joi, 28 martie, 2024

Special Arad Logo

    Update Cei care au tăiat vagoanele casate la Depoul CFR sunt cercetați penal!

    de Lucian Valeriu | 31 august 2015, 1:20 PM | Investigaţii | Topic special

    19

    TITLUL PRINCIPAL: Cum se ascund mizeriile care dovedesc corupția la Depoul CFR Arad: se casează și se vând la fier vechi!

    O metodă probabil nu nouă, dar, vezi-bine, eficientă, patinată de rugina care se asortează până la identificare cu praful de pe… tobă era să zic… cu dosarele de corupție de la CFR în tot ansamblul lui (azi – evidența o arată – un mamut ruginit bun de casat). Ea ne este descrisă chiar de către oamenii care au participat, efectiv, la ea (în baza „drepturilor și obligațiunilor care survin calității de angajat într-o instituție cu structură piramidală” – nicidecum din „conștiiință profesională”).

    Discutăm despre un fapt absolut incredibil care se petrece practic sub ochii noștri:

    se casează garnituri întregi de vagoane și se vând la fier vechi pe sume derizorii pentru piața din domeniu, dar „frumușele” pentru cei câțiva beneficiari. Desigur… șefii.
    Am făcut un calcul: cam 25.000 de dolari îți „iese” la un vagon tăiat și vândut la fier vechi. Banii ăia și dacă-i împarți la 5 și tot îți iese de-o cafea. O cafea de 5000 de coco la vagon nu e chiar să zici „pas” atunci când de-o jumătate de viață numai asta ai făcut. Nu?
    „Vagoane casate acum 2-3 ani de pe vremea Groparului (fostul director al Depoului CFR – actualmente… și mai director, la Regionala Timișoara – n.red.) au fost ținute la secret și abia săptămâna trecută (joi, n. red.) au fost tăiate și duse la fier vechi pentru a ascunde esența problemei – esența problemei fiind furtul de locomotive – asa cum stiti de pe Special Arad – n.redCei care se ocupau de această operațiune au făcut schimb de componente (osii cu vehicule cu tot),  diferite piese și subansamble de la instalația de frânare. S-au preluat de cei de la Revizia de Vagoane ca și bune, urmând ca la schimb să se predea o cantitate de fier vechi egală, lucru ce nu s-a mai întâmplat. Pentru a masca întreaga operațiune, directorul Florin Blăgăilă – Director Sucursala Regionala de Transport Feroviar de Calatori Timișoara – n.red. – a ținut neapărat să fie prezent în Depoul CFR Arad. De altfel, acesta a fost văzut tot mai des în Depoul Arad, observându-se o apropiere care dă de gândit între acesta, fosta conducere și actuala a depoului. La sugestia acestuia, în Depoul Arad s-au efectuat lucrări de întreținere și reparații la unele hale și canale de revizie cu personal propriu al Depoului Arad, necalificat în domeniul construcțiilor CFR, lucrări care din punct de vedere strategic trebuie efectuate cu firme autorizate, întrucât pe aceste canale de revizie staționează locomotive a căror greutate este între 116 și 147 de tone” – este un fragment dintr-un denunț, momentan jurnalistic, pe care un martor ni l-a dezvăluit conform celor văzute cu ochii lui.

    O manevră de la casat la fier vechi, cu banii trecând în buzunare private, asta a ajuns CFR-ul.

    (notă: fotografia este făcută în timpul operațiunii și surprinde un moment esențial al faptei)

    UPDATE: Cei care au tăiat vagoanele casate la Depoul CFR sunt cercetați penal! 

    În chiar ziua publicării articolului despre tăierea vagoanelor casate pentru a fi vândute la fier vechi (25 august), șefii Depoului CFR au comis-o din nou: un automarfar cu sarcina maximă autorizată de 22 de tone a fost depistat, la ora 15:30, ieșind de pe poarta din Grădiște de către o patrulă de poliție. Oamenilor legii le-a atras atenția evidența că automarfarul depășea cu mult sarcina admisă, iar la cântărirea ce a urmat ulterior opririi s-a demonstrat că încărcătura de fier vechi era aproape dublă: 42 de tone! Polițiștii de la Transporturi Feroviare (T.F.), care au preluat cazul, suspicionează  că TOATĂ operațiunea s-a desfășurat la „negru”, dispunând sechestrarea automarfarului cu numărul de înmatriculare SB – 85 – BJB și a remorcii cu numarul SB – 03 – YMB… pe care, de altfel, nu le-a revendicat, nici până acum, nimeni. Vina a căzut – cum altfel?! – pe șofer.

