Enola Day: Numa’ ce se duse Viorica și turnul din PISA s-a mai pleoștit nițel…

    de Lajos Notaros | 5 decembrie 2019, 8:38 AM | Opinii | Recomandările editorilor

    17

    Încerc să ilustrez ce înseamnă analfabetismul funcțional, având în vedere că ultimul Raport PISA ne situează din nou pe un loc rușinos în Europa, evidențiind faptul că elevii noștri care termină clasa a VIII-a sunt în proporție de 44% analfabeți funcționali.

    Adică dacă cei care fac parte din acest procent citesc pe telefonul lor smart (deștept, adică) că mâine va ploua în proporție de 44%, ei nu realizează că șansele ca mâine să plouă sunt nițel mai mici decât să nu plouă, gândindu-se, eventual, că va ploua de dimineața până pe la 10, după care ploaia va înceta.

    Cu alte cuvinte, acești elevi știu să citească și să scrie, chiar postează frenetic pe FB, însă au mari probleme să formuleze ce vor să spună sau să înțeleagă ce spune celălalt sau, Doamne ferește, Eminescu, atunci când formulează astfel: „Pe lângă plopii fără soț adesea am trecut.”

    Ne și oprim aici, nu mai continuăm cu versurile următoare: „Mă cunoșteau vecinii toți / Tu nu m-ai cunoscut”, nu de alta, dar Eminescu este totuși Eminescu, ar fi dramatic să aflăm că, după cum înțelege un elev din cei 44%, poetul nepereche se plimba cu mai mulți oameni neînsurați, plopi, adică, scris greșit, fiindcă s-a grăbit probabil în timp ce voia să scrie popii, preoți, adică, printre care era unul care se făcea că nu îl cunoaște cu toate că ei se tutuiau de mult între ei.

    De fapt, acest elev din cei 44% este destul de cunoscut în lumea publică românească, el fiind doar cel care va lua locul unor oameni deja celebri, ajunși în cele mai înalte posturi și care vorbesc fără ei de dimineața până seara, înlocuind sensul și înțelegerea cu tonul ridicat și turuiala obraznică.

    Acești oameni nu scriu, sunt alții, au secretari și secretare, singura lor problemă fiind cititul, dar și asta se rezolvă cu secretarii și secretarele – aceștia, desigur, trebuie să facă parte din cele 56% rămase – iar dacă exersează destul înainte, pot lua cuvântul până și în Parlamentul României – la ședințele guvernului nu se pune problema -, desigur riscând un pic să spună în loc de „sinistru”, „ministru”, dar atâta bai să fie.

    Ei, acești oameni sunt acum foarte revoltați, spun că învățătoarele și profii sunt de vină, cum de nu sunt în stare să-i învețe bine pe copii din moment ce salariul lor a tot fost majorat, ajungând acum cam la 10% dintr-o pensie specială mai micuță așa.

    Mai mult decât atât, acești oameni sunt atât de nervoși încât printr-o Ordonanță de Urgență – deși ei susțineau că nu vor guverna așa – au comasat cele două instituții care se ocupau de învățământ și educație – Institutul de Științe ale Educației și Centrul Național pentru Evaluare și Examinare – într-una singură, subordonată Ministerului Educației, transformând cu alte cuvinte două centre de cercetare științifică într-un organism politizat, subordonat guvernului dintotdeauna.

    E vorba de guvernul Orban, nu de Viorica, să nu intrăm la dubii, măsura având un precedent istoric, atunci când Ceaușescu a făcut același lucru și la fel, adică fără să întrebe de nimeni și fără să anunțe pe cineva.

    Ajuns aici, e greu, realizez că vorbesc despre lucruri complicate și care nu interesează pe nimeni, nemaivorbind de faptul că sunt citit în proporție de 44% de cei care trag, eventual, concluzia că spun toate astea fiindcă țin cu Viorica.

    Problema e că am lucrat 30 de ani și în învățământ și am plecat acum câțiva ani, realizând că nu mai am la cine să predau, fiindcă, în afară de două-trei excepții, studenții se uitau la mine fix, iar eu știam precis că așteaptă să vorbim despre meciul de aseară sau despre ultima melodie a lui Fuego, dacă erau de sex feminin, aia în care spune iubitei să-i spună că e frumoasă și că vrea să-i fie mireasă.

