vineri, 29 martie, 2024

Special Arad Logo

    Încetinitorul de particule: Groaznice accidente, oribile crime și Tuaregul lui Falcă cu frâna de mână trasă, plus Miss România la Arad împreună cu Miss Universe

    de E. Nola | 22 aprilie 2019, 8:18 AM | Încetinitorul de particule | Topic special

    17

    Și ce bine că o avea trasă de data aceasta. La nici două palme de la trecerea de pietoni, chiar în dreptul stâlpului cu indicatorul staționarea interzisă.

    De polițiști n-ai cum să te iei. Nu de alta, dar se supără repede și mai au și dreptate. Câteodată. Uite, de exemplu, acum: nu le ajunge că stăm pe primul loc în UE la numărul accidentelor de circulație mortale pe cap de locuitori, arădeanul nu se învață minte, se grăbește în mașinile nemțești second-hand, de zici că are mereu ceva de făcut mai important ca primarul care parchează mai mereu pe interzis. Uite și acum, sâmbăta seara, în noaptea învierii neortodoxe, aproape de Chișineu-Criș. Acolo nici pe drum nu poți să dai vina, e proaspăt reconstruit, fără gropi, fără denivelări, chiar ca în Europa. Acum, că tânărul, fie-i țărâna ușoară, nu avea permis, e un amănunt mai puțin important, ca unul care fac multe drumuri și nu doar în Arad cu mașina, pot să spun cu mâna pe inimă că jumătate din cei cu care mă întâlnesc în trafic n-ar avea voie să aibă permis. Dar din nou, ce poate face poliția cu arădeanul hotărât, cel care dacă nu are mașina sub fund se simte nerealizat și degeaba.

    57485211 2453359521375538 9121745697517862912 n 1060x431 1

    Sau ce să mai zici de moșuleții din Cuvin care, în dimineața de Florii dacă erau ortodocși sau în prima zi de Paști dacă nu, își dau cu sapa-n cap, mai precis unul dintre ei, cel care l-a trimis pe celălalt drept în brațele întotdeauna primitoare ale Domnului, Iisus fiind mult prea ocupat acum cu sărbătorile și cu învierea care țin din cauză de calendar o întreagă săptămână.

    Așa că vedeți, organele fac și ele ce pot. Mai amendează pe câte unul fraier, mai fac câte un control inopinat de care află toată lumea cu mult înaintea lor, mai ies la podul de la Aradul Nou să-l ajute pe Domn primar să se înscrie în circulație cu frâna de mâna trasă, nemaivorbind de stresul că Tuaregul acela poate să apară când ți-e lumea mai dragă undeva în interzis. Trebuie să rezolvi problema repede, până nu se prind bizonii și încep să facă gură pe FB de parcă ar fi vorba de rabla vecinului, nu de Tuaregul de serviciu al celui mai important om din zonă, asta ca să nu mai vorbim de Bruscsles sau Brusexsc sau cum dracu se numește orașul cela unde se va duce din mai încolo dacă reușește până atunci cineva să deblocheze frâna de mână trasă a PNL-ului.

    57328076 449604402513496 4086571887910453248 n

    Nu e deloc simplu să fii polițist într-o țară unde lumii întregi i se fâlfâie de legi, iar dacă tu încerci să faci pe șeriful din filmele americane sar în sus cu toții că le încalci drepturile pentru care s-au jertfit eroii din Decembrie. Sau din August, sau dracu’ mai știe din ce lună, că le schimbă ăștia de fiecare dată când vine altul la guvernare.

    Cum să te iei de firma care îngroapă mizeriile produse chiar la locul faptei când habar n-ai a cui e firma, cu cine e amic ăla despre care nu știi cine este, te pomenești că o fi tocmai acela care a condus Tuaregul atunci când primarul nu s-a dus la Coandi?

    Așa că stai în banca ta, mai amendezi câte un fraier, mai gesticulezi nițel când o babă trece pe galben și aștepți liniștit până se schimbă modificarea. Atunci ai așa o perioadă de grație de câteva luni, până când cei noi se hârșesc în funcții, mai poți face câte ceva, să prinzi un hoț chiar dacă are funcții publice, după care totul reintră în normal: afișe electorale cât casa, întâlniri cu cetățenii cu zâmbetul nepieritor al pisicii din Cheshire, iar tu, polițist, dacă nu te ocupi de ceva țigări, așa, să-ți mai îndulcești durerea, numeri în cel mai bun caz câinii răi din Arad, așa cum fac colegii de la locală. Au identificat, săracii de ei peste cinci sute de câini răi în Arad, mai mulți ca toți oamenii de care trebuie să te temi în orașul acesta.

