Cum stau lucrările pe șantierele feroviare ale tronsonului Arad – Simeria și când se estimează finalizarea





Modernizarea căii ferate dintre Simeria și Arad a început în luna august 2018, pe patru tronsoane între km 614 (județul Arad) – Gurasada – Simeria, în lungime totală de 141,17 km și în valoare totală de 7,7 miliarde lei. Termenele de finalizare sunt pe parcursul anului 2023, potrivit ClubFeroviar.ro, dar este foarte posibil ca lucrările să fie terminate abia în 2024, iar progresul clar în Mersul Trenurilor să se vadă prin 2025, notează HotNews.
În prezent, se lucrează pe următoarele sectoare de cale ferată:
• Subtronson 2a: Km 614-Bârzava (44 km) – stadiu fizic: 67,70%. Lucrările au fost atribuite în data de 19.05.2017 către Asocierea Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA, Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie S.p.A., iar valoarea contractului de lucrări este de 1.998.579.896,56 lei (fără TVA), termenul estimat de finalizare a lucrărilor fiind martie 2023;
• Subtronson 2b: Bârzava-Ilteu (34 km) – stadiu fizic: 72,72%. Lucrările au fost atribuite în data de 19.05.2017 Asocierii Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA, Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie S.p.A., iar valoarea contractului de lucrări este de 2.085.565.017,01 lei (fără TVA), termenul estimat de finalizare a lucrărilor fiind august 2023;
• Subtronson 2c: Ilteu-Gurasada (24 km) – stadiu fizic: 47,55%. Lucrările au fost atribuite în data de 23.11.2017 Asocierii Aktor S.A., Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A. denumită „Asocierea RailWorks”, iar valoarea contractului de lucrări este de 1.498.976.758,87 lei (fără TVA), termenul estimat de finalizare a lucrărilor fiind decembrie 2023;
• Tronson 3: Gurasada-Simeria (39 km) – stadiu fizic: 54,28%. Lucrările au fost atribuite în data de 30.08.2017 Asocierii FCC Construccion SA, Astaldi S.p.A și Contratas y Ventas SA, iar valoarea contractului de lucrări este de 3.101.195.448,78 lei (fără TVA), termenul estimat de finalizare a lucrărilor fiind septembrie 2023;
Cel mai rapid tren între Arad și Simeria a circulat în 1988-89: rapidul 24 făcea o oră și 57 de minute. Cel mai mare decalaj s-a produs anul trecut, în 2021: 3 ore și 27 minute, iar în acest an, 2022, trenul face 2 ore și 53 minute, potrivit hotnews.ro.
Tunel şi patru poduri peste Mureş
Pe traseul secţiunii km 614 – Cap Y Bârzava (2a) sunt prevăzute lucrări de terasamente şi consolidări pe 42,706 km, de construire a 13 poduri noi (dintre care două peste râul Mureş), modernizarea a 39 de podeţe, lucrări civile în cinci staţii de cale ferată (inclusiv halte comerciale şi puncte de oprire), lucrări de electrificare şi energoalimentare, precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţa a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR), pe toată distanţa subtronsonului. Sursa de finanţare pentru reabilitarea subtronsonului km 614 – Cap Y Bârzava (2a), este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar valoarea totală estimată a contractului este de aproximativ 1,69 miliarde de lei (fără TVA).
Reabilitarea subtronsonului Bârzava – Ilteu 2b costă 1,763 miliarde de lei, fără TVA. În cadrul acestui proiect sunt prevăzute lucrări de terasamente şi consolidări pe 36,123 km, 17 poduri, dintre care două peste râul Mureş, cinci podeţe, un tunel de 649 metri, şapte pasaje superioare/inferioare, lucrări civile în trei staţii de cale ferată, lucrări de electrificare şi energoalimentare, precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ERTMS nivel 2 (ETCS nivel 2 + GSMR), pe toată distanţa subtronsonului. Lucrările de reabilitare a celor 78 km de cale ferată sunt finanţate din bani europeni (85%) şi fonduri de la buget (15%), a scris capital.ro în 2018.
Tunelul de cale ferată de la Bătuța (filmare din mai 2021):
Comentariile portalului
... doar așa, depinde de întâmplare, ne-am zis noi în liniștea noastră, prinsă în vârtejul politicii. Să ne dăm deștepți, având în vedere (...)
Daca sunt idei de hazna, cum sa le zic?🤣
O părere foarte bună. Își iau suveranistii Pământul plat înapoi🤣