vineri, 29 martie, 2024

Special Arad Logo

    Raluca Medeleanu: Refuz ciorba de iubire servită de Valentin!

    de Raluca Medeleanu | 13 februarie 2015, 12:32 PM | Opinii

    1

    Uite că vine şi „sărbătoarea” care mă dezgustă pe mine teribil: Valentine’s Day. Așa cum m-am abținut și anii anteriori, nu am de gând nici acum să cumpăr cadouri sau să ies la vreun restaurant. Iar faptul că declar asta, atrage, de la sine, întrebări iscoditoare ale unor valentiniști: Ce, dar tu nu iubeşti?!

    Vedeţi voi, tocmai acest aspect mă deranjează cel mai mult legat de Valentine’s Day, pe lângă faptul că e o sărbătoare împrumutată – dar se poate înțelege și introdusă forțat – aiurea, având și noi Dragobetele. Mă deranjează egalitatea care se pune între un sentiment sincer și profund şi abilitatea de a arunca banii pe cele mai inutile lucruri pentru a îl exprima.

    Serios? Aici am ajuns? Dacă nu cheltuim, nu iubim?

    Cu siguranță îmi exprim veto-ul! Când iubeşti, o faci oare doar într-o zi anume, stabilită de patronii de cluburi, discoteci și restaurante sau în fiecare zi din viaţa ta, în fiecare oră, fiecare minut, fiecare secundă? Este dragostea un lucru atât de neînsemnat, încât e nevoie ca posturile de radio să îţi amintească obsesiv  că, o singură dată pe an, trebuie să faci un gest frumos pentru persoana iubită? Iar gestul acela trebuie neapărat să fie legat de achiziţionarea unui obiect sau închirierea unei mese în club?

    Nu pot să nu mă întreb, ce anume reflectă mai bine iubirea cuiva? Faptul că îi cumperi un ursuleţ, ce ţine în braţe o gigantică inimă ce-ți cântă „I love you”?…  Că-i cumperi un parfum care te costă un sfert de salar?… Oare nu poţi arăta mai bine dragostea pe care o porţi cuiva prin simplul fapt că îl susţii necondiţionat în tot ceea ce face, îl ajuţi, îl încurajezi, încerci să îţi petreci cât mai mult timp alături, în fiecare zi din an, indiferent de data calendaristică?

    Se pare că a iubi fără a fi ostentativ nu e deloc la modă. Ești o anomalie dacă nu te impresionează oferta de 80% discount la electrocasnice, sau tombolele făcute de marile lanțuri de magazine de lux…

    Îmi este de-a dreptul scârbă de corporaţiile care fac orice în numele profitului. Manipulează oamenii, „infectându-i” cu virusul cumpărăturilor, hipnotizându-i în masă, făcându-i să creadă că cel mai bun mod de a arăta că iubesc e să cheltuie , să cheltuie şi iar să cheltuie bani pe lucruri de care efectiv nu au nevoie! Ştiu să se folosească de toate mijloacele pentru a-ți băga produse pe gât: și ce e mai vulnerabil decât inima unui om? „Avem iubire unsă cu ursuleți de pluș; avem „ciorbă iubire” la preț redus; avem dragoste împănată cu castraveți murați; avem friptură de inimă albastră”.. Vă place?

    Din păcate, în societatea bolnăvicioasă în care trăim, a cărei entitate supremă e „Sfântul Shopping”, nu prea mai există buni samariteni, ci doar afaceriști, care din dragoste de bani, îți fac viața „mai frumoasă”… și, bineînțeles, îți arată ei cum trebuie să iubești. Obligatoriu, pe bani.

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    Scrie un comentariu

    6 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.