UTA Arad, afectată „pozitiv” de amendamentele care au „îndulcit” legea publicității pentru casele de pariuri și cazinouri





Legea privind interzicerea publicității pentru casele de pariuri și pentru cazinouri a intrat în Senat, acolo unde au fost depuse mai multe amendamente. Inițiatorul legii, Adrian Cozma (PNL), o acuză pe senatorul PNL, Alina Gorghiu, că a adus amendamente la această lege care „îndulcesc” situația pentru industria jocurilor de noroc.
„Consider că legea se diluează și nu își atinge efectul avut în vedere dacă aceste amendamente ar rămâne și la Camera Deputaților. Sper totuși că la Camera Deputaților legea va fi votată în forma pe care am depus-o. Eu susțin în continuare proiectul inițial, care a fost semnat de altfel de peste 80 de deputați”, a declarat Adrian Cozma, informează G4Media.
Cozma a explicat că industria jocurilor de noroc este foarte potentă financiar și cu multe interese. El se întreabă de ce a fost diluată legea și de ce 14 parlamentari de la PSD și-au retras semnăturile.
Amendamentele care au „îndulcit” legea inițială
Conform amendamentelor vor fi permise reclamele pe tricourile de joc ale echipelor de fotbal. Măsura este una extrem de importantă pentru că multe dintre echipele din Liga 1, inclusiv UTA, au drept sponsori agenții de pariuri.
Principalele amendamente adoptate
• Comunicarea comercială audiovizuală pentru activitățile de jocuri de noroc reglementate potrivit art. 10 alin (1) din Ordonanța de urgență nr. 77/2009 privind organizarea și exploatarea jocurilor de noroc, este interzisă în intervalul orar 06:00 – 23:00.
• Se interzice orice formă de comunicare comercială audiovizuală pentru activitățile de jocuri de noroc, reglementate potrivit art. 10 alin (1) din Ordonanța de urgență nr. 77/2009 privind organizarea și exploatarea jocurilor de noroc, desfășurate de operatori nelicențiați conform legii aplicabile.
• Prin excepție de la prevederile alin. (51), sunt permise inserturile grafice, respectiv reprezentarea, statică sau în mișcare, cu sau fără sunet, a mărcii, astfel cum aceasta este definită potrivit legii, a siglei sau a altui simbol prin care se identifică titularul mărcii, al siglei sau al simbolului ori imaginea unui produs reprezentativ al acestuia, dacă acestea sunt efectuate în timpul transmisiunilor sportive în direct. În orice situație, aceste inserturi grafice vor fi însoțite de mesajul „Joacă responsabil”.
• Orice formă de comunicare comercială desfășurată în baza prevederilor alin (51 ) și (53 ) din prezentul articol se va desfășura cu respectarea prevederilor art. 132 din Legea nr. 148/2000 privind publicitatea, cu modificările și completările ulterioare.
Comentariile portalului
Dragă Propagandică, Vreau să te informez că eu nu sunt nici candidat, nici doctor în matematici ca să mă las intimidat de un "galerist" ca tine. Asta, ca răspuns (...)
În primul rând, nu am dpus că ar fi analfabeți și mai știu eu cum. Apoi, cred că experiența de viață și, poate, bruma de cultură politică (...)
Manipularea continua, doar că s-a predat ștafeta de la un "jurnalist" la alt "jurnalist". * Prin anii 2018 și 2019, când era Dragnea pericolul numărul unu, mai țineți minte cum (...)