     

    În timp ce eu încercam să le explic relația dintre semn și semnificație, făcând abstracție de faptul că lucram pe un salariu mai mic decât femeia de serviciu și aveam colegi fără calificare, dar cu pile, care câștigau de cinci ori cât mine fără să vină la cursuri decât la sfârșit, la examene.

    Aveam, desigur, sentimentul vinovăției, îmi dădeam seama că numai eu sunt de vină, în fond pedagogul adevărat lucrează și pe gratis, pregătind țării oameni excepționali și care vor câștiga în prima lor lună de serviciu de zece ori cât câștigă el într-un an.

    Am plecat până la urmă în momentul în care un student mi-a râs în nas, spunându-mi că degeaba fac pe nebunul, oricum va trece, că are el destule pile unde trebuie, dar să am grijă pe unde îmi parchez troaca mea de mașină că niciodată nu se știe.

    Eu sunt de vină, știu, trebuia să aștept până vin liberalii la guvernare și să nu bag în seamă că, neștiind încă de Raportul PISA, desființează cât ai clipi din ochi instituțiile învățământului care dacă ar fi fost puse pe bune pe treabă, finanțate ca lumea, respectate cum trebuie, poate mai puteau drege ceva.

    Măcar pentru început.

    Dar așa, mă gândesc că bine am făcut, în fond programul România Educată a președintelui mai are vreme, banii sunt necesari pentru avioane și parade militare de stă mâța-n coadă, asta e, bine că am scăpat de analfabeta aia de Viorica.

    A, da, era să uit, raportul PISA nu se referă la orașul italian și la turnul acela strâmb, nici la Viorica, ci este prescurtarea de la Programme for International Student Assessment al Organizației pentru Cooperare Economică și Dezvoltare cu sediul în Paris și care, fondat în 1961 de SUA, Canada și 18 state europene, nu a fost desființat sau comasat încă.

    România nu este membră OECD, așa că nu văd care ar putea fi aici problema.

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. am initeles ca pe studentii dvs. nu-i interesa diferenta dintre sens si semnificatie
      am mai inteles ca stiti
      am mai inteles ca institutiile nu ar fi fost puse pe bune pe treabă, finanțate ca lumea, respectate cum trebuie …
      Daca stiti, daca ati lucrat in sistem, nu ar fi utila o listare a principalelor probleme si eventual o indicare a unor solutii?

      0 voturi
      +1
      -1
      • Am încercat un răspuns schematic la ce mi-ați cerut în răspunsul pentru “aradean”
        Esențialul este simplu: degeaba bagi bani într-un sistem corupt. Reforma învățământului este de asemenea simplă: promovarea competenței profesionale în locul spiritului de gașcă.
        Numai că în situația în care șefii din sistemul public sunt schimbati politic – că sunt din alta gașcă – iar examenul pentru post este pur formal, nu ai cum să ceri performantă și eficientă tocmai in învățământ.
        Pe ce bază din moment tu ai ajuns acolo fiindcă erai amic cu noul ministru sau cu șeful partidului?

        0 voturi
        +1
        -1
        • am retinut apartenenta la gasca ca fiind o piedica pentru promovarea profesorilor buni
          si ca ne trebuie 5% din PIB.
          OK.
          Ce inseamna profesor bun? Cum se deosebeste un profesor bun de unul prost? Care sunt criteriile de departajare?
          Din cate stiu eu nu exista.
          1. Un profesor care primeste o clasa de nota 5, adica cu elevi, in majoritatea lor, cu rezultate slabe si el reuseste sa creasca nivelul elevilor la 7, adica aduce media clasei la un nivel mult superior.
          2. Un profesor (de la Slavici, sa zicem) primeste o clasa de 9,50 si dupa un an duce nivelul mediu la 9,00.
          Care sunt criteriile de evaluare care indica care din profesori este mai bun?
          Apoi:
          Care sunt mecanismele de motivare a progresului profesorilor? Niciunul? Nu cred ca este cazul sa facem referire la gradatia de merit pe care si-o dau ei lor (sunt decidentii propriilor privilegii – caz clasic de conflict de interese) in consiliul de administratie al scolii dincolo de orice performanta, eventual depunerea la dosar a unor pixueli cu tot felul activitati tembele extracurriculare.
          In concluzie, problema șa care va referiti este insuficient definita fiindca nu include in analiza cauzele.

          Concret, va rog, nu povesti, care sunt criteriile de evaluare care permit distingerea intre un profesor bun si unul prost?

