joi, 28 martie, 2024

Special Arad Logo

    Cititorii Special Arad gândesc în locul Companiei de Transport Public, iar CTP experimentează cu jumătăți de măsură. Linia 19, eterna problemă…

    de Tomck@t | 28 aprilie 2016, 10:12 AM | Recomandările editorilor | Știri Arad

    16

    Suntem nevoiți să revenim asupra problemei numită CTP și, mai ales, asupra problemei ce ține de linia 19. O dată pentru că aceasta a fost rezolvată recent, dar numai parțial, și pentru că cititorii noștri continuă să ne semnalizeze neregulile acestui traseu neacoperit conform cerințelor cetățenilor cu o linie de autobuz. Mai mult, unii arădeni dau „mură-n gură” Companiei de Transport Public Arad, dar… există cineva „acolo sus” care să-i bage-n seamă?

    După articolul Special Arad cu titlul Ce-ți pasă ție, CTP?, din luna martie, în care un arădean a venit cu propunerea de a cupla liniile 19 cu 20 și de a prelungi aceasta până la Fortuna (rezultând traseul Fortuna – Piața UTA – Spitalul Județean – Kaufland – Podgoria – Billa/Zona 2-3 – Subcetate – Aradul Nou – Sânicolaul Mic), CTP a dat un răspuns oficial, cu o oarecare întârziere, după insistențele noastre, precizând că în 2012 au mai fost introduse anumite linii de microbuz (49, 50, 51 și 52), „dar s-au dovedit total ineficiente datorită numărului de călători extrem de scăzut”.

    Ulterior, pe 10 aprilie, CTP a anunțat anumite modificări experimentale, reintroducând linia 52 (Podgoria – str. Petru Rareș – str. I. B. Deleanu – str. ORIENT – str. Gelu – str. Războieni – str. Petru Rareș – Podgoria), linia 49 (Caraimanul – Calea Timișorii – Posada – Constituției II – Câmpia Turzii – Economului – Coloniștilor – Constituției II – Posada – Calea Timișorii – Caraimanul – Calea Timișorii – Ogorului – Calea Timișorii – Caraimanul) și suplimentând „celebra” linie 19, însă numai până la ora 16 și până la Podgoria.

    Reacțiile arădenilor nu au întârziat să apară: „Și normal că nu ține nimeni cont în totalitate de părerile și necesitățile noastre, noi am cerut un traseu Sânnicolaul Mic – Fortuna, dar ca să fim mai modești eram multumiți și până la UTA, deci cum se discuta în articolul precedent, cuplarea liniei 19 cu 20. Să fie o linie unică ca de ex. 19E (EXPRESS) UTA – SPITALUL JUDEȚEAN – PODGORIA – BILLA – ARADUL NOU – SÂNNICOLAUL MIC. S-a discutat și de zona Spitalului Județean, Calea Victoriei și Str. Banul Mărăcine, că este total lipsită de transport în comun cu program regulat, atât în timpul săptămânii, cât și în weekend, din 40 min în 40 min sau 50 min în 50 min și totuși nimic în continuare.”, scria Horațiu într-un comentariu pe Special Arad.

    Sau: „În articoulul «Ce-ți pasă ție, CTP» se dorea ca linia 19 să fie pe ruta Fortuna- Sânnicolaul Mic. Măcar UTA – Sânnicolaul Mic dacă ar fi. Multă lume din Sânnicolaul Mic lucrează în Vlaicu și nu are mijloc de transport. Rog conducerea CTP să ia în calcul această variantă!”, ne scria Miha.

    Ca să nu mai vorbim de faptul că suplimentarea liniei 19 nu a fost anunțată în nicio stație, decât pe site-ul CTP (printr-un comunicat sec)… și pe Special Arad.

    „În stații nu e afișat programul liniei 19, drept urmare nu știm cum circulă. Am înțeles că e până în jurul orei 16. La acea oră multă lume încă e la serviciu. Ar trebui să se prelungească programul până în jurul orei 21, 22, mai ales că vine și vara.”, ne scria Ilinca pe 13 aprilie, printr-un comentariu.

     

    Zilele trecute, pe adresa redacției am primit o nouă scrisoare de la un arădean

     

    De data aceasta, arădeanul din cartierul Sânnicolaul Mic nu numai că readuce în discuție cuplarea liniilor de autobuz 19 cu 20 și ne semnalează necesitatea prelungirii programului după ora 16, dar a și realizat un tabel cu programul liniei propuse, analizând programele actuale ale liniilor 19 și 20.

    „Locuiesc în Sânnicolaul Mic și lucrez în zona Intim, pe schimburi, și nu există nici un mijloc de transport după ora 16. Pentru oricare cetățean este o problemă deplasarea în acea zona. Suplimentarea liniei 19 este foarte bună și îi felicit pe cei de la CTP, dar indicată ar fi și prelungirea acesteia până la UTA, prin zona Spitalului Județean, adică cuplara liniei 19 cu 20 și rezultând linia 19E (Express). Am dat această demunire deoarece ar fi o linie ce ar face legătura mai multor zone ale Aradului.

