vineri, 29 martie, 2024

Special Arad Logo

    Deși Astra Vagoane Arad a oferit cel mai mic preț, statul român va da 309 milioane de Euro unei firme spaniole, pentru a cumpăra metrouri…

    de Special Arad | 12 martie 2015, 8:14 PM | Naţional

    5

    Cum sa castige la licitatia pentru achizitionarea de metrouri Bucuresti o firma straina ( spaniola), cand firma de vagoane de la Arad a venit cu o oferta mai buna si la pret si la calitate? este intrebarea care si-o pun redactorii site-ul cacoon.ro, fiind revoltati ca mai bine de 300 de milioane de euro in loc sa ramana in tara, in salarii si locuri de munca, se duc in Spania.

    Firma spaniola Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), care in prezent deruleaza un alt contract cu Metrorex prin care livreaza 16 garnituri de trenuri noi ce ruleaza pe Magistrala 2, a castigat licitatia organizata de autoritatile romane care presupune achizitia a minim 43 si maxim 51 de trenuri noi pentru Magistrala 5 Drumul Taberei – Eroilor a metroului bucurestean, au declarat surse pentru HotNews.ro. CAF a castigat licitatia cu o oferta de 6,06 milioane de euro pe tren, adica un maxim de 309 milioane de euro pentru setul maxim de 51 de trenuri. Contractul a fost atribuit, dar nu si semnat pentru ca Metrorex si CAF inca se afla in etapa de 10 zile in care mai pot fi depuse contestatii.

    Conform datelor din SEAP, la aceasta licitatie au fost depuse urmatoarele 5 oferte:

    1. Astra Vagoane Calatori

    2. CSR Qingdao Sifang Co . LTD

    3. Alstom Transport SA (Romania), avand ca ert sustinator pe Alstom Transport S.A. Franta

    4. Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. (Vehicule Feroviare PESA Bydgoszcz S.A.)

    5. Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A., avand ca subcontractant pe S.C. Atelierele CFR Griviţa S.A.

    De asemenea, conform informatiilor din SEAP, in criteriile de atribuire ale acestui contract, pretul ofertei a avut o pondere de 60%  restul criteriilor fiind performante tehnice necesare (15%), termene de livrare/receptie (12%), conditii de mentenanta (3%), costuri de mentenanta(5%) si termene de garantie (5%)

    Licitatia a fost lansata in iunie 2014 (anunt de participare 151772 / 26.06.2014), iar ofertele au fost deschise pe 16 octombrie, 4 din cele cinci oferte venind de la firme straine:

    ASTRA Vagoane Calatori – 5,1 mil euro euro/tren de metrou

    CSR (China)- 5,22 mil euro/tren de metrou

    CAF – 6,06 mil euro/tren de metrou

    Alstom – 6,31 mil euro/tren de metrou

    Pesa – 6,5 mil euro/tren de metrou

    Compania spaniola CAF a mai castigat in ultimii ani un contract cu Metrorex care presupune achizitia de 16 trenuri de metrou pentru circa 100 de milioane de euro. Deja o parte din aceste trenuri au inceput sa circule pe Magistrala 2 din Bucuresti.

    Surs: hotnews.ro

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. RUSINE……RUSINE dar din pacate cei care se ocupa de genul asta de licitatii nu gandesc cu capul …gandesc cu c…l

      Din pacate asa stie statul roman sa incurajeze firmele si economia din Romania..sunt convins ca vor mai pune ceva taxe in plus si bineinteles dupa ce vor cumpara prima garnitura de metrou….VOR SCUMPI BILETELE

      RUSINE

      +1 voturi
      +1
      -1
    2. Comanda pe care Metrorex vrea sa o dea este de 10 ori mai mare decat cifra de afaceri a firmei.
      Capacitatea maxima de productie este data de 4 lucruri:
      1. mijloace fixe (teren + utilaje + instalatii)
      2. capital de lucru
      3. capital uman (lucratori)
      4. capacitate de administrare si manageriere.

      E fix ca si cum ai da un contract pentru constructia si operarea unui hipermarket unui patron de ABC/Alimentara/Minimarket, fara sa-i dai nimic altceva (bani, tehnologie, forta de munca etc.)… Riscurile nu sunt de partea ta.

      Nu ma intelegeti gresit, mi-as dori ca AVC sa se dezvolte si sa poata prinde astfel de contracte insa momentan nu este posibil.
      In loc sa se duca singura la licitatie, putea sa isi construiasca un consortiu cu care sa se prezinte la licitatie. Ar fi avut mari sanse, si oferta ar fi fost cu adevarat CREDIBILA. Bineinteles, un consortiu suficient de mare. Puteau fi liderul asocierii sau vioara-a-doua, in functie de cat credeau ca pot face. Asta ar fi fost o solutie.

      Nationalismul ieftin populist care caracterizeaza Romania este daunator si nu ajuta pe nimeni cu nimic.
      Concluzia este simpla daca folosim argumete logice nu nationalism si patriotism gol: o firma de zece ori mai mica decat un contract este automat descalificata de la a licita pentru acel contract!

      +2 voturi
      +1
      -1
      • Nu stiu in Europa cum e dar in USA, Australia, Africa de Sud, India, China, la contracte de asa natura se cere continut local de cel putin 50%. Deci CAF ar trebuis sa produca jumatate de tren in RO. In USA localizarea e manadatorie chiar pe teritoriulstatului respecti. Dar in RO ca la nime’. Chiar daca Astra e o firm ainca mica, statul ar fi trebuit sa-i acorde cel putin o parte din contract. Obtuzism de Dambovitza.

        0 voturi
        +1
        -1
      • adicatalea ce spui este ca daca la licitatie participa general electric sa zicem,cistiga fara probleme daca ne uitam la criteriile tale;atunci pentru ce licitatie,puteau merge direct la firma;
        contractual poate fi reziliat imediat daca nu sunt satisfacute criteriile,termenii,etc
        acuma depinde cit au impins spaniolii,probabil au impins bine plus subcontractor e grivita bucuresti,simplu;
        ii doare pe aia din bucale exact in cur de blidar si firma lui,prin extrapolare ii doare exact in cur de arad

        0 voturi
        +1
        -1

    Lasa un raspuns pentru martinisec

    5 + 9 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.