          Ceva ce exista: perceptia, cateodata subiectiva si gresita, a parintilor privind calitatea de pedagog si rezultatele profesorilor. Din pacate parintii sunt considerati de aceeasi profesori prea prosti ca sa li se permita accesul la luarea deciziilor (acordarea gradatiei de merit si chiar angajarea in unitatea scolara sau intreruperea colaborarii cu profesorii neperformanti). /// La noi ca la nimeni, profesorii sunt inamovibili. Ei raspund doar in fata inspectoratelor compuse din personaje incompetente numite politic de niste trepadusi de politruci analfabeti, nu semianalfabeti.

          As spune ca la modul in care este organizat sistemul nici cu 10% din PIB nu obtinem alte rezultate.

          Deci?

          0 voturi
          +1
          -1
          • Stimate, RMN!
            Nu am sa intru în amănuntele științei pedagogice și ale evaluării drept comentariu la articolul meu.
            Vă spun doar atâta ca atunci când am făcut eu universitatea, am făcut cursuri de pedagogie generala, metode și metodologie pedagogică, psihologie generală și a învățării, și practica pedagogică trei ani la un liceu din Cluj.
            Acum asemenea cursuri nu se fac sau doar opțional si poate deveni profesor oricine care are o diploma universitară, chiar și de la o universitate din Oltenia de care nu a auzit nimeni.
            Vă asigur, însă că există criterii de apreciere a calității pedagogice și ale performanței în educație. Nu e mare lucru, nemaivorbind de faptul ca, ajuns în cancelarie ca tânăr profesor, în trei luni știam care sunt colegii excepționali – nu prea mulți – care asa și așa și care nu au ce căuta la o clasă de elevi. Nu erau ei cei mai mulți atunci, acum însă da.
            Aveți o viziune de amator, nu e nici un bai, se vede că nu le aveți cu domeniul sau dacă le aveți, atunci e grav.
            Performanța unui pedagog nu este doar atunci când predă la clase de elevi excelenți, este mult mai greu să te ocupi de elevii cu probleme, cum se spune în pedagogia de zi cu zi. Dar și asta se poate evalua, problema este să se vrea.
            Deocamdată folosim metode învechite, programe școlare depășite iar evaluarea pedagogilor este pur formală,
            Asta e problema. Iar acum am desființat practic doua institute care tocmai de asta se ocupau. Nu prea bine, e drept, dar asta nu se rezolva prin desființare, ci prin transformarea lor în instituții performante. Dar, se pare, ca nu se vrea nici asta.
            Eu despre asta am scris, mai ales că, dacă va uitați în jur, nu a apărut deloc în presa aceasta chestiune.
            Asta e, nu ne prea interesează viitorul, doar prezentul, se pare.
            Deci, dacă doriți sa va aprofundați în temă, este simplu: puneti mâna pe niște cărți, sunt cu miile, din domeniu și veți vedea că, dimpotrivă: aprecierea performanței este o chestiune de mult clarificata si aplicata acolo unde se iau lucrurile în serios.
            Doar să se vrea!

            +1 voturi
            +1
            -1
            • Spuneti:
              ”Vă asigur, însă că există criterii de apreciere a calității pedagogice și ale performanței în educație.”
              apoi:
              ”Deocamdată folosim metode învechite, programe școlare depășite iar evaluarea pedagogilor este pur formală”
              Cu mintea mea de amator vad, poate si pentru ca sunt analfabet functional, ca afirmatiile dvs. se contrazic, chiar se exclud reciproc.

              0 voturi
              +1
              -1
            • Aveŧi dreptate, mintea DVs de amator vă joacă feste: faptul că folosim metode vechi Ín loc sä le folosim pe cele mai noi care existä, nu contrazice, ci dimpotriva intarește faptul ca ele, metodele noi, adecvate, mai exacte etc, existä.
              Mai pe înțelesul Dvs: problema este tocmai că nu le folosim, nu că ele nu există.
              Se înțelege acum?

