joi, 28 martie, 2024

Special Arad Logo

    Ce-ți pasă ție, CTP? – Reloaded. Locuitorii din Gai și Poltura, ignorați de Compania de Transport Public. Ba mai mult, mințiți cu nerușinare?

    de Tomck@t | 18 iulie 2017, 8:47 AM | Știri Arad

    42

    Locuitorii cartierelor Gai și Poltura au solicitat Companiei de Transport Public Arad introducerea unei linii de autobuz încă din toamna anului trecut, deoarece linia de tramvai 6 nu acoperă decât un sfert din cartierul Gai, iar Poltura chiar deloc. Culmea e că CTP a răspuns solicitării, dar și mai culmea e că rezultatul întârzie să apară cu desăvârțire…

    Mulți locuitori ai acestor cartiere nu au posibilitatea de a se deplasa spre centrul orașului, magazine, piețe, spitale, clinici, ca să nu mai vorbim de elevi și dificultatea lor de a ajunge la școală din cauza lipsei mijloacelor de transport în comun. Un lucru ce în alte orașe europene este o prioritate, la Arad, ca de obicei, lasă de dorit… însă ceea ce e cu adevărat uluitor (în sensul negativ, firește) este că, conform unei cititoare Special Arad, CTP a promis anul acesta, oficial, introducerea liniei de autobuz cu numărul 60, care urma, începând cu luna februarie 2017, să „testeze” eficiența liniei de autobuz timp de trei luni.

    Este vorba de ruta P-ța Romană – Biserica Sârbească – Str. Andrei Șaguna – Spitalul Județean  – P-ța UTA – Electrometal – Fortuna – Str. Poetului – P-ța Gai – Str. Ion Câmpineanu.

    15823612_1205202792895846_3090198288667559187_n - Copie

    Doar că…

    Din luna februarie până acum – și deja suntem în iulie, deci am depășit inclusiv termenul „cu caracter experimental” de trei luni – NU S-A INTRODUS DEFEL ACEASTĂ LINIE DE AUTOBUZ! Cel puțin, asta ne-a scris o cititoare Special Arad.

    Ca să aflăm care este, totuși, adevărul, am adresat o scrisoare, săptămâna trecută, conducerii Companiei de Transport Public Arad, dorind să vedem de ce nu mai există (dacă a existat cumva în această perioadă) linia de autobuz cu numărul 60.

    Încă tot așteptăm (ca de obicei) după un răspuns.

    „Perfect ar fi măcar începând cu luna SEPTEMBRIE să se deschidă această linie 60, numai bine, când încep și elevii școlile”, ne-a scris Gabriela, cea care ne-a semnalat problema în cauză.

    Nu este prima oară…

    …când cetățenii Aradului solicită CTP-ului o linie de autobuz, iar Compania se face că plouă… atât cât poate.

    Anul trecut, un arădean a venit cu propunerea de a cupla liniile 19 cu 20 și de a prelungi aceasta până la Fortuna (rezultând traseul Fortuna – Piața UTA – Spitalul Județean – Kaufland – Podgoria – Billa/Zona 2-3 – Subcetate – Aradul Nou – Sânicolaul Mic).

    A trebuit să treacă șase luni ca, după o îndelungată campanie Special Arad și e-mailuri peste e-mailuri trimise la adresa CTP din partea noastră, respectiv sute de dovezi în comentarii pe site-ul nostru, potrivit cărora era, într-adevăr, nevoie de această linie de autobuz, Compania de Transport Public să introducă, în sfârșit, noua linie 19.

    •  Citește și Ce-ți pasă ție, CTP? Cum ajung arădenii vârstnici sau cu probleme de sănătate mai ușor din Micălaca în Aradul Nou? Între timp… a venit și răspunsul Companiei!
    •  Citește și Cititorii Special Arad gândesc în locul Companiei de Transport Public, iar CTP experimentează cu jumătăți de măsură. Linia 19, eterna problemă…
    •  Citește și Pam, pam… În sfârșit s-a rezolvat! La cerința cititorilor Special Arad, CTP modifică traseul liniei 19!

    Mai sunt doar două luni până în luna septembrie.

    Copiii din Poltura, în special, n-au nicio variantă de transport în comun decât deplasarea pe jos până la P-ța UTA sau până la o stație de tramvai 6 din Gai. Nici copiii din cartierul Gai nu sunt cu toții într-o situație mai bună în acest sens. Iar copiii nu sunt singurii care se lovesc de această problemă. Adulții și bătrânii care nu au mașini nu au decât să cheme un taxi, ori să pornească într-o plimbare de zeci de kilometri până la cea mai „apropiată” stație de autobuz sau tramvai. Pentru că sunt neglijați de CTP și… dacă se adeverește că „promisiunea” din luna februarie să nu fi fost respectată deloc, am putea spune chiar că cetățenii din Gai și Poltura au fost mințiți cu nerușinare de către CTP.

