joi, 28 martie, 2024

Special Arad Logo

    Sorcova, vesela… Cadoul Primăriei de an nou: impozitul pe locuințe mărit, tramvaiul și autobuzul mai scump

    de Raluca Medeleanu | 21 decembrie 2017, 2:39 PM | Administraţie | Topic special

    5

    Ședința Consiliului Local Municipal de joi, 21 decembrie, a fost tot ce ar trebui să însemne o ședință în prag de sărbători: colindători, ornamente de Crăciun și vești mai mult decât îmbucurătoare pentru cetățenii orașului. Mda, am glumit cu ultima parte, desigur, căci două proiecte care vor afecta buzunarele arădenilor au primit undă verde să fie adoptate. Vorbim despre majorarea impozitului pe locuințe și scumpirea biletelor și abonamentelor pentru transportul în comun.

    Înainte de trecerea la punctele de pe ordinea de zi a ședinței, consilierii au ținut două momente de reculegere: unul pentru eroii Revoluției Române din Decembrie 1989, iar celălalt în memoria lui Ioan Darida, fostul viceprimar al Aradului, a cărui înmormântare va fi vineri.

    Revenind la subiectele controversate, înainte de supunerea la vot a proiectului majorării impozitului pe proprietate, Florin Stana de la USR a ținut să ia cuvântul pentru a își expune încă o dată dezaprobarea față de această măsură, invocând din nou (ca la dezbaterea publică de săptămâna trecută) banii dn excedentul bugetar al Aradului rămași din proiectele începute și nefinalizate. Consilierul PSD Beniamin Vărcuș a ținut să spună că este profund mirat că nu s-au găsit alte soluții decât mărirea „birului”, fiind de părere că municipalitatea ar trebui să se concentreze asupra absorbției de fonduri europene, căci – potrivit consilierului – nivelul accesării acestora este foarte scăzut, iar majoritatea lucrărilor din Arad au fost realizate din buzunarul arădenilor.

    Primarul Falcă a intervenit însă și a făcut din nou o prezentare asupra situației veniturilor din oraș, dând vina pe noul Cod Fiscal al Guvernului, prin care Aradul va pierde enorm anul viitor. De asemenea, Falcă a spus că Aradul rămâne cu 124 miloane de lei, iar de la Guvern nu mai primește niciun ban, pe când Timișoara rămâne cu 264 milioane și mai primește 64 milioane, iar Oradea rămâne cu 131 milioane și mai primește 130 milioane. Motivul? Primarul a arătat cu degetul parlamentarii arădeni, blamându-i pe aceștia pentru această pierdere. Mai mult, acesta s-a plâns că anul viitor nu știe cum va mai avea bani să plătească funcționarii publici.

    Cu toate discuțiile de rigoare, proiectul a trecut de vot cu 12 voturi „pentru” și 7 „împotrivă”, astfel că începând cu 1 ianuarie, impozitul pe locuință va fi cu 20% mai scump, iar cel pe teren, cu 5% mai scump.

    Directorul CTP, prezent la ședință, pentru a justifica scumpirea transportului în comun

    25625316 1707180852679222 1863735729 o
    Claudiu Godja, directorul Companiei de Transport Public Arad, a luat cuvântul pentru a motiva necesitatea scumpirii biletelor și abonamentelor de tramvai și autobuz, dând vina pe creșterea salariului minim pe economie și spunând că instituția se chinuie să supraviețuiască.

    Cu toate acestea, consilierul local PSD Cosmin Buruc a subliniat că din totalul de 126 de stații existente în Arad, doar 10 au automate sau puncte de vânzare a biletelor, considerând că CTP nu a luat măsuri destul de eficiente pentru a încuraja mărirea numărului celor care folosesc mijloacele de transport în comun, ba mai mult, acesta fiind de părere că majorarea prețului va genera chiar o scădere a utilizatorilor.

    Directorul CTP a afirmat că instituția își pune speranța în viitoarea opțiune de „e-ticketing” ca să aducă mai multe vânzări de bilete, opțiune a cărui proiect de hotărâre a și fost votat în unanimitate în ședința aceasta.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Este sau nu este, transportul în comun, singura modalitate de a rezolva problema mobilității arădenilor?
      În loc de scumpire ar fi trebuit să se introducă o taxă verde, de accesare a centrului, pentru toate SUV-urile, epavele BMW, AUDI, Merțane …etc, … în principiu tot ce depășește 500 cm3. Această taxă ar trebui să finanțeze o majorare de preț a biletelor, cât și investițiile necesare de la CTP-Ar, mai ales pentru înoirea parcului de autobuze ultra poluante.

      0 voturi
      +1
      -1
    2. Imi place treaba cu e-ticketingul. Dl. director chiar spera sa-i aduca bani mai multi? Ne va taxa suplimentar ca la parcare, cand platesti prin SMS? Daca elimini personal sau comisioane de la vanzarea biletelor, macar suporta comisioanele d-le director. Daca nu am internet pe mobil, merg pe gratis?

      0 voturi
      +1
      -1

    Lasa un raspuns pentru suferind

    3 + 7 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.