              0 voturi
              +1
              -1
            • Folositi pentru a doua oara cuvantul amator. Asta inseamna ca dvs. va pricepeti si eu nu, ca dvs. sunteti autorizat sa discutati si eu nu. Discursul asta prin care se cauta decridibilizarea celuilalt nu este decat un jalnic recurs la ideea de autoritate, la care apeleaza neelegant doar aceia care nu au argumente.
              Pe de alta parte nimic nu va poate dvs. indica care sunt competentele mele si ma refer la competente reale si nu la diplome formale care nici de hartie de buda nu sunt bune.
              In plus, problamatica educatiei implica, sau ar trebui, bunul-simt, inteligenta, si buna-credinta. Simpla calitate de elev, fost elev, parinte sau viitor parinte indreptateste pe oricine sa participe la astfel de dezbateri. Excluderea prin mijloace jegoase de manipulare – vezi apelul la autoritate – a acestor categorii da dimensiunea arogantei si autosuficientei.
              Sunt convins ca toti aceia care au intervenit cu comentarii nu sunt cadre didactice metodologi si astfel sunt toti doar niste amatori, bineinteles pe langa/fata de dvs. care stiti (dar fara argumente rationale). Apropo, pateticul modul de pedagogie la care faceti referire include si calificarea de metodolog? Daca nu, as spune ca nu suntewti calificat.
              O eventuala schimbare a sistemul de educatie implica mai multe competente: juridice fiindca aceste schimbari vor trebui codificate in acte normative, manageri fiindca schimbarea implica analize de coordonare a resurselor din sistem, economisti fiindca orice schimbare implica o alocare de resurse, psihologi si medici fiindca trebuie avuta in vedere componenta dezvoltarii elevilor, ONG-isti din sfera educatiei fiindca pot aduce propuneri de bun-simt, diplomati fiindca avem nevoie de expertiza din alte state, pedagogi fiindca trebuiesc aduse modificari privind continutul curricular etc.
              Sper ca nu veniti sa spuneti ca diploma de filozof si experienta de ziarist este superioara si acoperitoare pentru subiectul in discutie.
              Totusi, va rog sa ne luminati si sa ne dati UN/1/I singur exemplu de indicator de evaluare a performantei cadrelor didactice – un indicator care sa fie real, nu unul care este dar nu este aplicat, adica care nu este.

              0 voturi
              +1
              -1
            • The Domains, Dimensions and Indicators of Teachers’ Professional Competence Domains Dimensions Indicators Planning 1. Curriculum Planning 2. Instructional Planning 1-1 Understanding the ideas and framework of school curriculum 1-2 Participating in school curriculum development 2-1 Making suitable instructional plan 2-2 Drafting suitable learning assessment Instruction 1. Presentation of Teaching Materials 2. Teaching Methods 3. Learning Assessment 1-1 Presenting subject matter appropriately 1-2 Using textbooks appropriately 1-3 Explaining teaching contents clearly 2-1 Applying effective teaching methods 2-2 Mastering learning principles for instruction 2-3 Using instructional resources properly 3-1 Describing the implementation of learning assessment properly 3-2 Implementing learning assessment appropriately 3-3 Applying outcomes of leaning assessment appropriately Management 1. Classroom Management 2. Resources Management 1-1 Creating good climate of class interaction 1-2 Creating a safe environment conducive to learning 1-3 Establishing classroom regulations conducive to learning 2-1 Managing personal time effectively 2-2 Using teaching resources effectively 2-3 Managing teaching profiles effectively Evaluation 1. Curriculum Evaluation 1-1 Possessing basic knowledge of curriculum evaluation 1-2 Getting involved in the selection and evaluation of
              17 2. Instructional Evaluation textbooks 1-3 Getting involved in the planning and implementation of curriculum evaluation 1-4 Applying results of curriculum evaluations to improve curriculum quality 2-1 Possessing basic knowledge of instructional evaluation 2-2 Getting involved in the planning and implementation of instructional evaluation 2-3 Conducting self-evaluation of teaching 2-4 Applying results of instructional evaluations to improve teaching quality Professional Development 1. Self Development 2. Professional growth 3. Professional Attitudes 1-1 Maintaining mature and stable emotional state 1-2 Reflecting on self and accepting self 1-3 Being willing to collaborate with others 2-1 Pursuing professional growth 2-2 Sharing professional knowledge with colleagues 2-3 Responding to educational changes 3-1 Being willing to devote time and energy 3-2 Adhering to professional ethics in education.