    Aceasta e harta liniei 60 care a fost promisă de către CTP. „Promisă”, între ghilimele…

    Traseu Linia 60 (2)

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Inainte de alegerile din decembrie s-a propus acest autobuz, dar nu a circulat nici macar in perioada de proba de 3 luni, ne-am gandit ca sigur iar este o promisiune a politicienilor ca sa fie ei votati cel putin asa se dovedeste pana in momentul actual.

      +104 voturi
      +1
      -1
    2. noi vrem sa se reduca poluarea in oras, sa fie traficul mai lejer, suntem incurajati sa folosim mijloacele de transport in comun, care, in cartiere … lipsesc cu desavarsire sau sunt foarte rare, circula pana la ora 19, daca circula. din pacate, nu intereseaza pe nimeni acest fapt, daca nu este profit, n-au decat oamenii sa mearga pe jos ca doar asa spune reclama de interes public: faceti miscare cel putin 30 de minute in fiecare zi ! avem niste directori deosebiti la toate institutiile !

      +104 voturi
      +1
      -1
      • Asa e, sustimem transportul in comum doar in ghilimele si pe hartie, in realitate NU, multe promisiuni si minciuni. Orarul autobuzelor din oras este sub orice critica foarte rare, si au un program haotic, de ex 21 intre 9 si 11 30 nu circula, dupa ora 17 si weekendurile pauza deplina si multe altele.

        +104 voturi
        +1
        -1
      • Sa circule cu un oral normal de la 5.00-23.30/24.00. Bine ar fii sa fie facut orarul ca plecarile sa nu se suprapuna cu cele a tramvaiului 6, atat din Gai cat si din Boul Rosu, adica sa fie cumva intre/intercalat, deci cand nu este tramvaiul 6 sa fie autobuzul 60.

        +95 voturi
        +1
        -1
    3. Serviciile de transport oferite de ctp sunt cele mai josnice, curatenia dim autobuze si tramvaie lasa de dorit la fel si in statii. Tonomatele de bilete foarte des sunt defecte. At nu ai de unde lua bilet vine controlu si te amendeaza.

      +89 voturi
      +1
      -1
    4. Mult a avut de muncit Special Arad pana a reusit sa convinga ctp ul, sa faca modificarile liniei 19. Felicitari pt reusita. In orice caz dupa multe sesizari, sugestii, reclamatii facute s-a realizat ceva, dar nereguli sunt in continuare: in weekend ultimul de 19 e la 19:05, de ce l-au limitat la o ora asa devreme, lumea inca mai circula mai ales ca e vara cald lumina pana la 22, trebuia sa il lase pana la 22:35 ultima plecare din uta, cum e si in timpu saptamanii. Timpul de asteptare intre curse este colosal de mare o ora si 10min, pt o linie de oras, s-a cerut sa fie un timp rezonabil de 40-45min, s-a cerut amenajarea statiilor dar totul in zadar celor din ctp nu le pasa de calatori, doar sa incaseze cat mai multi bani din bilete si abonamente, li se cere un lucru ei fac total opusul

      +85 voturi
      +1
      -1
    5. Felicitari specialarad. Si mai multa presiune trebuie pusa pe „institutiile” astea de dinozauri din orasul asta. CTP este sub orice critica, in urma cu 30-40 de ani. E inacceptabil in 2017 sa ai un site in halul in care il au ei, sa nu ai un logo, o schema de culori, o aplicatie de mobil, panouri electronice de informatii in statii etc. Lucruri normale, gasite in orice oras din vestul tarii. CTP nu e in stare nici macar sa puna copertine in statii sau MACAR SA FACA CURAT. PENIBIL

      +84 voturi
      +1
      -1
    6. Oare cat timp va trebui sa asteptati dupa raspuns din partea CTP cu L 60? este o institutie foarte neserioasa. Statiile, daca pot fii numite statii, in halul cum sunt, pe ei nu ii intereseaza daca stam in soare si facem insolatie, ploaie. In unele tramvaie si autobuze inca se folosesc compostoare vechi cu gauri de pe vremea comunismului. Asa greu e sa puna pe toate mijloacele de transport compostoare cu data si ora, care face biletul valabil o ora.

