Update Scandalos! Cum își mint cei de la Billa clienții: „Am cumpărat azi carne ambalată mâine”. Protecția Cosumatorilor reacționează

    de Andrei Fuliaș | 19 aprilie 2017, 9:12 PM | Recomandările editorilor | Știri Arad

    7

    Știri Arad. Un incident scandalos s-a petrecut miercuri seara în supermarketul Billa din cartierul Micălaca – Zona 300. Un cititor ne-a contactat și când ne-a povestit ce a pățit în jurul orei 19:30 în magazinul menționat nu ne-a venit să credem. În consecință, în câteva minute ne-am deplasat la fața locului să ne convingem și să stăm de vorbă cu domnul respectiv.

    Concret, un arădean și-a dorit ca, la câteva zile după Paști, să mănânce, împreună cu iubita, cotlet de porc la grătar. Și, cum era deja seară, iar omul nostru era obosit după o zi de muncă, s-a gândit să-și cumpere câteva felii de cotlet fără os, gata condimentate. Ei bine, când s-a uitat pe eticheta lipită pe ambalajul cărnii, nu i-a venit să creadă ce vede. Eticheta de pe ambalajul celor câteva bucăți de cotlet spunea că acesta a fost ambalat „mâine”. Da, ați citit bine! MÂINE! Pe etichetă scria că respectiva carne a fost ambalată pe data de 20.04.2017, deși suntem pe 19.04.2017.

    Desigur, domnul despre care vorbim nu s-a putut abține și le-a reproșat celor de la Billa neregulile menționate mai sus. Aceștia și-au cerut scuze și i-au propus omului să-i înapoieze banii. Inspirat fiind, acesta a refuzat banii și a păstrat pachetul cu carnea respectivă, gândindu-se că până ajungem noi la fața locului, cei de la Billa vor remedia situația și nu va mai exista „dovada”. Ne-am întâlnit în apropierea magazinului menționat, am fotografiat „grozăvia”, iar apoi am intrat în magazin să fotografiem și celelalte pachete de cărnuri gata condimentate. Ei bine, cei de la Billa au reacționat într-adevăr rapid. Ajunși în fața vitrinei cu carne am constatat că au „reparat” situația. Au rupt etichetele de pe câteva pachete de carne, rămânând doar prețul, nu și data la care au fost ambalate. E drept că vorbim despre alt tip de carne, de la o altă firmă și care probabil că intră în magazin gata ambalată, dar tot rămâne întrebarea: De ce au fost rupte etichetele exact deasupra prețului, exact porțiunea care arată problema în cazul cărnii cumpărate de domnul respectiv?

    Și, dacă tot vorbim despre carnea gata condimentată, tindem din ce în ce mai mult să dăm crezare „gurilor rele” care spun că acea carne este condimentată tocmai fiindcă n-ar fi prea proaspătă și că acele culori țipătoare ar fi menite să mascheze culoarea nu tocmai atrăgătoare a cărnii respective. Acum, noi nu putem să-i acuzăm pe cei de la Billa, sau alte supermarketuri, că fac astfel de „manevre”, dar ceea ce s-a întâmplat astăzi ne cam pune pe gânduri.

    Așadar, cei de la Billa, ori au descoperit „mașina timpului”, ori avem o problemă atunci când pe carnea ambalată pe 20 expiră pe 23, dar ea de fapt este vândută pe 19 și ar trebui să expire pe 22.

    UPDATE – Protecția consumatorilor reacționează

    În urma articolului publicat miercuri de Special Arad și la doar o zi după toată întâmplarea relatată mai sus, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor reacționează și sancționează magazinul Billa. Astfel, comisarul șef adjunct Gheorghe Iancu a transmis astăzi, pe adresa redacției noastre, o adresă prin care se specifică faptul că magazinul Billa a fost amendat cu suma de 5.000 de lei, pentru practici comerciale și comportament incorect în relația cu consumatorii.

    adresa ZIAR SPECIAL ARAD - inf carne BIlla-1

    Ei bine, la o zi după petrecerea acestui episod neplăcut, redactorii Special Arad au călcat din nou pragul magazinului Billa din cartierul Micălaca – Zona 300, pentru a vedea dacă mai există nereguli cu privire la cărnuri. Astfel, dacă miercuri seara, în jurul orei 20:30, pe rafturile magazinului erau zeci de caserole cu carne ambalată pe 17, 18, sau 19 aprilie, în dimineața zilei de joi absolut toate caserolele cu carne aveau pe ele eticehte din care rezulta că au fost ambalate pe 20 aprilie. Să fi vândut Billa toată carnea pe timpul nopții? De aruncat nu poate fi vorba, cel puțin nu în cazul cărnii ambalate pe 18, respectiv 19 aprilie, fiindcă acestea mai aveau termene de valabilitate până pe 21, respectiv 22 aprilie.

    Totodată, după publicarea acestui material, pe adresa redacției am primit zeci de reclamații la adresa acestui magazin, dar și a altora, din partea cititorilor noștri. Ei bine, aceste scrisori ne obligă să stăm în continuare cu ochii pe toate aceste magazine și pe practicile lor.

    20170419_195500 20170419_195504 20170419_195518 20170419_200700 20170419_200704 20170419_200706 20170419_200749 20170419_200801  20170419_201241

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Este o practica veche dar care necesita un pic de atenție din partea responsabilului de raion, marfa reapectiva este deja ambalata cu mult timp in urma dar este pusă pe raft la data care este menționată pe eticheta, dar probabil cel care a dus din depozit marfa nu a fost atent! Chiar și dacă data de ambalare coincide cu data de cumpărare este puțin probabil că un produs comercializat și ambalat de o firma din București sau alata zona mai îndepărtată de Arad să poată livra pe ora de deschidere a magazinului produsul respectiv. Produsele respective stau in depozite frigorifice cu săptămânile iar la ieșire primesc eticheta respectiva!

      0 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    7 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.