Pasajul de la Maranata, redat pietonilor, dar nu definitiv. Primăria anunță că va verifica eficiența acestei măsuri





Titlu principal: Decizii controversate luate pentru Micălaca în privința noilor semnalizări rutiere. Ce spune Primăria Arad
Concomitent cu lucrările specifice Regenerării Urbane din cartierul Micălaca, care au demolat garajele inestetice și au făcut loc unor locuri de parcare, și pasajele au intrat într-un proces de semnalizare rutieră. Penru a le identifica mai ușor le vom denumi după ceva ce se află în imediata apropiere. Primul este cel de la fostul Euromedic, în prezent Afidea, al doilea care dă direct în stația de taxi de la facultate, iar al treilea făcea legătura cu stadionul Telecom, în prezent Kaufland.
Astfel, două (Afidea și stația de taxi) din cele trei pasaje care fac legătura între zona 2 și zona 3 au devenit cu sens unic, iar al treilea (Kaufland) interzice accesul pietonilor. Putem spune că sunt anumite probleme pe care administrația probabil că a dorit să le rezolve de a ajuns să trimită o grămadă de arădeni „la plimbare” , dat fiind că pasajul care face accesul către supermarketul construit peste ceea ce mai demult s-a denumit stadionul Telecom, nu mai este permis pietonilor. Este știut faptul că mulți cetățeni treceau liniile de tramvai prin loc nepermis, tocmai pentru că este considerabil mai facil decât să meargă pe jos o stație de tramvai pentru a ajunge la supermarket. Amenzi s-au mai dat în zona respectivă, mai mult avertismente deoarece și polițiștii înțelegeau situația, se puneau în locul cetățeanului și erau mai docili. Administrația însă…
Deși măsura instituirii sensului unic la cele două pasaje, face sens într-un oarecare fel, cea a interzicerii traversării celui de-al treilea pasaj, Kaufland, de către pietoni, ni se pare cel puțin ilogică. Oare ce ar trebui să facă locatarii de pe strada Iuliu Toader de exemplu, pentru a ajunge în stația de tramvai de la Maranata?
Da, știm că există o trecere peste calea ferată, una creată în timp, dar totuși dotată cu o scară din borduri, până și balustradă. Trecerea există acolo, vorba aceea, de când lumea și este una foarte periculoasă, dat fiind faptul că cei care trec pe acolo se angajează în trecerea peste linia de cale ferată. Singura soluție ar fi să meargă pe la pasajul de la Kaufland, dar conform noilor semnalizări, nici pe acolo nu se poate, astfel că se duc pe jos până la următorul pasaj de la stația de taxi. Adică pentru a ajunge la stația de tramvai de la Maranata, ei trebuie să meargă înapoi o stație de tramvai… Asta nu mai face sens, oricât am încerca să o pricepem.
Și credem că nici cel care se face responsabil de noile semnalizări rutiere, nu prea pricepe. Probabil că s-a lucrat doar din birou, realitatea de pe teren fiind cu totul alta.
Considerăm că o reevaluare a situației din teren se impune în acest caz, poate chiar un mic rond de seară.
UPDATE Primăria Arad: „În urma analizei pe teren a situației pasajelor rutiere care subtraversează calea ferată Arad-Timișoara, reprezentanții Primăriei Arad și ai Serviciului Rutier Arad au stabilit că ar fi necesare unele măsuri pentru fluidizarea traficului și prevenirea accidentelor rutiere în zonele respective. Acestea au fost supuse dezbaterii în Comisia de Sistematizare a Circulației din Municipiul Arad. Membrii comisiei au stabilit că în cazul pasajelor care fac legătura între Bulevardul Nicolae Titulescu și Micălaca 500, respectiv 700, circulația este reglementată corect din punct de vedere al siguranței rutiere. Nu același lucru se putea spune despre pasajul care face legătura cu zonele I și II a cartierului Micălaca. Lățimea acestuia făcea imposibilă delimitarea unei zone dedicate pietonilor. În plus, existența unei rampe/pante care în anumite condiții meteo putea crea mari probleme șoferilor a contribuit semnificativ la luarea deciziei de interzicere a accesului pietonilor și instituirea sensului unic dinspre str. Exterioară înspre Bulevardul Nicolae Titulescu.
Le recomandăm cetățenilor din zonă, să traverseze numai prin locurile permise.”
Ce este cu adevărat halucinant este că s-a preferat transformarea pasajului pietonal într-unul rutier, ignorând în totalitate nevoile cetățenilor.
Update: Într-o postare pe facebook, Călin Bibarț anuță că : „La solicitarea multor cetățeni, pasajul care face legătura dintre zona 3 Micălaca (Bd.N.Titulescu, în apropiere de Maranata) și zona în care se află magazinul Kaufland, va fi, urmare a analizei făcute ieri în Comisia de sistematizare a circulației, transformat pe o perioadă de 6 luni în pasaj exclusiv pietonal, pentru a se verifica eficiența unei astfel de măsuri.
Celelalte pasaje își păstrează în continuare reglementările stabilite anterior.”
Comentariile portalului
Odihna vesnica !!
Deci, infradtructura orașului e legată de sărbătorile religioase!?
Imi cer scuze,poate gresesc ,fara sa tin partea soferului si facand abstractie de functie,din video nu vad cu ce a gresit omul? Se pregateste sa intre in locul (...)