Trei ani fără tramvaie, de la Podgoria, în toată Micălaca și până la Ghioroc





Lucrările pentru modernizarea liniei de tramvai care pornește de la Podgoria și înconjoară Micălaca, iar apoi continuă către ieșirea din municipiu, către Ghioroc, vor afecta circulația tramvaielor timp de trei ani. Compania de Transport Public va oferi ca alternativă însă autobuze.
Primăria se află în faza finală a licitației pentru modernizarea liniei de tramvai de la Podgoria până în cartierul Micălaca, iar potrivit estimărilor directorului Companiei de Transport Public (CTP) Arad, Claudiu Godja, șantierul ar urma să înceapă cel mai probabil în luna iulie. De atunci, vor fi oferite ca alternativă autobuze pentru călători.
Se va reface toată linia, cu excepția porțiunii de pe Voinicilor care a fost refăcută deja. Lucrările vor începe concomitent, de la Podgoria până la pasajul Micălaca, de la Maranata până la Supeco (fostul Billa), respectiv de la hotelul Maxim până la Calul Bălan.
Linia de la Făt-Frumos ar urma să fie finalizată în vară
Lucrările din Micălaca ar urma să înceapă concomitent cu finalizarea celor care se efectuează acum la bucla de la Făt-Frumos, care ar urma să fie finalizate înainte de termenul contractual, tot cândva prin iunie-iulie, după cum ne-a explicat directorul Claudiu Godja.
Toate aceste lucrări ar urma să oprească circulația tramvaielor pentru o perioadă de 3 ani de zile, transportul public urmând să fie asigurat de autobuzele CTP.
Parteneriat între Primăria Arad și Consiliul Județean pentru refacerea liniei către Ghioroc
În urma unui parteneriat semnat de Primăria Arad cu Consiliul Județean, aprobat în ședințele CLM și CJ din această săptămână, urmează să se facă și linia de la Calul Bălan până la Ghioroc, lucrări care se preconizează să aibă loc cândva după ce se fac și cele la viitorul pasaj peste cale ferată, din dreptul Jumbo.
„Deja s-au făcut câțiva pași în ceea ce înseamnă documentația. Parteneriatul cu Primăria Arad prevede ca traseul să plece de la Calul Bălan, pe acest traseu istoric, cu finalul la Ghioroc. Există un studiu care aparține din 2011 Companiei de Transport Public. El se preia, dar se va reface. Proiectul va fi în parteneriat cu Primăria Arad, iar pentru că eligibilitatea merge către Primărie pe axa de transport verde, ei vor fi liderul de proiect”, a spus Sergiu Bîlcea.
Vicepreședintele CJ a explicat că această linie nu mai corespunde la ora actuală din niciun punct de vedere al părții tehnice, consumul de energie fiind foarte mare pe linie, din cauza transformatoarelor vechi.
Astfel, după aprobarea bugetului instituțiilor partenere, se va face documentația combinată a studiului de fezabilitate (SF) și de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI), urmând să fie efectuate și anumite exproprieri de teren.
„Faptul că în acest an vor demara și lucrările de construire a unui pasaj între Arad și Vladimirescu, va face ca în următorii trei ani traficul de tramvaie între Arad, Vladimirescu și Ghioroc. De aceea este un moment benefic ca și linia de tramvai să intre în această documentație și dacă reușim să semnăm contractul de finanțare la final de an, probabil început de anul viitor, în acest ciclu financiar european să avem o linie de tramvai nouă între Arad și Ghioroc”, a explicat vicepreședintele Bîlcea.
Citește și:
Comentariile portalului
==PENSII SPECIALE = SCARBA MI E = MERCENARI LA STAPANIRE ==OM FARA MESTESUG --FARA DUMNEZEU == VORBA VECHE DIN BANAT ==
In afara de baloane si acadele, vor depune o coroana comemorativa la "Crucea Martirilor Unirii 1918-1919" ridicata in memoria celor 90 de aradeni ucisi de trupele comuniste ale lui Bela Kun .
Va fi dublu pedepsit fiindca a *agresat* si rusoaice!