joi, 25 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    DRW Arad a identificat, printr-un sondaj, care sunt cele mai dorite zboruri pe Aeroport! Cei mai importanți investitori au decis!

    de Special Arad | 29 noiembrie 2017, 5:46 PM | Administraţie

    2

    Comunicat. „Aeroportul din Arad are tot mai multe şanse să devină operaţional pentru curse regulate interne şi externe, în special datorită interesului investitorilor germani şi în pofida promisiunilor politice locale, nefinalizate cu nici un contract.

    Waldemar Steimer, preşedintele Asociaţiei Economice Germano-Română, declară că DRW Arad a vrut să afle dacă există un real interes pentru dezvoltarea Aeroportului Arad ca destinaţie şi ca şi punct de plecare pentru destinaţii de interes din România sau din Europa. Prin urmare, DRW Arad a efectuat un sondaj de opinie printre membri săi, dar şi printre investitorii şi oamenii de afaceri afiliaţi organizaţiei non-guvernamentale. Sondajul a vizat toate cele 137 de firme germane sau afiliate, ale căror investiţii au cea mai mare pondere în economia şi veniturile din judeţul Arad. Cu alte cuvinte, respondenţii nu reprezintă un eşantion din industria şi serviciile din judeţul Arad, ci este oglinda completă a celor mai importanţi investitori din Arad.

    Rezultatul sondajului i-a surprins până şi pe cei care l-au efectuat!

    Din cei 137 de respondenţi doar unul singur nu s-a arătat interesat de o legătură aeriană între Arad şi alte destinaţii aeroportuare civile. Cum era de aşteptat, majoritatea respondenţilor ar prefera conexiuni aeriene externe, însă ar exista interes şi pentru curse interne, cum ar fi Bucureşti, Iaşi, ori Craiova. Dintre ţările spre care s-ar dori să se înfiinţeze curse de linie cu decolare de pe Aeroportul Arad cele mai multe voturi au fost pentru Germania, Italia şi Franţa.

    Sondajul efectuat de către DRW Arad a scos la iveală şi alte solicitări ale principalilor investitori din Arad, printre care ar fi cuplarea zborurilor cu altele, căutarea unor linii aeriene complementare cu cele care operează pe Aeroportul din Timişoara, o rută foarte solicitată spre Memmingen (lângă Munchen), dar şi spre Portugalia şi Spania, ori chiar spre Cluj. Probabil că interesul pentru o rută aeriană spre Cluj ar fi apărut în special tergiversării construirii unei autostrăzi care să lege Aradul de Cluj, precum şi lipsa unei perspective în realizarea unei astfel de infrastructuri, în vreme ce o linie aeriană ar necesita costuri mult mai mici.
    Waldemar Steimer, preşedintele DRW Arad, a transmis personal acest sondaj de opinie către Guvernul României, dar şi către Compania Aeriană TAROM, al cărui director general este acum unul dintre vicepreşedinţii Clubului Economic German Banat, Werner-Wilhelm Wolf. Sondajul se doreşte a fi un punct de pornire a negocierilor pentru înfiinţarea de curse aeriene de linie pe Aeroportul Arad.

    DRW Arad a purtat discuţii şi cu reprezentanţi ai Consiliului judeţean Arad”.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

      • Felicitări? De ce?

        Este o campanie de a se „Băga în Seamă”. Nimic mai mult.

        Ei ar trebui să știe mai bine ca iluștrii politicieni din administrația locală, că activitatea unui Aeroport este una Economică, bazată pe profit și recuperarea investițiilor. Ori acum să te apuci să concurezi un Traian Vuia de la Timis … ce se află la cațiva zeci de km de Arad, mi se pare un Lux ce nu ni-l putem permite, dacă avem mintea la purtător.

        Ce sens are o cursă aeriană la Cluj, pe care nu și-o permit decât foarte puțini, când ar fi mult mai rentabilă una pe cale ferată. Nu pe unde se repară calea de fier și durează 6-7 ore o călătorie, ci pe unde se poate circula, relativ „Rapid”. De ex. via Deva – Alba – Cluj, pe unde ar fi posibil 3, 4 ore max. dacă CFR-ul ar fi ce ar trebui să fie.

        +1 voturi
        +1
        -1

    Lasa un raspuns pentru Peterpan

    6 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.