              Puteti numara indicatorii, acordaŧi la fiecare o scala de valori cum vreŧi Dumneavoastra, imaginati-va niște inspectori sau evaluatori calificați si onești si aveți răspunsul.
              Desigur, nu răspunsul pe care îl doriți Dumneavoastra, având în vedere că, făra pregătire în domeniu, ați pornit de la afirmația plutind în gol că nu exista indicatori de evaluare a competentei pedagogice.
              Mi-ați data astfel posibilitatea să apreciez fară teama de a gresi ca sunteți un amator în domeniu. Nu a fost o jignire, eu de exemplu sunt amator in nenumărate domenii și recunosc asta. Sunt însă căteva, nu prea multe, în care m-am profesionalizat. Dumneavoastra va ascundeti dupa pseudonime pe care le schimbați mereu și îmi reproșați ca nu știu cine sunteți.
              Foarte comodă poziție.

              +1 voturi
              +1
              -1
            • Intrebarile:
              ”Ce inseamna profesor bun? Cum se deosebeste un profesor bun de unul prost? Care sunt criteriile de departajare?”
              „Concret, va rog, nu povesti, care sunt criteriile de evaluare care permit distingerea intre un profesor bun si unul prost?„
              „Totusi, va rog sa ne luminati si sa ne dati UN/1/I singur exemplu de indicator de evaluare a performantei cadrelor didactice – un indicator care sa fie real, nu unul care este dar nu este aplicat, adica care nu este.„
              Raspunsul dvs. nu prea are legatura cu intrebarile.
              Mizeria asta in engleza nu are nicio legatura cu Romania ori cu realitatea din Romania si nu raspunde la intrebarea: ”cum putem noi, IN ROMANIA, face distinctia intre un profesor bun si unul prost, care sunt indicatorii de performanta logici, transparenti, obiectivi – nu calificative pe care si le dau ei lor?”
              Nu avem!
              Daca nu avem ceva ce sa poata permite sa se faca distinctia intre un pedagog adevarat si un impostor, atunci solutia dvs. este gresita, se refera la alt sistem din alta tara.
              Ati venit cu ideea unor inspectorate serioase in care, iarasi, niste nenici sa stabileasca ei, din puțul pixului, cine este bun si cine nu – aceeasi stagnare, aceeasi blocare, aceeasi schimbare care nu schimba nimic. O alta solutie indicata de dvs. o reprezinta eliminarea coruptiei. Ceva in genul: o asteptam pe Codruta sau ”sa fie bine ca sa nu fie rau”.
              Am crezut ca dezbaterile vor genera propuneri de schimbare, constructive. Toti comentatorii au fost critici la sistem, insa la dvs. nu am sesizat, din pacate, altceva decat o ocazie sa va dati mare, una pe care nu ati rat-o.

              0 voturi
              +1
              -1
            • Am ințeles, vă enervează engleza. Poftim vă dau un link unde găsiți in românește modelul de fisă de evaluare a personalului didactic in vigoare. Fiecare cadru didactic este evaluat in fiecare an pe baza acestui set de indicatori. Dacă aveți calmul necesar, veti putea vedea că in mare este o traducere a indicatorilor pe care vi le-am prezentat in engleza. Deci, Domnu RMN, eu nu vorbesc aiurea, cum faceti DVS din ce in ce mai nervos, eu vă livrez informații și încerc sa va ajut într-un domeniu in care orbecăiți nervos si frustrat precum orbul in Galați (stiti ca vroia in Braila)https://www.portalinvatamant.ro/articole/noutati-97/fisa-de-evaluare-a-personalului-didactic-2019-criterii-si-punctaje-8367.html

              0 voturi
              +1
              -1
    2. Domnu’ autor, scoala romaneasca “profesionista” ar trebui sa-n vete pruncu” ca, atunci cand vrea sa faca o pita tre’ sa ia faina, apa si drojdie. Adica sa-I arate pruncului care acum se dezvolta care-I faina, care-I apa si care-I drojdia si cum trebuie folosite sa iasa o pita faina. Ce fac “dascalii” ?
      1. predau pruncilor pe zeci de pagini de ce se numesc făina-făină, apa-apă si drojdia-drojdie
      2. apoi le dicteaza iar pe zeci de pagini cine le-a inventat si de ce le-au denumit astfel
      3. cer pruncilor deja zapaciti cu tone de informatii ampulea sa compuna propozitii cu faina,apa,drojdie sa dezvolte aceste 3 cuvinte si sa formuleze propozitii care sa includa apa, faina,drojdie.
      De ce? Pentru ca…programa !?
      Pruncu’ ia toate informatiile predate de “tovarasii” dascali…le invata pe dinafara impreuna cu parintii acasa…si multi iau apoi medii de trecere la teste.
      Da’ apoi cand viata reala ii cere sa faca o pita pruncu’ habar n-are. Pt ca scoala l-a facut asa. Scoala scoate papagali pe banda rulanta pt ca atat pt sistem sau parinte ceea ce conteaza este nota sau imaginea!

