joi, 28 martie, 2024

Special Arad Logo

    Dedeman vrea magazin nou, la ieșirea din Micălaca. Proiectul e făcut de Pro Arhitectura

    de Raluca Medeleanu | 13 noiembrie 2020, 10:56 AM | Recomandările editorilor | Știri Arad

    7

    Potrivit Planului Urbanistic Zonal (PUZ) care va fi supus la vot în ședința de luni, se intenționează construirea unui nou magazin pentru materiale de construcții, la ieșirea din cartierul Micălaca. Este vorba de un magazin din lanțul Dedeman.

    PUZ-ul care va fi supus la vot de consilierii locali a fost întocmit de firma Pro Arhitectura și are deja obținut aviz din partea fostului arhitect șef al Primăriei Arad, Radu Drăgan. Documentul, întocmit la cererea SC Las Vegas SRL, are ca scop „amenajarea incintei cu construcții destinate unei zone pentru comerț cu amenajări aferente, signailstică și mijloace publicitare, împrejmuire, amenajare accese si amenajare racord cu strada Șiriei”suprafața terenului de 107.883 mp fiind situată între strada Șiriei și Calea Radnei din municipiu. Terenul este înregistrat la ora actuală atât ca „arabil intravilan” cât și „arabil extravilan”, fiind împărțit în 34 de parcele care sunt deținute fie de persoane fizice, fie de companii, dintre care amintim trei parcele intravilane deținute de Dedeman SRL.

    „Este o zonă cu funcțiunea de comerț/servicii și funcțiuni complementare, în regim de înălțime maxim P+3E (…) În jurul construcțiilor se vor realiza alei pietonale și platforme de parcare atât pentru autovehicule mici (clienți), cât si alei carosabile și platformă pentru aprovizionare”, se arată în proiect.

    Va fi necesară modificarea accesului rutier, inclusiv de a asigura o trecere peste liniile de tramvai

    dedeman micalaca

    În PUZ se menționează că circulația către incinta propusă pentru reglementare va fi asigurat prin două accese rutiere, un acces rutier principal din Calea Radnei (parte a drumului național DN 7 în intravilanul municipiului Arad) prin amenajarea unui braț suplimentar din intersecția tip girație existentă, braț ce se va continua printr-un drum de acces care va deservi incinta reglementată, drum ce se va prelungi până la actualul traseu al Străzii Șiriei, din care va fi amenajat accesul rutier secundar ca o intersecție în „T” cu actual traseu al străzii Șiriei, traseu ce va fi păstrat și după realizarea pasajului denivelat al DN 7 peste linia de Cale Ferată și ce va trece pe sub pasaj.

    Pentru amenajarea accesul rutier principal propus din Calea Radnei, parte a DN 7, din intersecția tip girație existentă se propune amenajarea unei benzi de intrare cu viraj la dreapta suplimentară pe Calea Radnei, pe sensul de mers Vladimirescu – Arad, bandă ce va continua în sensul giratoriu ca a treia bandă de circulație și care va fi separată de banda existentă printr-o insulă din marcaj rutier, urmând a fi apoi racordată la drumul de acces printr-o „curbă tip arc de cerc”. De asemenea, se intenționează și amenajarea unei benzi de ieșire cu viraj la dreapta suplimentară pe Calea Radnei, pe sensul de mers Vladimirescu – Arad, ce va fi separată de banda existentă printr-o insulă din pavaj încadrată cu borduri denivelate teșite și retrase la minim 1 m distanță față de banda curentă, bandă ce va fi racordată la drumul de acces printr-o curbă tip arc de cerc.

    Va fi necesară și amenajarea treceri la nivel peste linia de tramvai existentă cu acordarea priorității de circulație pentru tramvaie. Și va fi necesară și  refacerea acostamentelor şi a benzilor de încadrare afectate de lărgirea carosabilului pentru amenajarea intersecției.

    Costul tuturor lucrărilor aferente atât amenajării acceselor rutiere cât și a legării accesului la utilități va fi suportat de către beneficiar.

    După aprobarea acestui Plan Urbanistic Zonal în ședința de Consiliu Local, urmează întocmirea caietelor de sarcini, obținerea certificatelor de urbanism si a autorizațiilor de construcții.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

      • nu mai puneti in spatele lu falca toate cele,daca fratii muresan au decis ca nu mai au nevoie de pista au vindut terenul,terenul e privat ce treaba are falca acolo? sau l-ai vrut in pat nu ti-a iesit si acu dai cu cacat ca sa te afli in treaba?face pro arhitectura proiectul?ok se pare ca oferta lor e cea mai buna,care e problema ta?a mea de exemplu e ca toti aradenii sa duc sa cumpere cacaturile de la dedeman,sint ieftine atita si tin,daca aradenii si-ar respecta banii cistigati prin munca si nu iar risipi pe rahaturile de la dedeman,nu ar fi nevoie de inca un magazin,dar se pare ca banii vin usor si se risipesc la fel

        +2 voturi
        +1
        -1
    1. Acum ar fi ocazia sa regandeasca toata zona pentru a putea conecta si centura (legatura catre viitorul pasaj) la giratoriu si eliminarea semaforului de langa Auto Schunn insa pare ca asta nu ii intereseaza, conteaza doar ce bani le intra in buzunar.
      Vizionarii lu’ peste prajit!

      +6 voturi
      +1
      -1

    Lasa un raspuns pentru Raluca Medeleanu

    6 + 8 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.