    57503137 2237133939677293 7497099112928509952 o

    N-ai ce face, vremurile frumoase s-au dus pentru totdeauna, orașul a rămas frumos doar în fotografii și reproduceri, uite, chiar acum văd una din 1929, postată de Domnul Zimmermann pe Facebook, prima Miss Universe la Arad. Ei, acolo da, era muncă de polițist adevărat, să asiguri ordinea și siguranța la un asemenea eveniment.

    Citesc, în acel an, la primul concurs Miss Universe, în finală au intrat doar americance, dar titlul a fost luat de Miss Austria, Lisa Goldarbeiter, iar pe locul șase s-a clasat Miss România, Magda Demetrescu, o dobrogeancă de numai 17 ani. Ele două au venit încă în acel an și la Arad, în fond Lisa asta era tot de a noastră, de pe aici, o evreică austro-ungurească cu familie și la Szeged, și care în final s-a stabilit la Budapesta.

    Noa, de aia zic: pe vremea aia era o treabă să fii polițist.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Articol de cacat, jurnalist de cacat… In primul rand e Vw Tiguan masina acestui asa zis primar, iar „Tuareg” este de fapt VW Touareg… Dar merge asa ca la tara… Pricepe prostimea care are rabdare sa citeasca stirea asta pe care a scris-o unul cel putin fumat sa nu zic mai multe…

      --14 voturi
      +1
      -1
      • Remarcam elevatia estetica a expresiei ‘de căcat’, de asemenea perspicacitatea cu care observati starea in care autorul a comis-o si va multumim pentru ca ne-ati corectat cu privire la marca mașinii.
        Inseamnă că stiti intr-adevar ce vorbiti, te pomenesti ca stiti si cine a condus Tiguanu până la Coandi cu frâna de mănă trasă…
        Sperăm sa știți și diferența exactă dintre tuaregi și țiguani…

        +15 voturi
        +1
        -1
        • Eu zic sa ii dai pace tipa are manie proletara in ea si e periculoasa pe aceste vremuri!!nu a inteles nimic si nici nu va intelege vreodata !vina e si a voastra ca mai pamfletati in 2019 acum nu nai intelege nimeni pamfletul acum se spune direct ba pe a ma tii!

          +10 voturi
          +1
          -1
    2. Da…nu stiu cum se face dar in presa romaneasca nu e zi sa nu apara o intepatura la adresa masinilor sh.
      Indiferent ca e ziar central sau local,tiparit sau online,parca o mana nevazuta baga aceeasi placa cu masinile sh…pai fratilor,la nivelul de trai din Ro si masinile alea sh din Germania sunt un lux. Merg prin toata Europa,vad de multe ori masini mult mai vechi decat in Ro si culmea,nimeni nu se impiedica de ele si nu devine isteric. Al naibii,masinile alea aveau itp ok in Germania sau Olanda,deci erau apte de circulatia pe drumurile publice,doar ce trec de Nadlac si se transforma in Rable? Si unde asta,in India Europei,unde se munceste pe 300€ lunar?

      +3 voturi
      +1
      -1
      • Chestiunea ridicata de Dumneavoastră poate fi răspunsă satisfăcător de un studiu extins de sociologie.
        Acum doar atât: este o diferența între consumul de necesitate si cel ostentativ. Cel de necesitate cumpara masini second-hand fiindca nu are bani pentru masini noi, dar cumpara masina second adecvate necesitatilor sale. Asta se intampla in Occident. Nu va cumpara un BMW 7 sa-și duca copilul la scoala sau un SUV, gen Range Rover.
        La noi insa se cumpara masini second hand care nu deservesc doar o necesitate (schimbare rapida de loc cu costuri minime), ci au rolul de a povesti despre proprietar celorlalti. Avem productie proprie de masini Dacia, extraordinar de bine vandute in Occident, fiindcă sunt ieftine dar practice si fiabile, dar al nostru „consumator” mai bine isi ia la același preț un Audi6 cu care sa impresioneze chiar si daca o foloseste doar sa mearga de acasa pana la Kaufland sa-și cumpere bere la pet.
        In concluzie, masinile vechi din occident nu exprima realitatea pe care o exprima in fostele tari socialiste ( la noi cu varf si indesat) mașinile second-hand aduse din Germania sau ati auzit cumva pe cineva, mai multi asa, cumparand la second-hand Dacia?

