Arad. Când te duci la „doctor” bolnav și îți iei un „pumn” în cap – revoltă a zeci de clienți împotriva unei farmacii din Pecica. Ce replică are proprietara

    de Andreea Daniela B. | 24 august 2020, 11:36 AM | Pecica | Știri Arad | Topic special

    2

    Orașul Pecica este un oraș relativ mic și aproape toată lumea cunoaște pe toată lumea. Liniștit în mare parte a timpului, din când în când acesta se face remarcat prin cine știe ce metodă. Uneori este vorba poate despre un soț agresiv care își înjunghie soția, alteori despre adolescenții care nu respectă nicio regulă și forțează autoritățile să le interzică accesul în parcuri. Cu toate acestea, orașul este unul în care nu se întâmplă prea multe. Ca dealtfel mai toate din județul Arad.

    Totuși, așa liniștit, orașul a fost scos din „amorțire” de o singură persoană, cea care a reușit să „miște” o mulțime de oameni după ce, o să aflați imediat, s-a comportat cu aceștia în ultimul hal. Este vorba despre șefa unei farmacii plasată la intrare în Pecica. Aceasta a fost acuzată în repetate rânduri, de către foarte mulți clienți, pentru felul în care se comportă și pentru că vorbește foarte urât cu majoritatea cumpărătorilor.

    Acuzațiile curg…

    Cea mai recentă acuzație a fost făcută chiar ieri, duminică, 23 august, când un bărbat a răbufnit pe o pagină de socializare după o vizită la farmacie: „Dacă este duminică și ai nevoie de farmacie, trebuie să mergi la Arad pentru că singura farmacie care deschide duminica îți mănâncă nervii. Pe lângă faptul că nu se respectă programul de lucru afișat, când totuși se gândește șefa să deschidă, trebuie să cumperi ce medicament vrea ea pentru boala pe care vrei să o tratezi sau, dacă nu, «du-te la altă farmacie». Oare pentru ce mai deschide? Este vorba despre farmacia de lângă barieră”, este confesiunea unui pecican, P.N.

    Imediat, urmărind comentariile, ne-am dat seama că nu este vorba despre un caz izolat, la adresa farmacistei apărând numeroase alte acuzații care confirmă cele spuse de P.N. Doamna în cauză, pe lângă comportamentul ieșit din comun, ar avea și prețurile mult mai mari în comparație cu alte farmacii, dar și o echipă de angajate care i-ar lua exemplul: „Prețuri foarte mari față de Arad, nesimțire din plin, dacă nu cumperi ce vrea ea te trimite afară și spune să cumperi de unde vrei, multe medicamente expirate, printre care și lapte praf și lista poate continua. Mai bine merg la o farmacie din Arad non-stop decât să merg la farmacia de la gară. Nu recomand acea farmacie veci, personalul nu e amabil deloc, așa șefă, așa angajate!”, a completat o pecicană care ar fi avut și ea experiențe neplăcute cu aceeași farmacistă.

    Acuzațiile au curs în mediul online și lucrurile par a „evolua” în mai rău. Nemulțumirile nu s-au oprit la un comentariu sau două, ba chiar s-au adunat peste 40 de persoane care și-au spus nemulțumirile rând pe rând.

    „Și eu am avut ocazia să cumpăr medicamente expirate, dar eu am sunat la protecția consumatorului și surpriză! Au fost amendate și a fost confiscat un portbagaj plin de medicamente expirate. La rețetele compensate mi s-a spus un preț și când am fost încasată mi s-a spus alt preț. Povestea e lungă și mi-ar trebui un caiet să scriu (n.r. tot ce s-a întâmplat)”, a fost un alt comentariu. Șirul continuă însă… „Dacă nu cumperi ce vrea ea te mai și face de tot râsul în fața tuturor clienților urlând la tine! Eu nu mai intru niciodată acolo!”.

    De asemenea, cunoaștem un alt caz în care una dintre angajate ar fi abuzat de funcția ei și și-a bătut joc de clienții care așteptau la ușa farmaciei. S-a întâmplat în perioada stării de urgență. În incinta farmaciei nu avea voie să intre decât câte o persoană și restul așteptau la ușă. După o așteptare de aproximativ 20 de minute în care o clientă a farmaciei nu mai dădea semne că iese, o tânără care aștepta la rând a avut curajul să o roage pe farmacistă să se grăbească puțin. Acela a fost însă momentul în care ea ar fi răbufnit și a trimis-o pe tânără la medic, cu următoarea formulare: „Dacă nu ai răbdare du-te și fă-ți un control la cap!”. 

