sâmbãtã, 13 iulie, 2024

Special Arad Logo

    Ce sunt chatboții AI și cum au revoluționat serviciile de relații cu clienții?

    de Special Arad | 2 mai 2023, 5:30 PM | IT | Știință

    0

    Chatbot cu AI

    Pentru ca o companie să aibă succes în rândul clienților, dincolo de serviciile de calitate și prețurile adecvate, trebuie să dezvolte și un departament pentru relațiile cu clienții. Atunci când brandurile își cunosc clienții, au capabilitatea necesară pentru a construi relații pe termen lung cu aceștia, pentru a rezolva problemele și pentru a îmbunătăți experiența lor.

    Indiferent că vorbim de bănci, magazine online, dealeri auto, producători, prestatori de servicii și chiar operatorii de jocuri de păcănele sau alte jocuri online de divertisment, departamentul de relații cu clienții este vital în evoluția pozitivă a companiei. Însă nu mereu este ușor de dezvoltat un astfel de departament și de înțeles clienții și potențialii clienți dacă nu există baze de date unificate.

    Companiile au nevoie să știe istoricul clienților, să poată analiza comportamentul acestora în relația cu brandul, să analizeze preferințele acestora și să adapteze serviciile și promoțiile la nevoile oamenilor.

    Ce este un chatbot?

    Chatboții sunt următoarea generație de management al relațiilor cu clienții. Chatboții pot colecta și utiliza eficient informațiile pentru a cerne clienții prin sita de vânzări și pentru a crea experiențe de brand concentrate pe rezultate.

    Un chatbot este un program de calculator programat să mențină o conversație cu un utilizator, în mediul online. La început, acest bot de comunicare are predefinite o serie de întrebări și răspunsuri, iar oamenii trebuiau să urmeze un tipar pentru a obține informațiile dorite. Însă, nivelul de satisfacție era scăzut pentru că fiecare client are propria s-a problemă și multe dintre acestea nu se regăseau în sistemul de programare al chatbotului.

    Chatboți cu AI

    În prezent, există chatboți cu inteligență artificială, meniți să se adapteze la conversație și cu capabilitatea de a returna răspunsurile optime în conformitate cu nevoile clienților.

    Un chatbot bine conceput va ține cont de limba vorbită de client și va putea să returneze răspunsuri adaptate la nivelul de conversație al acestuia. De asemenea, va putea conversa cu utilizatorii într-un limbaj natural vorbit sau scris.

    De ce companiile ar trebui să folosească chatboți? Deoarece chatboții sunt programați să caute prin date și să ofere răspunsuri în nanosecunde. Ajută companiile să economisească timp și bani pentru sarcini repetitive. Chatboții pot fi disponibili 24/7 și nu obosesc niciodată. Ei nu cer niciodată o mărire de salariu și nu se plâng de munca depusă. Nu întârzie niciodată, nu sunt bolnavi sau nu-și iau concediu. În schimb, cresc nivelul de satisfacție al clienților prin răspunsuri prompte și rapide.

    Chatbot CRM

    Putem spune că chatboții au revoluționat relațiile cu clienții. Un chatbot poate îmbunătăți managementul conversațional al relațiilor cu clienții. Clienții vor aprecia experiențele personalizate cu brandurile.

    Un astfel de chatbot poate colecta date despre clienți, poate returna răspunsuri adaptate, contribuie la dezvoltarea campaniilor de publicitate, pot interacționa cu clienții inclusiv pe rețelele sociale și totul culminând cu prezentarea ofertelor, canalizând clienții spre finalizarea tranzacțiilor

    Chatbot pe vânzări

    Chatboții pot sprijini echipele de vânzări. Folosind un chatbot pentru a urmări fiecare pas al procesului de vânzare, echipele obțin informații valoroase care le ajută să vadă cât de eficiente sunt procesele lor de vânzare. În acest fel, echipele pot identifica blocajele, pot eficientiza fluxurile de lucru și pot îmbunătăți activitățile de vânzări.

    Chatbotul transformă experiența clienților

    Atunci când clienții vorbesc cu diferiți reprezentanți ai serviciului de relații cu clienți pe diferite platforme și în diferite ocazii, ei nu primesc întotdeauna servicii de calitate consistente. Cu chatboții, puteți crea un ton, o voce și o limbă coerentă, astfel încât toți chatboții să aibă o voce comună. Chatboții depășesc barierele lingvistice. Pot fi disponibili 24/7 și pot oferi răspunsuri cu promptitudine.

    Concluzii

    Chatboții sunt soluția cea mai rezonabilă în relația dintre branduri și clienți. Este o modalitate prin care companiile pot păstra legătura cu clienții lor fără a fi nevoie să angajeze mai mulți manageri de comunicare. Chatboții au revoluționat departamentele de relații cu clienții și prin capabilitatea acestora de a înțelege mai bine clienții. Astfel pot oferi soluții și răspunsuri personalizate.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    2 + 9 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.