     

     

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. …si lucrarile de zidarie,zugraveli si inlocuire de usi si geamuri din lemn[Bune],cu cele „termopan”s-au facut in mare parte cu personal propriu de la statia ARAD si SIMERIA,care au fost scosi din programul turnus si pontati la 8 ore;ca apoi sa fie decontate de sume fabuloase,supraevaluate prin firme de casa controlate de FLORIN BLAGAILA.

      +125 voturi
      +1
      -1
    2. Am mai zis: avem o țară frumoasă pe care o administrăm ca pe un wc public. Avem inteligență pt export. N-avem ce face cu deștepții și geniile în țară. Ideile lor nu sunt bune pt hidra gunoaielor care conduc România de 25 de ani. S-au prins toți că dacă dai românului o sumă de bani pt dezvoltare în n direcții – ăsta se pune și fură ca șobolanu ajuns din greșeală dar cu sporite eforturi în șpaisul țării. CFR-ul e una dintre venele groase de muls ale acestor criminali de patrie. Nu e nimic prețios și exagerat aici. Am vrut să ajung la Pâncota. Cu ce dracu să ajungi că autobuze nu-s pe la autogări, tre să cauți nu știu ce firme pe net plus preț exagerat ca să ajungi la 37 km de Arad. Până la urmă a funcționat tot acel ia-mă nene… Iar ”gara” Pâncota e o huidumă pe jumătate prăbușită, ceva de al doilea rezbel… Linii importante de trafic feroviar au intrat în mapa de afaceri a unor escroci, frați de jaf cu alții care ”aruncă” locomotive la gunoiul de ”fier vechi” plus infracțiunile extrem de grave menționate în presă. Și totuși nemernicii rămân în funcții sau își schimbă fotoliul cu unul și mai bun. Exemplu, Romatsa. În loc să-l înfunde la canal pe stanciu – ministerul de resort îl promo ca secretar de stat în transporturi… Și la CFR Arad s-a întâmplat la fel – în privința imenselor hoții de la DEPOU. Pasul denunțului jurnalistic s-a făcut. Nu DNA-ul trebuie(a) să se sesizeze mai departe? E prea groasă vena de supt și prea întinsă, de aia! App, tavi iovănuț iar mănâncă fier vechi de pe cai mari?!

      +94 voturi
      +1
      -1
    3. No problem. Ați trash-uit comentul pt că ce? Era doar o opinie de bun simț al unui cetățean căruia îi pasă. Sau aici nu se pretează decât opinii de specialiști în domeniu!? Interesați-vă domnule olteanu ce s-a întâmplat pe ruta arad-șofronea-curtici cu piatra dintre traverse având în vedere execuția proiectului coridorul IV paneurop. Cu traversele. Mii și mii de tone de piatră… Regula unui coment , app e aceea de a fi corect scris păstrând la rang dreptul de opinie, nu neapărat de informație. De asemenea comentul poate fi scris asupra oricărui articol sub orice semnătură dk e obiectiv și de bun simț. Deci n-am greșit cu nimic. Sau publicați lista comentatorilor non-grata pt unii dintre autori.

      +77 voturi
      +1
      -1
    4. …sau poarta fericirilor vremelnice,s-o numim asa,pentru ca este situata intr-o zona mai ferita a Depoului[partial dezafectata] si folosita numai in cazuri de interes stategic.Pe aici a iesit in data de 25.08 in jurul orelor 15 si 30′ un tir incarcat cu fier vechi din Depoul ARAD[piese si componente de locomotive si vagoane,sine de cale ferata si un motor diesel perfect functionabil,folosit doar cateva zeci de ore de functionare,demontat de pe un vagon-ajutor].
      -La cativa metri distanta dupa iesirea din DEPOU a fost oprit de un echipaj de politie,ocazie cu care soferul nu a putut prezenta nici un document,care sa poata justifica transportul si marfa din automarfar.
      -Despre tir-ul cu numarul de inmatriculare SB-85BJB plus remorca cu numarul SB-03YMB,ca de fapt despre asta ii vorba,nu zice nimeni nimic??
      -P.S-pe aceasta poarta,care pe vremuri o incuia sau o descuia,doar o singura persoana si anume GROPARUL,intrau si ieseau tirurile care transportau motoare diesel,pentru FLOYD, lucru de altfel relatat de „SPECIAL ARAD”.

