Google a pierdut procesul cu Comisia Europeană. Amenda de 2,4 miliarde de euro rămâne, însă compania mai poate să facă apel





Alphabet, compania-mamă a motorului de căutare online Google, a fost amendată în 2017 de Comisia Europeană pentru că nu oferea un tratament egal competitorilor în ceea ce privește rezultatele afișate, favorizându-și serviciul de cumpărături Google Shopping. Astăzi, Tribunalul European, o instanța inferioară a Curții de Justiție a Uniunii Europene, a decis să mențină amenda, însă Google poate face apel, scrie Biziday, citând Euronews.
Comisia a susținut că Google a folosit în mod nedrept motorul său de căutare pentru a redirecționa traficul către Google Shopping, un serviciu care permite utilizatorilor să compare produse și prețuri de la comercianții online.
Comisia spune că atunci când Google a lansat serviciul în 2004 (sub numele de Froogle), acesta nu a avut succes și nu a fost la înălțimea așteptărilor. Însă, începând din 2008, Google a început să-și favorizeze în mod sistematic serviciul de cumpărături în rezultatele cunoscutului său motor de căutare, care are o cotă de piață de peste 90% în majoritatea țărilor UE.
Prin urmare, Google Shopping apare acum între primele rezultate ale căutărilor, iar CE consideră că această practică a eliminat serviciile similare rivale care au fost retrogradate în rezultatele căutării și au făcut practic imposibil de găsit. Astfel, oamenii au fost expuși exclusiv la Google Shopping, ceea ce a transformat platforma în principala opțiune pentru cumpărătorii online.
Sursa: Biziday
Comentariile portalului
Falcă e mult mai mult decât bolojan Uitați vă la Cum arată Aradul față de Oradea de ce nu este pomenit și numele acestui ctitor de Arad el (...)
Să ne ferească Dumnezeu că acest imbecil să ajungă prim ministru să nu i dați prostului puterea că s a văzut cât de Răzbunător este
Ar trebui să faceți dosar penal la cei care au inventat Acest program de numit sumal .Care este total nefuncțional la acești tâlhari care jefuiesc pă (...)