joi, 28 martie, 2024

Special Arad Logo

    „Matematica și științele exacte erau problema…” Cum s-a eliminat problema abandonului școlar la Școala „Aron Cotruș” din Arad? (FOTO)

    de Lucian Dănilă | 19 septembrie 2017, 12:18 PM | Educaţie | Recomandările editorilor | Știri Arad

    5

    Știri Arad. Nu prea obișnuim, dar vom începe acest articol printr-un citat din Aristotel: „Cei care educă copiii sunt demni de mai multă onoare decât cei care le dau viata; de aceea pe lânga viață, daruiți copiilor și arta de a trăi bine, educându-i”.

    Despre educație vorbim și în rândurile de mai jos, mai precis despre eliminarea abandonului școlar în școlile arădene, iar astăzi vorbim despre Școala Gimnazială „Aron Cotruș” din cartierul Grădiște. Scriam în urmă cu câteva luni despre unul dintre vârfurile acestei școli, elevul Bogdan Nuțiu, dar acum nu ne referim la vârfuri, ci ne referim la copiii problemă, la cei care sunt în pragul abandonării cursurilor școlare.

    Timp de doi ani, în perioada 1 septembrie 2016 – 1 septembrie 2018, Școala Gimnazială „Aron Cotruș” desfășoară un proiect de parteneriat strategic ERASMUS – acțiunea K2. Acesta vine tocmai în contextul unei nevoi tot mai stringente de a-i convinge pe elevi să nu abandoneze școala. Sunt mai multe țări partenere: Norvegia – țara care coordonează proiectul, Danemarca, Finlanda, Portugalia, Franța și Italia.

    Coordonatorul proiectului de la „Aron Cotruș” este Camelia Nan, directorul adjunct al instituției de învățământ.

    „Bazele proiectului s-au pus la Praga, în capitala Cehiei, la o întâlnire unde s-au discutat problemele reale ale țărilor prezente acolo. S-a pus și problema cum să îi facem și să îi motivăm pe copii să învețe, iar motivarea vine chiar de la clasele primare. Se merge mult pe consiliera părinților și s-a observat că în țările nordice, dar și în Italia sau Franța, părinții nu se interesează de copii, lăsându-i foarte liberi, mult prea liberi. Chiar aceste două subiecte sunt urmărite în proiect: elevul și părintele. Este interesant și faptul că s-a ajuns la concluzia că matematica și științele exacte sunt de multe ori o problemă care duc la abandonul școlar din cauza dificultății și rigidității lor.

    Încă din primul an în care am făcut parte din acest proiect la Școala Gimnazială Aron Cotruș a fost eliminată problema abandonului școlar, nu am mai avut astfel de probleme. Elevii mai slabi la învățătură sunt îndreptați spre activități sportive”, spune Camelia Nan.

    La deschiderea noului an școlar, curtea școlii „Aron Cotruș” a fost plină de copii și de părinți. Deasupra tuturor zbura un balon albastru, un simbol al proiectului ERASMUS.

    IMG-20170831-WA0036 - Copy IMG-20170911-WA0007 IMG-20170911-WA0016 IMG-20170911-WA0033 (1) IMG-20170911-WA0033 IMG-20170911-WA0101 IMG-20170911-WA0106 IMG-20170911-WA0110

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

        • Mentionez ca nu am habar cum se desfasoara astazi orele de religie. Eu am facut si din alea, si am mancat matematica pe pita; intr-o anumita masura si de aia mi s-au deschis usi pe care altii le-ar vrea deschise. Burta pe carte m-a ajutat, religia macar mi-a deschis orizontul. Probabil ar trebui sa fim optimisti ca tinerii de azi, Vasile, aia care fug de „materiile grele”, il vor citi pe Eliade, si asa isi vor largi orizontul, nu? Sau e bine sa fie ignoranti…selectiv?

          0 voturi
          +1
          -1

    Lasa un raspuns pentru Captain Hook

    6 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.