      +83 voturi
      +1
      -1
    5. Nea’Virgile,dumneata de bun ce esti,nu esti bun de nimic.
      -Lasa-te manevrat de nea’Florin,semneaza tot ce-ti baga sub nas ca si primaru si asa ai sa ajungi mai rau ca si Groparul.De astfel de oameni are nevoie domn'[Directore],ca sa poata scoate castanele din foc cu mana lor,ca sincer nu cred ca te-ai uns cu nimic din afacerea asta.
      -Pana si femeile de serviciu de la dormitor l-au auzit saptamana trecuta pe contele Cheveres spunandu-ti”incarca fierul vechi si vinde-l odata”de proceduri legale nici vorba.

      +82 voturi
      +1
      -1
    6. -FRAIERILOR!!!Daca a-ti fi,”BAIETI DESTEPTI” asa cum va pretinde-ti,a-ti fi sesizat articolul postat pe 25 august ora 10 si 55′ si a-ti putut realiza,ca-s altii cu ochii pe voi;si ori stopati operatiunea”FIER VECHI PENTRU FLORINEL”si numai expediati tirul la 15 si 30′,ori v-ati fi acoperit cu ceva acte[documente] cat de cat;poate data viitoare.
      -Bine ca nu s-au rupt osiile la tir, ca v-ati scapat si a-ti incarcat ca-m mult,42 tone,in conditiile in care sarcina maxima autorizata a automarfarului este de 22 tone.
      -Toata operatiunea la NEGRU?

      +75 voturi
      +1
      -1
    7. După cum se vede Rechizitoriul curge de la sine! Nici procurorii n-ar putea obține atât de multe date și informații despre FURTUL GROSOLAN de la DEPOUL CFR Arad! Fraților, țara asta e împărțită în mai multe tabere. ”Clasa” politică – tâlharii cei mai grași. Ăștia au pus mâna pe legi pe care le-au mutilat de la drumul DREPT ca să poată fura tot ce a dat natura, istoria și omul pe acest pământ românesc. Dar ca să-și asigure un viitor al furtului nestingherit și continuu au nevoie de oameni: clasa de LEGĂTURĂ – informatorii. Partea de dedesubt e a patronilor de societăți mari, mijlocii și mici. Fiecare cu tunul lui. O cireadă imensă de vaci bune de muls cu ajutorul informatorilor și evident – al unei tabere ”speciale” (nu vă gândiți la justiție, ăștia nu mai sunt interesanți demult) PNA, DNA, DGA, ANAF și ce va mai răsări. Ăștia strâng pungile cele grase până iese tot purcoiul afară. Unde se duce acest purcoi, Dumnezeu cu mila sau cu sila. Că în bugetul țării, nu. Ultima clasă suntem noi, om rebegit cu om amărât numit per total – poporul român rupt în cur cu stea în frunte. Cei mai proști deștepți, cei mai harnici leneși, cei mai călcați neînfricați în picioare cei mai sclavi cu fruntea sus. Scuipați și aclamați pe mapamond. Genii de speriat laolaltă cu cei mai crunți handicapați. O mămăligă din care poți face o navă cosmică sau un terci de rahat. Revenind la temă – și CFR-ul ăsta corupt până la ultima șină de cale ferată care se oprește în dpretul unui demnitar, guvernant sau președinte – se bucură de aceleași linii paralele care se întâlnesc undeva datorită corupției. Tot ce se fură din Depoul CFR Arad ajunge pe masa primei tabere și de acolo, descrescător, în ordine ”importanței” la restul. Mergeți pe rețeaua BLĂGĂILĂ și vedeți unde vă duce locomotiva pufăitoare! Felia cea mai grasă merge spre capitală (și nu numai) astfel că – așa cum am spus – în ordine descrescătoare – au voie și slugile să ia câteo firimitură de fier vechi. Din ordinul cui ajung aceste bunuri la fier vechi? Cine le-a făcut evaluarea? Câte piese de ”muzeu” au ajuns la cimitirul fierului de pe Câmpul ”Liniștii”? De ce tavi iovănuț a scăpat cu bine de la parchetul din caransebeș?! Dacă clanul de țigani Potârcă din Tg-Jiu a halit fierul vechi și alte metale prețioase din combinatul chimic, Iovănuț mănâncă fierul CFR-ului (și nu numai). Care este regimul de funcționare al unei societăți de achiziționare a fierului vechi? Aici nu este lege? Poți să iei locomotiva de pe șine dacă-ți trebuie parale și s-o arunci la fier vechi?! Nu spuneam că hoții din parlament și guvern au lucrat mai întâi la legi ca să potă fura cinstit? Apoi și-au găsit oameni. Și când a dat iama nesătulul din ei – au vrut și mai mult decât mult. Așa s-a născut corupția. De ce nu vă duceți tot grupul acesta în bloc compact la DNA cu o formulă scrisă și doveditoare a tot ce se fură de ani de zile de la Depou? Să nu-mi spuneți că de frică!

