miercuri, 24 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Mersul Trenurilor 2021. Pe Arad-Deva, timpii rămân ridicați, iar pe Timișoara-București vor crește și mai mult

    de Special Arad | 17 noiembrie 2020, 11:04 AM | Regional | Știri Arad | Topic special

    1

    La 13 decembrie intră în vigoare noul Mers al Trenurilor și unele lucruri se vor schimba. Între Brașov și București va circula cel mai rapid tren din ultimele patru decenii între aceste două orașe, iar de la Brașov la Constanța va exista un tren care face sub 4 ore și jumătate. Și spre Moldova se va circula ceva mai rapid, dar pe magistrala 900 spre Timișoara timpii vor crește și mai mult, iar unul dintre trenurile Iași – Timișoara va face 18 ore. Viteza medie a trenurilor este de 42 km/h, cu 160 km/h circulă doar câteva trenuri pe zi, spre Constanța, iar cu 140 km/h se circulă între București și Ploiești, dar și pe minuscule porțiuni în Ardeal.

    Câteva trenuri vor avea mers de Intercity, însă vor figura în Mersul Trenurilor ca InterRegio (ceea ce este bine, fiindcă biletele de IC ar fi fost cu 40-50% mai scumpe. De exemplu, IR 1688 va face doar două ore și șase minute de la Brașov la București Nord, cel mai mic timp de parcurs din 1978 încoace între cele două orașe. Trenul pleacă de la 7.05 din Brașov și ajunge la 11,25 în Constanța. Perechea sa pleacă la 17.00 din Constanța și ajunge la 21.23 la Brașov, oprind doar la București Nord și Predeal. Față de parcursul actual, timpii vor fi cu 50 – 60 de minute mai mici. Între Palas și Pantelimon aceste trenuri vor atinge 160 km/h, iar între Chitila și Brazi, 140 km/h.

    Timpii rămân ridicați pe cei 149 km dintre Arad și Deva unde sunt șantiere, astfel că trenurile cele mai rapide fac 180 – 200 de minute. Trenurile internaționale ating 120 km/h pe mici porțiuni între Curtici (frontieră) și Arad și circa 15 km după Arad, însă spre Deva rar se depășește 50 km/h. Lucrările vor mai dura 3-4 ani.

    În aceste condiții, IR 346 va pleca la ora 14.00 din București și ajunge la 1.29 la Arad (599 km), făcând cu 12 minute mai puțin decât acum, iar perechea sa pleacă la 4.35 din Arad și ajunge la 16.05 la București.

    IR 472, via Sibiu, va pleca la 17.45 din București și va ajunge la 5.10 în Arad (cu trei minute mai repede decât acum), iar la întors trenul intră în țară la 0.41 și ajunge la București la 12.33 (3 minute mai mult). Pe cei 44 km din linia modernizată, între Vințu de Jos și Simeria, timpii de parcurs scad de la 50, la 38 de minute, viteza maximă atinsă fiind 120 km/h, dar cea medie este de sub 75 km/h, deci mai este mult loc pentru îmbunătățiri.

    O magistrală pe care timpii de parcus se vor mări este București – Timișoara (533 km), astfel că drumul va dura cam 10 ore, cu 25-30 de minute mai mult decât în prezent. De exemplu, IR 72 pleacă la 5.30 și ajunge la 15.30, iar IR 1691 are orarul 11.15 – 21.15. La întors, IR 79 face 10 ore și 25 de minute (22.05 – 8.30), iar IR 1692 are orarul 5.20 – 15.06.

    Trenul IR 78 face 3 ore și 18 minute între București și Craiova, iar IR 72 face 3 ore și 15 minute, în zona Balota și în zona Băile Herculane sunt porțiuni extinse cu limitare la 50 km/h și, per total, față de acum 25 de ani pe M900 timpii au crescut cu 50%, pe nicio altă magistrală degradarea nefiind mai mare.

    La trenuri de foarte lungă distanță timpii nu se schimbă mult: de exemplu IR 1833 Iași – Timișoara face 15 ore și 53 de minute via Vatra Dornei – Cluj, iar IR 1765 face aproape 18 ore între aceleași orașe, via Cluj – Deva. La întors, IR 1834 pleacă la Timișoara la 6.49 și ajunge la Iași la 21.24.

    Citește situația completă pe Hotnews.ro.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    Lasa un raspuns pentru Emilut

    6 + 7 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.