        +4 voturi
        +1
        -1
        • „Avem productie proprie de masini Dacia, extraordinar de bine vandute in Occident, fiindcă sunt ieftine dar practice si fiabile”

          Singuru’ punct forte al marcii Dacia e pretu’ …in rest lumea isi mai ia A6 second si pt siguranta. Siguranta pe care NICI UN MODEL Dacia n-o ofera! Practic in Dacie orice impact cat de mic si din orice unghi e aproape sigur mortal. Siguranta pentru scaunul special pt copii aproape zero, siguranta pasageri aproape zero siguranta sofer putin peste zero…

          Daca iti pasa catusi de putin de familia ta nu pleci la drum in afara orasului in Dacie!

          0 voturi
          +1
          -1
    3. Povesti cu Dacia vanduta excelent…. de ce nu se vinde bine in Ro? Pt ca e scumpa! Afara o cumpara lumea ce nu are bani de o masina buna ,fii linistit,cine cumpara odata Dacia a doua oara nu mai face prostia asta.
      Eu vad in UK,e cea mai ieftina de pe piata si …atat.
      Cine nu are 2-3000 £ cash se baga la rate la Dacia.
      Cine are,de banii aia isi ia un A6 de 10 ori mai fiabil chiar daca e sh.
      Stai linisiti ca si astia isi duc copiii la scoala in Q7 chiar daca au 500m de facut…

      +1 voturi
      +1
      -1
      • Am zis, ar fi nevoie de o expunere mult mai complexa si vasta cu privire la diferentele de nivel de trai, de cultura, de obiceiuri dintre Romania si Occident, nemaivorbind de Marea Britanie.
        Ganditi-va ca la indicele de saracie suntem pe ultimul loc in UE, dar suntem pe primul loc la numarul de accidente mortale de circulatie pe cap de locuitor. In tarile dezvoltate exista un consum ostentativ obisnuit si oarecum rational, chiar daca nu neaparat fair, al claselor bine situate – e o chestie veche, ei tin moda, consumul de lux si entertainmentul in viata -insa intr-o tara saraca cu nivelul de trai sub curul broastei a cumpara cu saptei mii de euro un Audi cu 200 de mii de kilometri in locul unei Dacii noi este chiar irational si aberant.
        Si va spun eu, vanzarile Dacia in Occident au crescut in ultimul an cu 24%, mult peste oricare alta marca europeana…nu putine avand de fapt scaderi de vanzare fata de perioada anterioara…

        0 voturi
        +1
        -1
        • 24% raportat la ce?
          Ma uit pe statistici,in 2018 Dacia nu a fost nici in top 20 vanzari auto in UK.
          Cum ziceam,plastic ieftin pentru prosti.
          Audi cu 200km la 7000€ ?
          Pai eu fac 100k km pe an,dupa doi ar trebui sa arunc masina dupa logica dvs?
          Conduc un Audi A6 ce are la bord 250K mile adica vreo 400K km,merge excelent si trece verificarea tehnica in UK fara probleme. Oare sa-l arunc si sa iau o Dacia care poate la 100k mile e buna de aruncat la fier vechi?

          +1 voturi
          +1
          -1
      • Vorbești prostii ca toți ce-și cumpără seconduri să se fălească cu ele. Argumentele sunt să te convingi pe tine că ai făcut un deal bun. Apropo, cât te costă să pui 4 amortizoare noi la A6… să nu le mai dai „rău de mare” pasagerilor?