      +65 voturi
      +1
      -1
    8. Batranul de la Bucuresti

      Da Kagal,ai perfecta dreptate toti din reteaua BLAGAILA sunt rodul la ce-a avut mai bun partidul.
      La astia STALIN le-a pus steaua-n frunte,STALIN sa-i pupe-n cur.
      Poate pleaca odata cu tata SARBU,dar ….. nu la curtea de conturi.

      +72 voturi
      +1
      -1
    9. intreaba reteaua mafiota BLG:-este adevarat ca la Comanda SIMERIA s-au bagat 5tone vopsea lavabila?mai mult ca la pista de biciclete din munucipiul ARAD si localitatile limitrofe.
      -Termopanele inlocuite doar pe o parte la aceeasi cladire,trebuiau inlocuite conform contractului in totalitate?
      -Contractele de salubrizare vagoane pe RTFC-TIMISOARA,se repartizeaza la firme clientelare,controlate de contele de CHEVERES?
      -Citeste si PRESS ALERT:
      -FMI ii socat de facturile de la CFR.
      -E o arta sa faci bani pe seama statului,dar nu uitati ca si NESIMTIREA e si ea o arta.

      +57 voturi
      +1
      -1
    10. Afacerile cu fier vechi sunt puse la pastrat de pe vremea Groparului.In spatele acestei manavre se afle el si cu directorul FLORIN BLAGAILA,iar pe ILIE VIRGIL il folosesc ca si paravan.
      -In mod sigur in TIR-ul rosu la care se face referire,exista pe langa deseuri feroase si o cantitate de sina de cale ferata,care au cu totul alt regim de casare si valorificare(vezi OUG 31/2011) si un MOTOR DIESEL ca si nou,pentru care operatorul”Brunnet”a platit sa-l ea complet si-n stare de functionare.
      -A doua zi(26 august)directorul a fost din nou in Depou ca sa-l incurajeze si sa-l consoleze pe ILIE VIRGIL,ca totu-i sub control si sa mai continue taind ceva vagoane care se mai afla prin Depou.

      +47 voturi
      +1
      -1
    11. -Ce jeguri penale sunteti.
      -Pe un amarat de mec.,pentru o presupusa depasire de 10l.si asta inregistrata cu un ICL-ne avizat metrologic,sunteti in stare sa-i luati gatul si sa-l dati afara;(dupa care vine instanta si va da diploma de prosti,dispunand reincadrarea si plata din urma a tuturor drepturilor)iar VOI furati cu TIR-ul pana la cel mai inalt nivel.
      -Ajunga-va D-zeu colegi de promotie cu GAVRIS.

