Inițiativă USR adoptată de Senat: Operatorii de la call-center trebuie să răspundă la apeluri în maximum 5 minute (P)





Senatul a adoptat, miercuri, o inițiativă legislativă USR prin care apelurile la call-center trebuie preluate de un operator uman în maximum 5 minute de la momentul efectuării apelului.
Senatorul USR Sergiu Cosmin Vlad consideră că oamenii sunt îndreptățiți să primească informațiile de care au nevoie rapid, mai ales că cei mai mulți sună în momente de criză.
„Suntem la un pas distanță de momentul în care nu vom mai aștepta minute în șir, cu telefonul la ureche, preluarea apelului nostru de un operator uman. Au fost eliminate cozile din faţa sediilor operatorilor economici, dar timpul consumatorului este risipit în continuare atunci când trebuie să aştepte zeci de minute la telefon ca să-și discute problemele cu personalul specializat al furnizorului cu care are, de regulă, contract.
Aceste zeci de minute vor fi maxim 5 dacă proiectul de lege pe care l-am inițiat alături de colegii mei, Dan Ivan si Robert Zob, va fi aprobat de Camera Deputaților, așa cum a fost astăzi aprobat de Senatul României.
Iar pentru că votul de astăzi a fost aproape unanimitate, sunt bucuros să constat că, dincolo de culoarea politică, colegii senatori au încă luciditatea de a pune pe primul loc, în jurul USR, problemele reale ale românilor.
Ultimul pas al proiectului inițiat de USR este votul în Camera Deputaților. Am încredere în colegii deputați că vor proceda cu înțelepciunea de care au dat dovadă astăzi colegii senatori, punând interesele cetățenilor pe primul loc.” și-a încheiat declarația senatorul Sergiu Cosmin VLAD.
Inițiativa legislativă a senatorilor USR Sergiu Cosmin Vlad, Robert Zob și Dan Ivan prevede amenzi pentru cei care nu se conformează: de la 50.000 la 100.000 de lei.
În prezent, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 49/2009 prevede că „(…) prestatorii vor furniza beneficiarilor, în special, adresa poștală, numărul de fax sau adresa de e-mail și numărul de telefon la care toți beneficiarii, inclusiv cei care au reședința sau sediul social într-un alt stat membru, le pot adresa o reclamație sau o solicitare de informații în legătură cu serviciul prestat”, fără a specifica o marjă de timp în care aceste apeluri pot fi preluate.
În favoarea inițiativei au votat 72 senatori, niciunul împotrivă și trei s-au abținut. Senatul este prima cameră sesizată, inițiativa merge, mai departe, la Camera Deputaților, care este for decizional.
Comunicatul de față a fost publicat contra cost. Conținutul acestuia reprezintă în mod exclusiv punctul de vedere al partidului / organizației mai sus amintit/e, pentru care Redacția Special Arad nu-și asumă nicio responsabilitate.
Comentariile portalului
Vă răspundem noi, redacția Special Arad, în locul profesorului care semnează articolul. Nu am primit o imagine, ea a fost aleasă de noi și, așa cum este (...)
Stimate domnule profesor, Am citit cu interes articolul dumneavoastră intitulat „Primim spre publicare: Doar un vis”, în care abordați provocările actuale din educație, evidențiind lipsa de (...)
Trist dar adevarat