      In fine, in afara de bani “pentru avioane și parade militare de stă mâța-n coadă” , bugetul alocat Ministerului Educației Naționale pe anu’ 2019 este de 6,2 miliarde euro, din care 4,2 miliarde salariile(restu’ platim noi fraierii). Mult mai mult fata de 2018 !

      Asa ca atat România Educată a președintelui cat si cea a Vioricai dau sau dadeau bani in mainile dascalilor , dovada ca un prof din preuniversitar cu studii superioare, gradul I ramane in manuta cu 4500/4900 de lei iar un debutant cu 2200.

      Cautati prin mediu privat pe plan local cel putin, ce eforturi tre’ sa faci sa ajungi la 2200 in mana.

      CU TOATE ASTEA NU VEDEM SA SCADA NECESITATEA MEDITATIILOR…
      Nu vedem profesionalism, nu vedem minimu’ de habar de a discuta cu elevii, nu vedem respect pentru elevi, vedem profesori care intra-n scoli pe intrari separate ca nah sunt mai presus, impresii, lipsa minimei inclinatii pentru meseria de dascal! Vedem in special scuze, acuze pentru parinti, cersetorie de bani pt orice cacat(de ex. noua “doamna” ne cerea bani pt draperii, mobilier etc) pe scurt vedem exact aceleasi metehne.

      +3 voturi
      +1
      -1
      • Deci, ca sa încep la nivelul 44%
        Sistemul de învățământ românesc este încä cadavrul viu al celui socialist. Deosebirea este că a scăzut nivelul de așteptare și promovare atât la profesori cât si la elevi, de unde producția pe banda rulanta a falsilor calificați și al analfabeților funcționali care, cum se vede, ajung în cele mai înalte funcții.
        De unde deducem că le convine, altfel luau deja, de 30 de ani, niște măsuri.
        Dar pentru ca n-au luat au încetățenit si în învățământ sistemul corupt al sistemului public, unde promovările sunt pe rudenii și apartenența de partid, respectiv servicii erotice.
        Corupția, analfabetismul si incompetenta nu sunt în funcție de partid, ci caracterizează întregul sistem public și politic românesc.
        Calitate si performanța mai găsești în particular – inclusiv în învățământ, fiindcă sistemul public este corupt.
        Iar asta este vina clasei politice din ultimii 30 de ani, indiferent de partid.
        În acest studiu pe care l-am citat, surpriza placuta a fost Estonia, cea care a ajuns printre primii din Europa la toți indicatorii. Explicația este simplă: peste 5% din PIB pentru educație – noi avem sub 4, spre trei de fapt -sistem de salarizare diferentiat in functie de performantă, promovarea competentei in toate domeniile.
        Deci, ca sa închei, cam asta ar fi calea de urmat.
        Altfel aveți informații eronate: nu câștiga atâta, cel mult 3000 înainte de pensie cu toate gradele luate. Salariile de care vorbiți tocmai sunt simbolul corupției din sistem: gradatii de merit, sporuri de conducere etc, pentru cei care fac ce li se cere, nu ce ar trebui sa faca. Un incepator nu ia nici 2000 de lei în mână, știu ce vorbesc, am fost si incă oarecum sunt in sistem.
        Tocmai asta este problema, ca profii nu sunt apreciati în functie de competentă, ci de apartenența la gașcă.
        Daca ati vazut pe ce criterii au fost promovati inspectorii generali din jud Arad in ultimii 20 de ani, va puteți face o imagine despre ce vorbesc.
        In situația in care Inspectoratul Scolar este o institutie depasita, de factura comunista, inexistenta in UE, inventata pe vremuri pentru controlul ideologic al cadrelor didactice.
        Cam asta face si acum, deci, hai sa fim rationali, sa nu dam vina pe nenorocitii de profesori – printre care sunt destui care chiar si in aceste condiții, incearcă să-si faca bine meseria – să arătam adevarații vinovati: clasa politică care este interesată in menținerea situației, chiar si pentru că analfabetii functionali pot fi mult mai usor manipulați.

