vineri, 19 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    „Macabre Waltz”. La braț cu funcționarii, în hora amețitoare a impasibilității din birourile administrației locale

    de Raluca Medeleanu | 15 noiembrie 2021, 11:52 AM | Recomandările editorilor | Telefonul cititorului

    3

    Imagine cu rol ilustrativ (foto: Viața Liberă)

    Modul în care unii funcționari publici interacționează cu cetățenii și lipsa de logică a unor proceduri este un subiect defel străin articolelor publicate pe Special Arad de-a lungul timpului. Este o experiență cu care se confruntă multe persoane de bună credință care merg să-și achite taxele, ori să obțină diferite documente necesare. Rubrica „telefonul cititorului” este special creată pentru a oferi glas diferitelor nemulțumiri ale arădenilor. În vară, de exemplu, un cititor ne-a contactat tocmai pentru a trage un semnal de alarmă referitor la lentoarea și atitudinea zeflemitoare a unor funcționari, care încalcă cu nonșalanță termenul legal de eliberare a actelor. Acum, iată că ne este adusă din nou în atenție o situație similară.

    Având intenția să renoveze fațada clădirii în care locuiește, un arădean a intrat și el în „dansul” birocrației și a tragerii de timp care par deja un laitmotiv în astfel de situații. Pus pe drumuiri de mai multe ori, la adrese greșite, îndemnat să trimită documente pe e-mail la o adresă fizică, nevoit să apeleze telefoane la capătul cărora intră doar faxul, silit să aștepte și să tot aștepte… e de înțeles că bărbatul a simțit nevoia să-și facă povestea auzită. Deși a optat să rămână sub anonimat, experiența sa merită prezentată în întregime, în rândurile care urmează, pentru a ne face – dacă mai exista vreun dubiu – o imagine clară legată de motivul lipsei de implicare a tot mai mulți cetățeni. Ne dorim oameni implicați, responsabili, însă ne batem joc de cei care încearcă să facă ceva…

    foaie de informare

    „Depun dosarul pentru obținerea autorizației de construcție, termenul legal de răspuns este de 30 de zile. Trec cele 30 de zile, trec chiar 40 și era cât pe ce sa treacă 50, pe când a fost emisă autorizația de construcție.

    La ridicare am primit o fițuică cu obligația de a anunța începerea lucrărilor la Primăria Municipiului Arad (camera 5) și la Inspectoratul Teritorial in Construcții (ITC) Arad. Completez formularul în două exemplare, unul pentru fiecare instituție și la prima oră merg la Primărie (fiind prima menționată în fițuică). La intrare de această dată nu era nici o persoană să mă controleze de certificat.

    Ajung repede la ghișeul Urbanism de la camera 5, predau copia după autorizație și comunicarea de începere a lucrărilor. Sunt întrebat dacă am depus deja pe la ITC pentru că și acolo trebuie, răspund că acolo urmează să merg, că aici a fost prima pe fițuica primită. Îmi răspunde că la ITC depunerea se face online (dar atunci de ce fițuica avea doar o adresă fizică pe ea ca forma de contact) și îmi oferă un număr de telefon ca să mă lămuresc,
    îi mulțumesc și îmi spune că la depunerea informării va trebui să și achit o taxă.

    Ies din instituție, acum este un polițist la intrare, îi spun bună ziua, nu interacționează. Am zis să merg totuși la ITC că era relativ aproape. Pe str. Ioan Suciu nr. 6 este o casă, locuință privată. Mi-am dat seama că nu sunt unde trebuie și mă pun să sun la nr. de telefon primit. Sună de câteva ori, după care intră faxul… Mai încerc de 2-3 ori, să mă conving, timp în care mă plimb pe strada Ioan Suciu (care e compusă din mai multe străduțe care se intersectează). Nu găsesc sediul și am zis că mai bine iau un taxi și văd de acasă cum le trimit online documentele. Dar nu am găsit taxi și am zis că să mai arunc un ochi pe net, să mă asigur că găsesc măcar o adresă de email. Verific pagina de contact pe site-ul ITC Arad, văd nr. 7bis și că numărul de telefon pe care l-am apelat era pentru fax, numărul corect fiind sub acesta.

    Caut întâi nr. 7bis, iar Google nu găsește așa denumire și între timp sun la numărul bun unde sunt îndrumat spre adresa de email. Îmi confirmă ca au sediu fizic doar că în perioada pandemiei interacțiunea cu publicul nu se face fizic. Împăcat de răspuns, ajung acasă și verific din nou unde au sediu (pe una din străduțele adiacente celei principale cu intrarea de pe Sabin Drăgoi (după Liceul Baptist). Trimit notificările pe email, mai trebuia și copie după CI dar asta nu mai era trecut pe fițuică”.

     

    • Citește și:  „Sătul de indiferența autorităților, un inginer refuză să plece din Primărie”

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Ziarul lui pește……… vă luați după toți dezaxații, numai să aveți subiecte. Era greu pe acea străduță să caște ochii să vadă marea clădire a inspectoratului sau nu vroia să-l ducă fetele de mânuță pâna acolo si să-i cumpere și bomboane ??????

      --3 voturi
      +1
      -1
    2. In august 2022 a fost depus la primăria Arad contractul pentru gunoi de 500 lei cum a cerut primăria,cererea de reabilitare a gardului vechi , hotărârile judecătorești care tin loc de acordul legalizat al vecinului după cum a cerut primăria acum 5ani când ne-a trimis la instanța ,, nici azi arhitectul șef Ciurariu,Hoblea Simona ,Halas Mirela ,Pășcălău Liliana jurist ,nu au eliberat autorizatia ,la audienta primarul a refuzat să se prezinte .După multe cereri de audiențe ,arhitectul șef a venit la birou ,a refuzat să solicite dosarul pentru a purta o discuție obiectivă asupra dosarului ,nu cunoaștea ce documente conțin, in timpul audienței viziona albume cu fotografii pe un calculator și purta discuții cu persoane imaginare ,concluzia lui ,,a pus el în mișcare toate antenele și i -au spus că dosarul nu e complet.,,

      0 voturi
      +1
      -1

    Lasa un raspuns pentru Mihai Todoca

    4 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.