vineri, 19 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Municipiul Arad se alătură noului program „Rabla Local” 2023

    de Special Arad | 30 martie 2023, 3:15 PM | Știri Arad

    2

    Comunicat. Municipiul Arad a intrat oficial în Programul privind casarea autovehiculelor uzate (Rabla Local), derulat în cofinanțare cu Administrația Fondului pentru Mediu. Sumele necesare pentru participarea la cofinanțare sunt asigurate din bugetul local, contribuția proprie a Municipiului Arad fiind de 600 lei pentru fiecare autovehicul uzat, casat, ca parte a stimulentului pentru casare, iar suma de 2.400 lei va fi alocată din Fondul pentru mediu.

    În cadrul unei sesiuni de înscriere Municipiul Arad va aplica pentru un număr de 1.000 de autovehicule.

    „S-a aprobat și s-a propus intrarea în acest program cu 1000 de mașini. E maximum ce permite în momentul de față respectiva procedură de la București pentru un oraș cum este Aradul. Noi am bugetat pe tot anul pentru 5000 de mașini, respectiv 3 milioane de lei. Vom vedea dacă pe viitor vom mai putea accesa acest program. Nu se întâmplă de mâine! Așteptăm normele de aplicare. Estimez că în a doua parte a lunii aprilie vom putea oferi mai multe detalii referitoare la acest proiect: ce documente sunt necesare, în ce format și unde anume trebuie depuse, totul pentru a informa corect cetățenii. În momentul de față depindem de ceea ce va veni de la București, de la Ministerul Mediului și de la Fondul de Mediu”, a punctat primarul municipiului Arad, Călin Bibarț la finele ședinței ordinare a CLM Arad în care s-a aprobat în unanimitate participarea Municipiului Arad la Programul Rabla Local.

    Prin intermediul acestui program, persoanele fizice care casează o mașină mai veche de 15 ani primesc, un stimulent în valoare de 3.000 de lei, fără a fi obligați să folosească banii obținuți astfel pentru a cumpăra o mașină nouă. La casat vor putea fi aduse mașini mici, microbuze și chiar autoutilitare sau autospeciale ușoare.

    Pe site-ul Primăriei Municipiului Arad, la rubrica „Ședințe CLM Arad/Ordine de zi ședințe” puteți consulta Regulamentul de participare la acest program (VEZI AICI, proiectul cu nr. 34).

    Acte necesare Rabla local 2023

    În vederea aprobării cererii de finanțare, în cadrul sesiunii de înscriere, solicitantul depune următoarele documente:

    a) cererea de finanțare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, completată prin tehnoredactare;

    b) împuternicire notarială, prin care persoana care va semna cererea de finanțare este mandatată de către reprezentantul legal în acest sens, după caz;

    c) actul de identitate al reprezentantului legal sau, după caz, al împuternicitului solicitantului

    d) documentul doveditor al deschiderii de către solicitant, la Trezoreria Statului, a contului de venituri încasate de la Fondul pentru mediu. Contul va avea cod/indicator bugetar „21.43.02.20 – alte subvenții primite de la administrația centrală pentru finanțarea unor activități“.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    Scrie un comentariu

    5 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.