joi, 28 martie, 2024

Special Arad Logo

    Deci… Falcă, zăpada, materialul antiderapant și clorura de calciu

    de Lajos Notaros | 28 februarie 2018, 11:28 AM | Strada | Topic special

    20

    „După ce dai cu material antiderapant și clorură de calciu, trebuie să laşi un strat de zăpadă. Procedura tehnică a fost corectă. După polei, nu poți să dai jos stratul de zăpadă pentru că în momentul acela ai derapaj. Toate incidentele care au avut loc au fost pe timpul poleiului. (…) Clorura de calciu a făcut ca zăpada să nu înghețe la minus cinci grade; azi noapte au fost și minus opt grade și nu am avut patinoar. Dacă s-ar fi dat jos stratul de zăpadă, am fi avut probleme, cum am avut ieri”.

    Textul oarecum științific de mai sus vine de la un inginer de drumuri care deloc întâmplător este și primarul Aradului.

    Dacă nu știți cumva ce este materialul antiderapant, vă spunem, n-aveți pregătirea inginerului-primar, n-o avem nici noi, dar ne-am pregătit și documentat: deci, materialul antiderapant pomenit de inginerul doctor în comunicare în majoritatea cazurilor este nisip.

    Câteodată amestecat cu sare, mai nou puțin recomandat, având în vedere daunele pe care sarea le produce în caroseria mașinilor.

    Clorura de calciu este tot sare, mai precis sare format de calciu cu acid clorhidric.

    Cred că, chiar dacă nu sunteți inginer, realizați că nici acest compus nu face bine șasiurilor.

    Până aici am înteles: RER-ul Ecologic al domnului Falcă nu folosește nimic ecologic pentru prevenirea înghețului pe drumuri, chiar dacă astfel de produse există deja, sunt desigur mai scumpe, ceea ce ar reduce – nu-i așa? –  câștigul obținut de RER și poate și de alții.

    Însă partea tare abia acum vine, în momentul în care încercați să urmăriți logica inginerului de drumuri doctor în comunicare atunci când ne explică de ce nu au venit plugurile să dea zăpada la o parte de pe drumuri.

    Dacă sub zăpadă e înghețat, polei adică, n-ai voie, fiindcă rămâne poleiul și faci mai mult rău decât bine. (Știu, nu e ușor să pătrunzi gândirea creatoare a domnului primar, vă recomand să citiți de mai multe ori, iar dacă nici atunci nu înțelegeți, înseamnă că este o aberație)

    Este adevărat, tot dai, dar nu să se topească poleiul, ci să nu înghețe zăpada de deasupra!

    Ați înțeles acum?

    Încă odată pentru începători în gândirea magistrală a conducătorului: Dai cu chestii dintr-astea formate din sare și nisip ca să nu înghețe zăpada, dar să se topească poleiul de sub ea, să n-ai derapaj, dar nu vii cu plugul pentru că atunci dai la o parte acest maglavais și iată inevitabilul se produce: toate accidentele din Arad de luni-marți s-au datorat poleiului, aflăm noi de la inginerul de drumuri doctor în comunicare.

    Tehnic a fost bine, ne-a spus inginerul, practic e altă treabă, spunem noi domnului primar.

    Practic, domnu’ primar, în afara de platoul din fața Primăriei, nu s-a făcut nimic, pe toate drumurile laterale unde circulația este redusă zăpada s-a bătătorit sub roțile mașinilor, doar pe firele principale s-a topit, dar fără ca sub această mâzgă să se găsească ceva nisip ori alte „materiale”, s-a topit mai ales datorită circulației intense, a lucrului mecanic și căldurii degajate de mașini.

    Deci, cam asta este, domnu’ inginier…

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. In fata primariei e curatat…aia 50 de la protestul de duminica au spatiu sa protesteze…ca nu le curata nimeni strazile de zapada!
      De ce nu se da nimeni cu curu’ de pamant acolo? Sa protesteze cu statul de drept si zapada…cu poleiul de sub/peste clorura de calciu…Chiar nu exista niciun protestatar?

      +14 voturi
      +1
      -1
    2. A actionat si s a exprimat ca un primar dinainte de 1989 un demagog scolit de comunisti…falca nu tu ai inventat deszapezirea daca nu te pricepi lasa pe altii nu avem nevoie de teorii avem nevoie de drumuri curatate pt care platum zeci de impozite si mai ceva lasa te de furat ca ai destul nai fa ceva si pt oameni ca il maniezi pe dumnezeu cat de hot si avar esti!!!

      +25 voturi
      +1
      -1
    3. Adică ninge de vreo doua zile și deszăpezire canci. Adică recunoaște Tutankhamon ca nu s-a făcut deszăpezire ci doar s-a împrăștiat ici și colo „material antiderapant” că nu ai ce cauta cu utilajele ca zăpada că kkt. Fortuna – UTA 26 minute. Acesta este rezultatul! #FU Gogule.

      +24 voturi
      +1
      -1
      • Nu e ciuma rosie…e tristul ala care i-a acordat titlul de doctor imaculatei zeite…si care acum vrea sa o revoace….ala e de vina pentru zapada cazuta peste tara..pana si vremea e pro Kovesy…dar acum nu mai protesteaza nimeni …ca e de bine pentru anticoruptie!

        +8 voturi
        +1
        -1
    4. O intrebare totusi ramane….cum de o firmulitza de doi lei a preluat fara licitatie rolul Polaris-ului…care avea patroni jmecheri…unul prins prins prin state cu ceva mita cash de 1 ( un ) milion dolari…Firmulitza la care Primaria Mun. Oradea are o participatie de 33 % ….

      +8 voturi
      +1
      -1
    5. In Gradiste, de doua zile tot zapada mare e pe strazi, la fel si pe podul de peste liniile de tren, pe partile pietonale. Oare cand se gandeste Primaria sa trimita firma de deszapezire sa arunce nisip si clorura de calciu ? Nu de alta, dar unii oameni mai circula si pe jos, nu doar cu elicopterul !

      +11 voturi
      +1
      -1
    6. Ieri după amiaza și stăzi mașinile firmei RER din Oradea se plimbau prin oraș, una după alta să caute… ce???? sau să consume motorina că pe străzile lăturalnice care fac legătura cu cele principale nu au întrat!
      Exemplu:
      Nici una dintre străzile lăturalnice care face legătura cu Petru Rareș, NU este deszăpezita!!!!

      +9 voturi
      +1
      -1

    Lasa un raspuns pentru Mihai

    2 + 0 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.