vineri, 19 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    69! Vine presa, masturbându-se pe ideea că Cher a murit! Chiar la vârsta asta…

    de Tomck@t | 18 iulie 2015, 12:46 PM | Monden | Recomandările editorilor

    0

    Mai știe cineva celebra piesă a trupei Buggles, „Video killed the radio star”, cu care s-a lansat MTV? E deja preistorie. De mai bine de un deceniu, internetul e cel care omoară orice, inclusiv oameni… și, dintr-o perversitate macabră, ahtiat după senzațional, omoară cu precădere celebrități.

    De câteva zile circulă vestea că legendara cântăreață Cher e pe moarte. Totul a pornit dintr-un articol publicat în revista National Enquirer, care băgase duma, conform unei surse care – evident – și-a păstrat anonimitatea, că vedeta anilor ’60 – ’90 se luptă cu virusul Epstein-Barr, ce i-a afectat organele și că i-au cedat rinichii, având nevoie de transplant. Aceeași „sursă” mai spunea că Cher, în vârstă de 69 de ani, s-a izolat de toată lumea şi mai iese din casă doar să meargă la mormântul fostului ei soţ, Sonny.

    „Cher consideră că sfârşitul îi e aproape. Şi-a speriat toţi apropiaţii spunând «Sunt pregătită să fiu cu Sonny din nou»”, a declarat presei de scandal, cică, un prieten al familiei.

    Numai că Cher numai ce s-a întors din Istanbul și a postat un mesaj pe Twitter ca să lămurească stupizeniile despre „moartea” sa:

    cher twitter

    Cher a mai avut o asemenea experiență și în 2012… și în 2013, când microbloggerii de pe Twitter au creat un hashtag numit #nowthatchersdead (Acum că Cher e moartă). Bineînțeles, mulți au și mușcat-o: „OMG! Cher chiar a murit??!!!”

    Așadar, e ori o campanie de revigorare a celebrității apuse a cântăreței, servită presei de agentul ei de imagine publică, ori internauții chiar nu se opresc până nu o omoară pe bune pe săraca Cher. Niciuna dintre variante nu ar fi o surpriză…

    …iar rețeta e sigură: luăm o celebritate ajunsă la bătrânețe și dăm știrea că a murit până când, într-adevăr, crapă.

    Însă informatorii funerari nu au scrupule. „Atacă” fanii oricărei vedete, inclusiv actori sau cântăreți tineri. „Cauzele” sunt lesne de înțeles: supradoză de droguri sau alcool, accident… sau doar așa, de pe o zi pe alta.

    Morgan Freeman, Kim Jong-Un, Ion Iliescu, Eminem, Britney Spears, Justin Timberlake, Johnny Knoxville, Paul McCarthney, Kanye West, Justin Bieber, Barack Obama, Bon Jovi, Oprah Winfrey, Miley Cyrus, Lady Gaga, Rihanna și mulți alții au mai trecut (cu viață) prin asta.

    Totul a prins amploare după „incidentul Michael Jackson”. Toată lumea știe povestea. Blogul TMZ tocmai cu asta și-a făcut renumele la nivel mondial. A fost primul website care a dat știrea că Regele Pop a murit… dar a dat-o pe surse îndoielnice, neclare. Partea „interesantă”, dacă putem spune așa, cu scuzele de rigoare, e că Jacko chiar și-a luat rămas bun de la viața asta, în acea noapte fatidică. Dar aici intervine problema de zile mari pentru presa de consum zilnic. Dai și tu vestea, citând sursa – aruncând astfel vina pe celălalt ziar sau site – sau aștepți, verifici, depui efort și, mai ales, timp… apoi riști să fii ultimul care dă știrea? Nimeni nu știe că tu ai vrut, de fapt, să clarifici veridicitatea informației, lumea știe doar că a fost informată de alții, iar tu sari automat din schemă, deontologule!

    Dacă legăm povestea și de Arad, colegul nostru Lucian Dănilă este cel care s-a confruntat, pe vremea aceea, cu o asemenea dilemă de proporții. Era redactor-șef la Arad Expres, iar înainte de tipărirea ediției, a trebuit să ia o decizie rapidă: să bage știrea-bombă pe prima pagină… sau să mai aștepte? Așteptatul, în cazul unui ziar tipărit e o alternativă mai tristă. Asta ar fi însemnat să publice „noutatea” abia a doua zi, când deja toată lumea plângea și asculta, după 20 de ani, încă o dată, dar cu și mai multă pasiune, „Billie Jean”, „Dirty Diana”, „Earth Song” și „Remember the time”… A publicat-o, iar până să ajungă în mâinile cititorilor, dimineața, știrea era deja o certitudine. Era printre puținele ziare din România care aveau știrea.

    De atunci, internetul a luat avânt și, implicit, o atitudine proastă. Glumele morbide au început să curgă, așa numitele HOAX-uri au devenit un obicei de amuzament mai mult decât periodic, iar „ziariștii” cronometrați de trafic și vizitatori unici au început să uite deliberat de un prost obicei vechi numit „verificarea informației”. Adică dacă dă o tâmpenie Evenimentul Zilei, Realitatea TV sau Antena 3… ce să mai? Nu încape nicio îndoială că e pe bune, nu?

    Mai mult de atât… în sinea noastră bolnăvicioasă, chiar ne bucurăm de necazurile sau moartea altuia…

    Pentru că breaking news-urile cu morți sunt singurele știri care ne mai țin în viață. 

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    0 + 2 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.