Lucrările pot, în sfârșit, să înceapă pe drumul Sânmartin-Socodor! Contractul a fost semnat astăzi după ce Sylc Con Trans a pierdut la Curtea de Apel Timișoara

    de Mihai Todoca | 2 June 2021, 12:24 PM | Administraţie

    0

    Deși avansează greu pe alte șantiere, firma Sylc Con Trans nu a mai reușit să pună bețe în roate în realizarea drumului Sânmartin – Socodor, după ce în aprilie anul acesta Curtea de Apel Timișoara a respins contestaţia formulată de societate.

    Mai exact Sylc Con Trans a depus o contestație la la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor  împotriva firmei care a câștigat licitația, adică Inteco Holding, astfel începerea lucrărilor fiind întârziate cu patru luni. În urma sentinței definitive emise de Curtea de Apel Timișoara, Inteco Holding se poate apuca de lucru pe tronsonul Sânmartin-Socodor, un tronson ce are lungimea de 11,6 km, durata de execuție fiind de 15 luni.

    Modernizarea tronsonului face parte dintr-un proiect Interreg România-Ungaria mult mai amplu, mai exact dintr-un inel care va închide rețeaua de drumuri transfrontaliere, prin care se realizează o legătură între vămile Nădlac și Vărșand, incluzând și localitățile Pereg, Pecica, Turnu, Iratoș, Dorobanți, Macea, Grăniceri, Pilu, Socodor. În cadrul aceluiași proiect, Primăria Orașului Curtici construiește șoseaua de centură care va face legătura cu DJ 709B Curtici-Macea și 792 C Curtici-Sântana, scoțând astfel traficul greu din Curtici.

    La conferința de presă de azi de la Consiliul Județean Arad au fost prezenți la semnarea contractului, președintele CJA Iustin Cionca, vicepreședintele Răzvan Cadar, managerul Inteco Holding Andreea Moisa și Gabriela Chiricheu, director executiv în cadrul CJ.

    „După o lungă așteptare de șapte ani de la lansarea acestei finanțări și 695 de zile de la semnarea contractului de finanțare, astăzi putem să semnăm în sfârșit contractul de modernizare a drumului județean 709B Sânmartin-Socodor. Tronson care așteaptă de ani de zile să fie asfaltat. Firma câștigătoare este Inteco Holding, care a câștigat atât licitația inițială cât și în urma contestațiilor. Și dacă tot vorbim de contestații, revin cu un of de-al meu. Este inadmisibil cât timp se pierde cu legislația aceasta care ne ține 513 zile de la deschiderea ofertelor până la semnarea contractului de execuție și asta pentru că au fost mai multe contestații în primul rând la CNSC și apoi și împotriva soluțiilor date de CNSC s-a făcut la Curtea de Apel Timișoara. Insist pe schimbarea legislației pentru că banii europeni trebuie să ajungă cât mai repede.

    Valoarea contractului este de 12,8 milioane lei plus TVA, mai precis 15,4 milioane lei, iar termenul de execuție este de 15 luni, investiția fiind acoperită într-un procent de 85 la sută din bani europeni, 13 la sută din partea Guvernului și 2 la sută din partea CJA”, a declarat Iustin Cionca.

    Cu drumul Arad-Șiria în gând l-am întrebat pe vicele CJA, Răzvan Cadar dacă se vor face verificări asupra modernizării drumului Sânmartin-Socodor:

    „Sigur! Pe toate tronsoanele pe care le avem astăzi în lucru, avem împreună cu dirigintele de șantier care răspunde de acest tronson și cu echipa de la CJ, vom face verificări pe drum în fiecare fază a cosntrucției. De la săpătură, balast, tot ce ține de fiecare fază și se face  o verificare, plus la final vom face la fel verificări la ceea ce înseamnă toată structura drumului”, a răspuns Răzvan Cadar, iar Iustin Cionca a completat:

    „Consiliul Județean scoate la licitații trei contracte. Unul, cel de execuție semnat astăzi. Un contract de dirigenție de șantier și unul de proiectare tehnică. Practic, fiecare parte are un contract cu noi și niște obligații. Noi face aceste contracte tocmai pentru a aduce specialiști care să garanteze că lucrările acestea respectă oferta pe care firma câștigătoare a depus-o. (…) Nu prea s-a întâmplat ceea ce s-a întâmplat la Arad-Șiria, adică după ce ne-am apucat de lucrare să constatăm că lucrarea nu este de calitate, să oprim lucrările și să cerem refacerea pe banii constructorului. Pentru mine nu este o plăcere să văd că o firmă pierde peste un milion de euro cum se întâmplă astăzi cu constructorul de la Arad-Șiria” 

     

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    1 + 3 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.