    Ce spune proprietara farmaciei

    În momentul de față se duce un adevărat război între pecicani și farmacistele implicate în acest scandal pentru că, din poveștile mai multor persoane, cum face șefa, așa fac și celelalte. Am reușit să vorbim în această dimineață cu una dintre angajatele farmaciei care susține că nu era la muncă în weekend și care ne-a îndrumat să vorbim telefonic direct cu șefa ei: „Trebuie să vorbiți cu doamna Laura, eu sunt angajată. Eu nu sunt implicată pentru că nu am fost de serviciu în weekend. Oricum, se ține cont foarte mult de atitudinea oamenilor și de mizeriile pe care le fac și modul în care vorbesc dacă le spui să își pună mască sau dacă le faci recomandări. Noi nu suntem vânzătoare și scandalul acesta ține de ziua de duminică, eu nu am ce să comentez pentru că nu am fost la muncă. Eu oricum nu am altercații cu pacienții. Țineți cont că este obrăznicie, de lipsă de respect, te tratează mai rău ca pe vânzătoarea de la aprozar, recomandările sunt asociate pentru că așa se face o recomandare”, a spus aceasta. În continuare ne-a explicat și câte ceva despre pacienții pe care trebuie să îi și consulte, nu doar să le vândă medicamente: „Sunt pacienți care nu merg la medicul de familie. Vin și sunt tratați la noi. Se dezbracă oamenii aici și ne arată ce răni au ca să îi tratăm noi în farmacie pentru că ei nu au încredere în medicii din spital sau doctorul de familie”.

    Am reușit să stăm de vorbă și cu proprietara farmaciei, Laura Manta care a ținut să explice cum stau lucrurile și din punctul său de vedere. Aceasta ne-a spus că atitudinea multora dintre clienți lasă de dorit și că aceștia nu înțeleg lucrurile simple care le sunt explicate.

    „Majoritatea celor revoltați sunt cei care vin în farmacie și cer medicamente care nu se dau fără rețetă și fără să consulți înainte medicul. Este vorba despre mulți care efectiv ne cer droguri. Nu avem cum să vindem cuiva așa ceva, este imposibil. Dacă era așa ușor să faci rost de orice medicament vrei era autoservire, luai un coș și mergeai printre rafturi și te serveai cu medicamente”. 

    Aceasta ne-a mai explicat și că nu este o fire care să se adreseze cu vorbe urâte, dar are o voce mai hotărâtă și acest lucru ar putea să fie confundat cu răutatea: „Eu așa vorbesc, dar nu am replici urâte la adresa clienților farmaciei, păstrez mereu limitele bunului simț și cei care nu vor să înțeleagă cu frumosul sunt rugați să plece din farmacie. Le pun la dispoziție chiar și numere de telefon unde pot să reclame comportamentul pe care l-am avut față de ei. Eu îmi asum orice fac, dar în momentul în care ei sună să mă reclame trebuie să spună toată povestea și atunci eu o să fiu pusă într-o lumină bună pentru că nu le-am vândut medicamentele cerute fără ca măcar să consulte un medic înainte”.

    Cât despre prețurile crescute, Laura Manta ne-a spus că acestea nu ea le alege, ci producătorii cu care farmacia are contracte pentru că, din păcate, prețurile la multe medicamente s-au scumpit de la 1 iulie: „De la 1 iulie mulți dintre producătorii de medicamente au urcat prețurile. Este vorba despre medicamente care poate cândva costau 3-7 lei și acum sunt 15 lei. Sunt care au dublat prețul sau chiar mai mult de atât. Nu este vina noastră. Știam de la început că vor fi probleme, dar pot merge clienții la mai multe farmacii să ceară același medicament și să vadă că peste tot este mai scump”.

    În încheiere, sefa farmaciei din Pecica a mai făcut câteva precizări cu privire la comportamentul multora dintre clienți și la întârzierea sa la serviciu de duminică, 23 august: „Da, îmi asum că am întârziat 20 de minute duminică în timp ce alții dorm sau nu lucrează în weekend. Deschidem în weekend ca să le fie bine tuturor pentru că mulți poate nu reușesc să își mai facă timp după programul lor de muncă să mai treacă și pe la farmacie. Ținem deschis în timpul săptămânii până la ora 22, alții închid la 17. Nu suntem obligați să lucrăm în weekend, dar vrem. Mulți intră în farmacie mâncând semințe și cu o atitudine arogantă, cer medicamente imposibil de dat fără rețetă și când îi întrebăm pentru ce doresc acel medicament ni se spune că nu este treaba noastră”.

    Aceasta ne-a mai povestit și că îi înțelege pe clienți și că este dreptul lor să aibă nemulțumiri, dar că și clienții ar trebui să priceapă faptul că toți sunt oameni, chiar și angajații farmaciei și că, dacă cei care cumpără nu știu medicină, ele cunosc bine această ramură și nu își permit să pună viața nimănui în pericol cu medicamentele pe care le vând. Cât despre rețete compensate, Laura Manta ne-a explicat că de multe ori se confruntă cu o reducere de 10-15 lei făcută de Casa de Asigurări și nu are cum să reducă ea și mai tare din prețul final.

    Totuși, niciuna dintre doamnele acuzate de clienți nu a amintit de celebra regulă a vânzătorului: „Clientul nostru, stăpânul nostru”.

     

    Distribuie articolul

    Comentarii

    Scrie un comentariu

    6 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.