    Am citit mai multe articole despre transportul în comun legat de această problemă și mulți arădeni ar fi mulțumiți de această realizare:
    • CTP reintroduce două linii de autobuz urban și suplimentează cursele liniei 19. La cererea publicului!
    • Ce-ți pasă ție, CTP? Cum ajung arădenii vârstnici sau cu probleme de sănătate mai ușor din Micălaca în Aradul Nou? Între timp… a venit și răspunsul Companiei!

    Pentru a facilita munca celor de la CTP, atașez o variantă de program care poate fi folosi drept model în conceperea programului. Am studiat puțin programele de pe site-ul CTP, atât la linia 19, cât și la 20, am făcut în așa fel încât să includ cursele actuale a celor două linii în noul program, iar intervalul de timp să fie undeva între 40 minute, de luni până vineri și 50 minute sâmbătă și duminică, adică un autobuz să plece din UTA, iar celălalt din Sânnicolaul Mic. Sper că cineva să aprecieze, să țină cont de dorințele și nevoile călătorilor și să rezolve cu bine această problema a transportului”.

    Programul elaborat de cititorul Special Arad pentru linia propusă, „19E”:

    LINIA 19Express

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Lucrez la program de 12ore tot in zona Intim, dimineata (L-V) schimb 2 autobuze, vin cu 19-le pana la Podgoria apoi trebuie sa ma grabesc sa traversez pana la lac unde este statia lui 20 ca sa ajung la Intim, iar seara cat termin programul de lucru la ora 19 sunt nevoita sa o iau pe jos pana la Podgoria (Uta chiar nu conteaza pt ca este cam aceeasi distanta) apoi astept tramvaiul 3, de la gara din Aradul Nou o iau pe jos pana la capatul Sanicolaului, in concluzie pierd mai bine de o ora jumatate cu transportul dupa 12 ore munca, sunt curioasa daca cei de la ctp le-ar convenii sa fie in aceasta situatie zilnic. Vad ca programul afisat in articol ar fii foarte bun, as avea la 19:20 autobus de la Uta spre Sanicolau, iar cand intru in tura de noapte la 18:00 din Sanicolau catre Uta as economisii mult timp si nervi.
      MULT RESPECT SI FELICITARI am pentru aradeanul care a repus aceasta problema in discutie si pentru realizarea programului!!!!!!!!!!!!!

      +67 voturi
      +1
      -1
    2. Daca nu intervenea echipa din cadrul Special Arad, nu se supilimenta linia 19 deloc. Ar fii bine ca si de aceasta data echipa Special sa prezinte CTP-ului si primariei acesta varianta de traseu si program ca sa se puna in practica. Multumim echipei Special, contam pe dvs in contiunuare!

      +65 voturi
      +1
      -1
    3. Trebuie sa ii multumim lui Dumnezeu ca le-a dat putina minte celor de la ctp si ne-a pus la dispozitie cateva curse de linia 19, dar speram sa Le dea in continuare bunatate si judecata sa aprobe programul si prelungirea lui 19 pana la UTA, sora mea lucreaza la Laser si nu are cu ce merge de la Podgoria.

      +48 voturi
      +1
      -1
    4. La aceste curse actuale suplimentate pe 19, ctp-ul a trimis niste jafuri de microbuze in care te urci si cobori foarte greu din cauza ca sunt foarte inale, saptamana trecuta mama mea era sa isi rupa piciorul, noroc cu un vecin care a ajutat-o si a scapat, plus usa aceea care se inchide si deschide manual de catre calatori zici ca suntem in epoca de piatra nu in secolul 21 si de multe ori am nimerit super aglomeratie in ele de parca suntem in conserva. Daca mai ai si bagaje nu mai povestesc este un chin atat pentru batrani cat si pentru noi, iar biletul este tot 2 lei la fel ca si la un autobus normal.

      +48 voturi
      +1
      -1
    5. Probabil cand vom avea un nou primar sau ala conducere la ctp vom avea acest traseu bine meritat si un transport in comun ca in Europa de Vest ca doara platim o sumedenie de taxe si impozite marite, iar salariile sunt de mizerie!!!!

      +34 voturi
      +1
      -1
    6. Care este avantajul ca circula 2 linii de microbuze 49 respectiv 52 de 3 luni si tot nu au calatori? circula efectiv in gol, aceste linii dupa cum au declarat cei de la CTP au mai circulat si prin 2012 si nu au avut succes deloc, atunci care este logica pentru care sau reintrodus din nou? (politica). Mai bine le desfiinteaza si sa faca acel traseu de 19 dupa cum au cerut cetatenii, ca acela este foarte bun si eficient, circul zilnic cu 19!!!!!!!!

      +4 voturi
      +1
      -1

    Lasa un raspuns pentru e_adevarul

    3 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.