        +2 voturi
        +1
        -1
        • In legatura cu inspectoratul scolar de acord 100% . Desi tot dascalii daca ar fi uniti ar putea cere chiar si desfiintarea acestuia…da’ numa’ daca ar fi uniti si nu-s!

          In rest viata reala sta cam asa:
          Sapt. trecuta fetita noastra a avut de realizat o plansa din carton(vreo 23 de lei un asemenea bloc) pe care sa lipeasca(sub forma unui peisaj )cu un pistol de lipit(67 de lei+25 rezervele pe care dup’aia il bagi in fund doamnei “profesoare” ca nu mai ai ce face cu el) paste fainoase de diferite feluri. Va intreb pe dvs care om intreg la cap da asemenea tema de casa unui copil de 11 ani? Lasand la o parte costurile unei asemenea teme care trec usor de 100 de lei daca n-ai scule p’acasa …iar amenintarea ca cine nu o realizeaza ia direct nota 2 cum suna in urechile unor parinti pentru care 100 de lei sunt bani multi? Politicul o obliga sa fie obtuza? Naaah! Asta e nivelu’ …
          Alta cumsecade …“Doamna” de mate fiindu-le diriginta vazand “stupefiata” ca la limba romana s-a intamplat “nenorocirea” sa nu aiba teme in acea zi pe langa faptul ca aveau deja 9(noua) pagini de exercitii date tot de ea le-a mai dat inca 7(sapte) …apoi tot ea impreuna cu altii ca ea se plang la sedinte ca programa stufoasa, greoaie ii obliga sa dea teme cu nemiluita etc. Cum poti discuta de la egal cu asemenea persoane?
          “Domnul” de sport ii tine pana la si zece desi la fara zece se suna pentru ca atat il duce capul(poate d’aia preda doar sport pruncilor pana in 14 ani) asta chiar daca I se aduce la cunostinta ca sunt unii copii care au autobuz etc. Daca ar fi cazuri singulare treceam peste da’ se repeta, zilnic, saptamanal si…as putea sa va dau cazuri mult mai multe da’ nu le vad rostu’ ! D’aia va intreb ce fel de oameni sunt astia? Cine le verifica performanta?

          Poate erau dascali buni pe vremuri(eu in 12 ani am avut o singura profesoara,d-na Zarna Maria care preda cu drag) poate exista inca, insa eu nu dau de ei… Pe oricine intrebi nu poa’ sa-si aduca aminte mai mult de 2-3 dascali din scoala(inainte sau dupa ’89) care au fost valabili, restul indolenți, acri, nemernici sau pur si simplu rau intentionati.

          Este si clasa politica vinovata da’ nu 100% …nu vine politicianu’ sa-ti impuna tot. Tine si de tine ca dascal sa judeci ca un copil de 11 ani cu 16 pagini teme pe zi numa’ la mate mai are si de trait pe langa, mai tre’ sa se joace si sa traiasca!

          +1 voturi
          +1
          -1
          • Da, îmi dau seama de necazurile unui părinte care așteaptă de la școala noastră de azi ce trebuie să aștepte un părinte grijuliu și pretențios.
            Dar încă odată: individul nu are nicio șansă împotriva sistemului. Apoi contraselecția de 30 de ani a rezolvat problema atitudinii: într-adevăr pedagogii autentici, competenți si inimoși reprezinta mai nou o minoritate în sistem. Vă înțeleg că nu prea găsiți profesori de care să fiți mulțumiți, dar înțelegeți și Dumnevoastră, ei nu sunt cauza, ci efectul.
            Școala este parte a sistemului corupt, drama de fapt este că astfel se asigură continuitatea, viitorul corupției.
            Când în loc să le ceară performanță și competență, guvernanții efectiv desființează și politizează două instituții care ar avea rostul să se ocupe de reforma în învățământ, nu prea ai cum să mai arunci vina pe pălmașii din sistem.

            +1 voturi
            +1
            -1
    3. Despre ce se face vorbire aici? Ati pus si DV umarul la educatia catorva sute, mii, de “analfabeti functionali”. E convenabil sa nu invete in scoala , sa aibe profesorii masa de prosti de meditat. Impreuna cu idolul dv de pe plaiuri mioritice. Ghinion , ca el si-a procurat 6 case , dv o rubrica de ziar online… :D. Ma dati afara pentru obraznicie?

      --1 voturi
      +1
      -1

    Lasa un raspuns pentru tonton

    6 + 3 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.