      +60 voturi
      +1
      -1
    12. Până la urmă matematica e poezia cea mai pură și exactă a acestei lumi. Când intră în ecuație corupția – aterizăm în sfera științelor inexacte de absorbție coruptă dintr-un total ce formează tezaurul unei țări. Acest total se ramifică pe ramuri. CFR-ul este una dintre. La Depoul CFR Arad s-au produs și se produc ”scurgeri” de cifre haotice provenite din beneficii brute obținute în urma activității infracționale de plusuri, minusuri, înmulțiri și împărțiri ale bunurilor acestei societăți plătite din bani publici. Călătorul plătește un bilet al cărui preț presupune o călătorie civilizată potrivit sec XXI – pornind de la peron, informații utile și rapide, confortul și siguranța călătoriei, Wc IGIENIC, respectarea orarului și până la comportamentul civilizat al controlorului de bilete. Indiferent de anotimp, chef și șef. O parte din aceste ingrediente care oferă o călătorie ireproșabilă se pregătesc în Depou.
      Iată însă că la Depoul CFR Arad lucrul normal s-a spulberat odată cu venirea la șefie a …. (aici completați dv nume și nume). Cine a fost primul șef care a băgat Depoul în depoul pușcăriabil? Dar al doilea, al treilea? Ultimul plecat, actualul prezent? Există în urma acestora documente. Treaba DNA, ANAF, etc. este să verifice amănunțit aceste documente și să stabilească traseul întinsei corupții, beneficiarii actului coruptibil, instituțiile, ministerele, persoanele fizice /juridice care au sprijinit, participat și beneficiat din FURT și, evident, suma prejudiciului. După care urmează scenariul deja banalizat: o mașină neagră lucind sinistru în noapte, o stradă în penumbră, mascați cu spate acoperind ecranul, bătaie în uși blindate și omul cu ranga. Uși forțate, oameni trântiți la pământ și încătușați. Restul îl știți din cel mai recent exemplu, ioțcu-patru-avocați. Nimeni nu recunoaște nimic, toți au dreptul la tăcere și la prezumția de nevinovăție. Dar dacă știi cum să pui problema la parchet, zecile de declarații care obosesc și epuizează rezistența oricui au menirea să scoată la iveală întreaga rețea de hoți care au devalizat Depoul CFR Arad. Plus societatea de achiziționare a ”fierului vechi” Arad. Ce-i așa greu?!

      +56 voturi
      +1
      -1
      • Din modul in care scri cred ca nu esti ceferist sau ..poate esti unul din adevaratii ceferisti care nu au uitat sa lupte pentru DREPTATE.Nu i-mi ramane decat sa s-mi scot palaria in fata ta si sa nutresc speranta ca te voi intalni vreodata.ADEVARUL IESE LA IVEALA …CHIAR DACA ACEST LUCRU DUREAZA UNEORI MAI MULT DECAT NE DORIM.

        +26 voturi
        +1
        -1
    13. Kagal,cand am citit comentariul tau,tre sa-ti marturisesc ca mi s-a facut pielea gainii.Exista doua variante aici:
      -ori cel care a conceput materialu,este de-o inteligenta sclipitoare;
      -ori cineva din servicii,prevesteste ca LINISTEA din- naintea furtunii e pe sfarsite.
      Oricum daca pana acum eram curiosi despre legatura dintre GROPARUL si conducerea Regionalei,si ne intrebam ce-i leaga pe cei doi,de aici incolo firesc e sa ne intrebam:”CINE-I LEAGA?”

      +51 voturi
      +1
      -1
    14. Nici nu știi cât de greu se lucrează ” din umbră” – sau poate știi. Dar la (marele) final satisfacția e maximă. Vara și canicula sunt pe sfârșite, așa că, oricât de greu și scrâșnit – tot se apropie toamna cu ”răcorile” ei. Ăștia de care pomenirăm (mai puțin numele lor) se cer musai la răcoare pt ceva anotimpuri. Le-a fost prea cald în buzunare și s-au umflat rău de la căldură. Șinele s-au topit și ele pe caniculă iar locomotivele s-au dilatat până la crăpare, așezându-se frumos în bucățele prin containerele societății UNICE de fier vechi din Arad. Când începi să(-ți) numeri zilele aștepți ceva. Când ți le numără alții, nu mai aștepta nimic. Primești (la) cât nu te aștepți. Și se apropie beleaua /se apropie – așa cum știi că vine trenul când vibrează șina.

      +52 voturi
      +1
      -1

    Lasa un raspuns pentru Unul curios

    2 + 9 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.