Adrian Wiener, deputat USR Arad: Astra Vagoane și ce rămâne în urmă (P)





Adrian Wiener, deputat USR Arad: „120 de ani, 250.000 de vagoane produse, export în 35 de țări. Cam asta a fost Astra Rail, fabrica de vagoane din Arad. 700 de oameni vor fi concediați. Un eveniment nedorit, un șoc social într-un oraș precum Aradul, oraș în care unica ,,viziune” economică a fost cea industrială, muncitorească.
Personal nu știu câte comenzi a avut Astra de la Guvernul României, de la Ministerul Transporturilor. Parcul de vagoane al CFR este fier vechi. PNRR trenează, fondurile naționale sunt la limita supraviețuirii. „Patriotismul economic” al lui Ciolacu se reduce la cumpărat pateu și pufuleți produși în România și aruncat cu subvenții fără discernământ sau viziune.
Suntem deschiși la nou, suntem dispuși să ne adaptăm? Industria românească depinde de piața interconectată, de comerțul liber. Nicio fabrică nu produce absolut toate componentele, nicio țară nu poate asigura desfacere pentru întreaga producție. Vom ceda oare «patriotismului economic» în felul în care îl înțeleg izolaționiștii, cu naționalizările de care vorbesc, „industria calului” și alte aberații care duc la dezastru?
Dincolo de calcule, povestea Astra Rail are în mijloc oameni a căror existență este dată peste cap în urma deciziei de concediere. Sunt, în bună parte, arădeni care contribuie cu impozitele și veniturile lor la economia locală. Ar fi, deci, absolut firească și necesară deschiderea autorităților locale către dialog și mediere. Pe termen mediu și lung, susținerea substanțială a educației, investiții în învățământ și condiții pentru investitori sunt ceea ce putem și trebuie să facem la nivel local“.
Comunicatul de față a fost publicat contra cost. Conținutul acestuia reprezintă în mod exclusiv punctul de vedere al partidului / organizației mai sus amintit/e, pentru care Redacția Special Arad nu-și asumă nicio responsabilitate.
Comentariile portalului
grad de civilizatie si mai se dau destepti un adevarat focar de civilizatie asta ii
asta nu a mancat usturoi etc ....etc
bla,bla,bla și iarăși bla...mai crede cineva tragicomedia asta? De câte ori s-a dorit bailout-ul unei fabrici, s-a și făcut, inclusiv la dacia pitești. (...)