luni, 21 aprilie, 2025

Special Arad Logo

    A început înscrierea persoanelor fizice în cadrul programului Rabla Local

    de Special Arad | 31 iulie 2023, 9:56 AM | Știri Arad

    3

    Primăria Arad se află printre cele 500 primării înscrise pentru desfășurarea programului Rabla Local și  a emis un comunicat de presă prin care anunță începerea înscrierilor persoanelor fizice în programul de casare a mașinilor uzate:

    „Începând de luni, 31 iulie 2023, ora 10:00, persoanele fizice se pot înscrie în cadrul  Programului privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local.

    Înscrierea persoanelor fizice în cadrul programului se realizează prin intermediul aplicației informatice pusă la dispoziție de către AFM, până pe 31 august 2023, ora 16:30 sau până la epuizarea bugetului alocat Municipiului Arad, în limita a 1000 de autovehicule.

    Instrucțiunile privind înscrierea persoanelor fizice în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local sunt detaliate pe site-ul AFM la următorul link: https://www.afm.ro/casare_auto_uzate.php.

    Conturile de utilizator ale persoanelor fizice trebuie create anterior înscrierii în aplicație. Dacă există un cont deja creat, acesta este valabil doar dacă a fost utilizat în cadrul unui program destinat persoanelor fizice (de ex. Programul „Casa Verde Fotovoltaice 2023”). Astfel, dacă adresa de e-mail utilizată pentru crearea contului a fost folosită pentru depunerea unui dosar în calitate de persoană juridică, aceasta nu poate fi folosită.

    În cadrul unui cont pot fi realizate înscrieri aferente unui singur CNP, iar o persoană fizică se poate înscrie o singură dată în aplicație.

    Un alt aspect important este că persoana fizică trebuie să domicilieze pe raza teritorială a Municipiului Arad, unde se află în evidențele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită finanțare și  realizeze înscrierea în aplicație. Precizăm că Primăria Municipiului Arad a încheiat contract de delegare cu Administrația Fondului de Mediu în vederea finanțării acestui program.

    După înscriere, AFM va transmite lista cu persoanele fizice înscrise către Primăria Municipiului Arad, iar ulterior, persoana fizică va transmite documentele, conform procedurii interne care va fi publicată pe site-ul instituției primariaarad.ro.

    După semnarea contractului de finanțare cu UAT-ul, persoana fizică va casa și va radia din circulație și din evidența fiscală autovehiculul uzat și va beneficia de stimulentul pentru casare de 3.000 de lei (2.400 lei alocați din Fondul pentru mediu şi 600 lei susţinuți din bugetul local).

    Beneficiarul stimulentului de casare se angajează conform ghidului de finanțare  nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare”, a transmis Primăria Arad.

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    Scrie un comentariu

    5 + 2 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.