Autoritatea Electorală Permanentă a amendat trei localități din județul Arad

    Autoritatea Electorală Permanentă a desfășurat, în perioada 8-12 septembrie 2014, un număr de 148 de controale la nivel național, în scopul îndeplinirii principalelor obiective ale activității de instruire și control electoral. În urma acestora, au fost aplicate 83 de sancțiuni, 23 dintre acestea concretizându-se prin amenzi în cuantum total de 25.600 lei, iar 60 prin avertismente.

    Filiala Vest a Autorității Electorale Permanente a aplicat un număr de 11sancțiuni: 5 amenzi în cuantum total de 5000 de lei și 6 avertismente,pentru încălcarea art. 50, lit. a^2 din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaților și a Senatului și pentru modificarea și completarea Legii nr.67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, a Legii administrației publice locale nr.215/2001 și a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, cu modificările și completările ulterioare:

     

    Județ Instituțiacontrolată Sancțiuneaplicată
    Timiș Primăria Șag Amendă 1000 lei
    Arad Primăria Bârzava Amendă 1000 lei
    Arad Primăria Pleșcuța Amendă 1000 lei
    Arad Primăria Săvârșin 2 amenzi de câte 1000 lei
    Arad Primăria Brazii Avertisment
    Arad Primăria Felnac Avertisment
    Arad Primăria Iratosu 2 avertismente
    Timiș Primăria Checea Avertisment
    Hunedoara Primăria Pestișu Mic Avertisment

     

    Acțiunile de instruire, îndrumare și control electoral au ca principale obiective:

    • îndrumarea privind utilizarea Registrului electoral;
    • verificarea modului de păstrare a registrelor cuprinzând listele electorale permanente, complementare și speciale;
    • verificarea modului de întocmire a listelor electorale;
    • verificarea semnării listelor electorale de către persoanele abilitate;
    • verificarea modului de actualizare a listelor electorale;
    • verificarea efectuării de comunicări către judecătoria competentă teritorial cu privire la modificările operate în exemplarul listei electorale existent la primărie;
    • respectarea de către primar a obligaţiei de a pune la dispoziţia alegătorilor spre consultare a listelor electorale permanente şi de soluţionare a întâmpinărilor privind omisiunile;
    • înscrierile greşite sau erorile din listele electorale;
    • verificarea modului de păstrare şi recuperare a materialelor de logistică electorală;
    • obţinerea de informaţii privind integritatea şi modul de confecţionare a materialelor de logistică electorală (urne, cabine de vot etc.);
    • respectarea hotărârilor adoptate de A.E.P.;
    • instruirea primarilor privind atribuţiile stabilite în sarcina acestora de Legea nr. 370/2004 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Președintele României, cu modificările și completările ulterioare.

     

     

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    6 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.