„Apreciem efortul depus de profesori, și-au dat toată silința”. Cum a fost prima zi de întoarcere la școală pentru elevii arădeni

    de [email protected], Raluca Medeleanu | 2 iunie 2020, 1:31 PM | Educaţie | Topic special

    0

    Elevii claselor a VIII-a și a XII-a au pășit marți pentru prima oară în clase, după o pauză de două luni. Chiar dacă orele de pregătire pentru examene s-au desfășurat în condiții stricte, zâmbetele lor, deși ascunse sub mască, nu au contenit să apară.

    Elevii arădeni au fost mai mult decât bucuroși să își revadă colegii, chiar dacă nu au avut prea mult timp să stea de povești unii cu alții. Nu toți au fost încântați de măsurile de siguranță impuse pentru revenirea la stilul clasic de învățare, dar toți le-au urmat cu sfințenie. Am luat declarații de la mai mulți elevi din trei școli din municipiu, iar părerile despre învățarea online au fost și ele împărțite. Unii dintre ei au fost de părere că, deși învățatul online a fost o „experiență interesantă”, preferă metoda clasică de învățare, cu profesorul în carne și oase, în fața lor, în timp ce alții au considerat că nu a fost o diferență mare, ba chiar au spus că e o metodă eficientă care poate înlocui predarea de la clasă.

    „Cum e să revii la școală după atâta timp?”, a fost întrebarea pe care am adresat-o mai multor elevi. Răspunsurile și tonul vocii lor denotau o notă pozitivă, deși unii au fost de părere că timpul rămas pentru pregătire nu este suficient:

    „E în regulă. E ok. Încercăm să ne reintrăm în ritm. Astăzi am făcut modele de teste pentru examen și am făcut exerciții. Am recapitulat materia, în mare. Dar părerea mea este că orele acestea nu sunt suficiente la școală, sunt numai două săptămâni, patru ore în total pentru o materie și nu cred că ajunge, dar cum lucrăm pe platforme, compensează”, ne-a declarat o elevă din clasa a VIII-a, de la Colegiul Național „Elena Ghiba Birta”, iar întrebată fiind despre utilitatea învățării în online, ne-a spus că a fost utilă. „Apreciem efortul depus de profesori, și-au dat toată silința. Și nu a fost o mare diferență. A fost ușor”, a adăugat o colegă de-a ei.

    „Este ok. Puțin ciudat pentru că nu suntem obișnuiți și nu am fost pregătiți pentru asta, dar este ok. Colegilor nu le pare a fi ceva neobișnuit, lor le pare ceva normal”, a spus un elev de clasa a VIII-a, tot de la „Ghiba”. Acesta a spus că, deși unora le par exagerate măsurile de protecție, lui i se par măsuri bune. Băiatul a enumerat și măsurile luate la școală: dispozitive cu dezinfectant din 5 în 5 metri, stat în bănci la o distanță de 2 m unul de altul. Cât despre învățatul online, ne-a spus că: „a fost un pic încurcată, dar ok. Până ne-am obișnuit cu platformele”.

    „A fost ok, nu a fost complicat să mă concentrez cu masca. Dar nu am prea apucat să socializez prea mult cu colegii, totul s-a derulat rapid”, ne-a spus o elevă din clasa a VIII-a, de la Liceul Național de Informatică.

    „Așa, pe viu, învăț mai bine, față în față cu profesorul. Experiența de acasă a fost interesantă, dar e mai bine acum”, ne-a spus colega ei.

    „Mi se pare ok că putem să ne întâlnim față în față, deși nu cred că este neapărat necesar, când pentru mine mi se pare la fel de ok să facem pe anumite platforme”, ne-a spus un elev de clasa a VIII-a de la Colegiul Național „Preparandia Dimitrie Țichindeal”. Despre aplicarea la școală a distanțării sociale a fost de părere că „fac o treabă bună. Se asigură că nu se îmbolnăvește mai multă lume. Se respectă distanțarea, e totul ok. La început când intri în școală trebuie să te pui pe un prosop cu clor, apoi trebuie să te speli pe mâini cu dezinfectant, apoi sunt împărțite holurile, ca fiecare să meargă în părți diferite, să nu ne întâlnim față în față cu alții”, ne-a declarat băiatul.

    Fiecare școală a ales exact cum să implementeze măsurile de protecție, însă toate sunt conforme cu legea: mască obligatorie, dezinfectarea mâinilor, distanțare de 2 m între elevi în clasă. De exemplu, la Liceul Național de Informatică, directoarea Maria Pașcalău ne-a declarat că elevii intră în grupuri de câte 10, din 20 în 20 de minute, începând cu ora 8 și 20. „Circuitele sunt gândite de către școală. Toți elevii primesc mască, li se ia temperatura, trebuie să se dezinfecteze pe mâini. Elevii de clasa a VIII-a intră pe poarta principală, au circuitul lor, grupurile lor sanitare, holurile lor, clasele lor, iar elevii de clasa a XII-a intră pe strada Ineului, pentru că acolo sunt mai puține grupe. Au și ei grupurile lor sanitare, holurile lor… Cele două categorii de vârstă nu se întâlnesc. În fiecare clasă grupele sunt de 10 copii, cred că avem o singură excepție, căci un elev s-a răzgândit, așa că acolo avem 11 elevi, dar clasele au 56 de metri pătrați”, ne-a declarat aceasta. „Ca noutate, toate sălile de clasă sunt dotate cu laptopuri, iar lecția se desfășoară și în online, pentru cei care au optat să rămână să învețe acasă. Chiar dimineață au fost cei de la Inspectoratul Școlar, am fost monitorizați și au fost plăcut surprinși să constate că lecția se transmite și pentru cei de acasă, care din motive de ei știute au optat pentru a face pregătirea online. Proporția celor care au optat să vină la școală este de 80%”, ne-a declarat directoarea Liceului Național de Informatică din Arad.

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    9 + 3 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.