        0 voturi
        +1
        -1
        • Cam 50£ bucata costa amortizoarele? De ce? Crezi ca daca a trecut inpectia tehnica in uk ar avea nevoie de amortizoare ? Sau crezi ca astia au drumuri facute de Falca&co?
          Cu 6000£ iti luai aici cea mai naspa si slab dotata Dacia iar cu jumatate din suma asta iti iei un A6 de 10 ori mai dotat.
          Daca tu vrei sa te duca din punctul A in B poti apela la o carutza dau bicicleta cu atas.Ai avea si avamtajul ca poti umbla beat ca orice carutzas care se respecta…

          0 voturi
          +1
          -1
          • Întrebarea cu amortizoarele a fost doar un exemplu. Dar dacă ai un A6 și pui ieftinituri pe el … de fapt vei avea ce cumperi. Le schimbi din 2 în 2 ani (uneori nici atât), că nu țin mai mult. O mașină, la modul general, ce costă 25-35 eur nouă, care după 8-10 ani se vinde cu 6 000, … are sau va avea tot timpul „beteșuguri” ce trebuie rezolvate. Mitul că „ a mea este cumpărată de la un propietar pedant” … am auzit-o de prea multe ori și asta o spun că știu. Le-am văzut și înăuntru, pe exterior și … cam prin toate ungherele. Deci să nu mai discutăm de kilometrajele date înapoi, de motor și angrenajele ajutătoare. Să nu mai vorbim de turbo! Ești de meserie, ai acces la un atelier mec, o iei ieftin și o faci pentru tine, … atunci da. Dar să o iei și să fi toată ziua bună ziua la service (mai ales din RO) cu mașina, nu mai rămâi cu bani de concediu. Tot la modul general, secondul este o loterie. Excepțiile sunt o confirmare a regulii că iei țapă. Dar înțepații, nu ar recunoaște … doamne ferește, că doar le în joc mândria de bărbați. Vrei să accepți aceste argumente? … bine. Nu?! … tot bine. 🙂
            ,
            Tu din căruță te-ai suit în A6? Nu de altceva, dar văd că le știi pe astea, de-i plin internetul, „A… B, căruță, bicicletă, beții” …etc, etc.

            0 voturi
            +1
            -1
        • Amortizoare sachs posterioare pentru A6 din 2010 costa 350 de lei bucata si pt logan 200…avand in vedere ca nu le schimbi zilnic eu zic ca nu e mare diferenta!

          Am scris si mai sus…lumea nu-si ia second doar pt fala ci si pt altceva! De exemplu siguranta intr-un logan scos din cutie este zero pe cand intr-un A6 …sa fim seriosi! De dotari nu mai vb!

          Este utopic si infantil sa compari Dacia cu orice model second de dupa 2002 indiferent ca e Renault, Audi sau VW.
          Dacia este low cost…atat! Vrei sa compari Dacia compar-o cu Lada sau Tata !

          0 voturi
          +1
          -1
    4. Zic sa avem grija la denumirea masinii primului conducator al urbei, nu de alta, dar e Tiguan, nu Touareg. Si n-am vrea sa trezim frustrari de dotare… ca si are pare c-o are mai mica prim prisma frustrarilor afisate. Masina, in caz ca cititi si dvs, dom’ primar.

      Prezentul comentariu va fi tratat ca pamflet. Orice asemanare cu realitatea poate fi pur…. intamplatoare.

      +3 voturi
      +1
      -1
      • Noa, scuze v-am nimerit cu A6, chiar si cu kilometraju.
        Nu e logica mea, e logica pietei, proprietarii occidentali care isi permit cam scapa de masini la 200 de mii,
        Exemple putem aduce fiecare.
        Eu, de exemplu, ma incadrez in media posesorilor auto, adica fac pana la 20 de mii de km pe an si folosesc un Renault de zece ani, cumparat nou, fara probleme, inclusiv trecerea peste verificarea tehnica. Este in stare exceptionala, are exact 150 de mii de mile, cum ziceti, departe de fi aruncata la fier vechi.
        24% fata de propriile vanzari anterioare, normal, vanzarile se raporteaza de obicei astfel pentru a realiza cresterea sau scaderea.
        Dar m-ati inteles gresit: nu sunt impotriva masinilor second-hand cumparate rational, asa cum pare ca ati procedat Dumneavoastra si multi altii, ci a celor care le cumpara – sunt f multi in Romania – doar sa epateze, ostentativ deci.

        +2 voturi
        +1
        -1

    Lasa un raspuns pentru E. Nola

    6 + 5 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.