Ambiţia Subway: să devină cel mai mare lanţ de restaurante din ţară. „După cifrele de până acum, ţinta va fi atinsă în curând“
La doi ani de la intrarea pe piaţa locală, lanţul american de restaurante Subway a ajuns la 20 de restaurante şi îşi propune un ritm de deschidere de o unitate nouă în fiecare lună, pentru a ajunge pe termen scurt la o reţea de 40 de unităţi, relatează Ziarul Financiar.
„Oamenii au început să fie mai atenţi la modul cum este preparată mâncarea şi care sunt beneficiile nutriţionale ale ingredientelor folosite. Consumatorii sunt preocupaţi de un stil de viaţă sănătos care să preîntâmpine perioadele aglomerate de la locurile de muncă. Dacă ar fi să compar marile oraşe, precum Bucureşti, cu restul ţării, consumatorii din acestea aleg o masă rapidă în timpul zilei în loc să mănânce la restaurant“, explică Rumen Radev, agent de dezvoltare la Subway România pentru zonele Bucureşti şi Ilfov, unul dintre motivele pentru care piaţa autohtonă vine în susţinerea businessului de tip quick service Subway.
Spre deosebire de celelalte lanţuri de restaurante aduse în franciză, modelul de business presupune că fiecare restaurant are în spate un francizat, fiecare local fiind operat de o companie diferită, iar responsabilii de susţinerea ritmului fiind agenţii de dezvoltare, scrie revista Business Magazin.
Rumen Radev este principalul responsabil de dezvoltare a reţelei în zona Bucureşti şi Ilfov, după ce a acumulat o experienţă de mai bine de 18 ani în dezvoltarea şi implementarea de produse noi şi şase ani de experienţă în domeniul francizelor. „Am descoperit potenţialul de business al Subway în perioada în care lucram în SUA. Am decis atunci să aduc businessul în ţara mea natală, în Bulgaria“, explică el modul cum a luat contact cu brandul american. Împreună cu partenerul său Ivan Todorov a obţinut licenţa de franciză pentru primul restaurant Subway din Bulgaria, iar ulterior a primit drepturile de dezvoltare a reţelei în ţara natală. După ce au extins reţeaua la 30 de restaurante în aproape patru ani, cei doi au primit aprobarea de a se extinde cu businessul în afara ţării. Astfel, anul 2012 a marcat mutarea lui Rumen Radev în România şi începutul dezvoltării pe piaţa locală.
În ceea ce privește Aradul, se aude că primul pas a fost făcut. S-a cumpărat licența pentru franciza Subway, care s-a ridicat la suma de 15000 euro. Astfel, peste aproximativ două luni, arădenii fani ai sandviciurilor marca Subway nu vor mai fi nevoiți să călătorească zeci de kilometri pentru a le cumpăra din mall-ul de la Timișoara, ci vor avea un fast food disponibil în Arad, situat tocmai în centrul orașului, chiar pe bulevardul Revoluției.
Comentariile portalului
O doamnă scria pe Facebook că-l votează pe Bibart pt ca e curat în oraș și i se ridică gunoiul din fața casei la timp. Asta e nivelul (...)
; Aradul un targus amarat fara piete cu zarzavaturi locale doar cumparate de la turci sau unguri ; atunci ce pretentii sa ai ;' nivelul il da clasa progresista avangarda care nu (...)
@ Dl. Nelu, hai să "n-o mai dâm, atâta, cotită", că deja devine plictisitor, iar "ingenuitatea" dumitale, patetică...! . Știm CU TOȚII ce fel de proiectanți și executanț (...)