezinte CTP-ului si tot odata si primariei toate aceste comentari/pareri legate de acest subiect si sa ne dati un raspuns cu ce parere au dumnealor.

      +13 voturi
      +1
      -1
    19. In ideea de a completa articolul, as vrea sa mentionez ca nu exista o linie de tramvai/autobuz, cel putin din cate stiu, care sa duca calatorii din cartierul Gradiste in Micalaca. Si pentru asta trebuie schimbate mijloacele de transport sau ramane varianta de a merge pe jos. Locuiesc in Gradiste si in fiecare dimineata schimb autobuzul/tramvaiul pentru a ajunge la servici.

      +8 voturi
      +1
      -1
    20. Sustin transportul in comun

      Am cautat pe diferie site-uri articole despere transportul in comun si am dat peste un articol pe aradon intitulat ”Un autobuz numit dorinta!” de acum un an, era vorba despre o linie de autobuz din Podgoria – Confectii – 3Insule, sambata si duminica, bine inteles ca de obice au spus ca vor analiza, constatari, ca fac chestionare cu opinia publica etc. bla bla bla, mai bine zis promisiuni care nu le vor indeplini in ciuda calatorilor aradeni care le aduce de fapt veniturile cumparand abonamente si bilete.
      http://www.aradon.ro/un-autobuz-numit-dorinta/1528811

      Nu s-a facut nimic, la fel cred ca va fi si cu aceasta propunere, lipsa de interes atat la primarie cat si la CTP. Nu inteleg de ce nu vrea CTP-ul si primaria sa dezvolte transportul in comun.
      1 acest traseu din articol Fortuna-Sanicolaul Mic
      2 traseul de Vara Podgoria-3 Insule
      3 s-ar putea face legatura liniei de tramvai 1B cu 6 pe centura carierului Gai
      Totusi suntem un oras care facem parte din Uniunea Europeana, dati dovada si tineti cont de parerile si dorintele cetatenilor.

      +11 voturi
      +1
      -1
    21. Domnilor directori CTP ar fii cazul sa mai tine-ti cont si de parerea aradenilor care pana la urma platim niste abonamente, dar nu avem legaturi intre cartiere. Va pasa de timpul pe care il pierdem schimband tramvaie sau autobuze? Va invit sa faceti traseul Sanicolaul Mic- Fortuna cu mijloacele de transport si sa cronometrati cat timp se pierde! Poate asa ne-ati intelege. Invitati-l si pe dl primar Falca.

      +11 voturi
      +1
      -1
    22. Nu vreau sa repet tot ce ati scris e adevarat.Nu prea vad nemultumiti din Gradiste !! Unii prea batrini ca sa scrie iar tinerii merg cu autoturismele!!Eu vreau sa zic de jegul de pe tramvaie.nespalate ! Put!!! Tramvaele aste verzi Imperio!!au costat enorm din banii nostri!sint pline de praf pe la marginea geamurilor.pe jos!!jeg!!pute!!sa instalat deja putoarea in ele!!

      +1 voturi
      +1
      -1

    Lasa un raspuns pentru Sustin transportul in comun

    7 + 7 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.