Scandal de corupție la Glovo România: Directorul flotelor a recunoscut faptele și a colaborat cu DNA





Unul dintre cele mai mari scandaluri de corupție din zona „gig economy” (ecnomie la cerere) din România vizează conducerea Glovo, unde mai mulți directori ar fi pus la punct un mecanism ilegal de favorizare a unor firme partenere, evaziune fiscală și spălare de bani, scrie PressHub.
Potrivit DNA, în centrul rețelei se află Răzvan Chiscăneanu, fost director operațional responsabil cu flotele, care a recunoscut că a primit mită de peste 50.000 euro și diverse bunuri pentru a oferi avantaje partenerilor „agreați”.
Ancheta a pornit în urma unor denunțuri făcute de foști parteneri Glovo, care au arătat cum angajați ai companiei controlau din umbră firmele cărora le alocau ore pentru curieri și alte beneficii. În decembrie 2020, Glovo a restrâns drastic lista firmelor partenere, sub pretextul combaterii evaziunii, dar multe dintre cele „acreditate” erau nou-înființate și legate de angajați ai companiei.
Sistemul funcționa pe baza unor „taxe de protecție” – până la 6.000 de lei săptămânal – în schimbul cărora partenerii primeau acces la ore suplimentare, angajări preferențiale și deblocări de conturi. Cine refuza plățile era exclus din sistem. Glovo ar fi tolerat și stimulat munca la negru: curierii lucrau și 16 ore pe zi, deși aveau contracte part-time, iar diferențele de venituri erau acoperite prin bonuri false și facturi de la firme-fantomă.
Prejudiciul adus statului român este estimat la peste 100 de milioane de euro, conform DNA. Dosarul include zeci de ore de înregistrări, conversații pe WhatsApp și declarații detaliate despre funcționarea rețelei. Pe lângă Răzvan Chiscăneanu, mai este vizat și Victor Răcariu, fost director Glovo pentru Europa de Est. Ancheta este în curs, iar mai multe persoane riscă pedepse penale.
Mai multe detalii, pe PressHub.
Comentariile portalului
E o cronica superba, Sadoveanu ar fi invidios, dar, cum ar fi ca voi, jurnalistii, expertii in comunicare si identificate a stirilor adevarate sau false, sa va asumati raspunderea pentru (...)
Aha, dacă realizarilee sunt în funcție de datele dan biblie, probabil că autostrăzile se vor face până la apoca lipsă! Aia mare, sau mică, nu mai contează...
Poate nu ar strica să vă documentați ceva mai atent. Veți putea observa că procesiunile ortodoxe legate sau inspirate din viața lui Iisus (deci, inclusiv drumul crucii) (...)