      +80 voturi
      +1
      -1
    7. Daca o luam logic toate liniile de autobuze urbane trebuiesc suplimentate, uitativa pe ctparad.ro si vedeti ce intervale mari de asteptare intre curse au. Nu e normal asa ceva intr-un oras UE, calatori trebuie sa aibe mijloace de transport tot timpul la dispozitie, la intervale rezonabile, timp de asteptare cel mult 35-40min. Pentru a fii incurajati sa foloseasca mijloacele de transport in comun, renuntand la masinile pers reducandu-se poluarea

      +72 voturi
      +1
      -1
    8. Am nimerit si eu de multe ori pe linia 19, niste microbuse execrabile, pline ochi categoric ca sardelele se calatorea, nu aveai aer mai ales pe canicula asta, si mizerabile, nu se mai poate asa ceva este innadmisibil cum trateaza ctp calatorii.

      +70 voturi
      +1
      -1
    9. Bine ca circula linia 20 care se suprapune cu 19. Ar trebui sa elimene 20 si sa bage mai multe pe 19. Pana la Billa practic e acelasi traseu. Cata lipsa de inspiratie! Ma intreb ce gandire au domnii ce conduc compania. Daca stai putin sa gandesti, realizezi ca L20 nu are nici un sens!

      +61 voturi
      +1
      -1
    10. autobusul 60 Piata Romana – Spital – Uta – capatul Gaiului, idee minunata, felicitari!, De cand incepe sa circule????? speram sa fie polulatia anuntata prin toate sursele existente ziar radio tv net afise pliante, inaugurare la deschiderea lui 60 ar fi super!

      +55 voturi
      +1
      -1
      • Doar directorul general sa schimbat, bine ar fii ca acesta sa faca lumina in ctp si sa elimine gandirea comunista si restul de oameni incompetenti de a face un lucru bun. Ctp este mult innapoiat, blocat in anii ’80, fata de alte orase din Romania.

        +41 voturi
        +1
        -1
    11. Multi aradeni ar fii bucurosi de infiintarea liniei de autobuz 60, va dati seama legatura directa cu Spitalul jud. din Gai, Poltura, Vlaicu si Piata Romana. Daca stam sa ne gandim zona spitalului chiar este lipsita de curse regulate de autobuz, punctez faptul ca sa fie autobuz in acea zona la intervale rezonabile, fie ca vine 19, 60, 21 (care ar trebui suplimentat), deci sa te poti baza pe mijlocul de transp in com!

      +42 voturi
      +1
      -1
    12. Transportul in Arad este mult înapoiat, din toate pct de vedete, frecventa de circulație redusa, neamenajarea statiilor, lipsa tabelelor info, tonomatele de bilete defecte, curățenia este jalnica, nedezvoltarea rețelei de transport autobuz tramvai etc, fata de alte orașe din romania, de ex Timisoara care a progresat mult. La Arad transportul in comun nu progresează deloc, doar firmele private pito puma fdc. Ctp este pe ultimul loc, undeva acolo plina de praf si păianjeni, uitata de mult intre vechituri, in arhiva. Toată problema pornește din politică primărie.

      +27 voturi
      +1
      -1
    13. Foarte multe nereguli sunt aici ma refer doar la rețeaua de autobuze si tramvaie. Linia autobuz 48 este conceputa aiurea billa-real dar microbuzul sta la billa cate 30min la fiecare cursa, cel mai bine ar fii prelungita pana in Piață Romana prin Subcetate, făcută statie la Ștrandul Neptun, decât sa stea dejeaba la billa jumate de ora. Linia 49 era ok daca avea capăt de linie Piață Romana, fiind nod de legături, nu Caraimanul cu e in prezent. Linia de tramvai 1B ar putea circula mai des pt cei care nu au mașini si vor sa meargă la dedeman sau brici sau piață auto. Multe mai sunt de zis………

      +23 voturi
      +1
      -1
    14. Special Arad, ați primit raspuns in legătură cu deschiderea traseului de autobuz linia 60? Dupa atata timp de la apariția articolului cei din CTP trebuia sa il fii văzut mai ales daca dvs le-ati trimis o scrisoare si trebuiau sa dea un raspuns pozitiv. Speram ca din septembrie 2017 sa circulam cu autobuzul 60.

      +16 voturi
      +1
      -1
    15. LINIA 60, UNDE ESTE????? BINE CA MARITI TARIFELE SI NU VA TINETI DE PROMISIUNI, A TRECUT MAI BINE DE 1 AN SI NU ATI INTRODUS LINIA 60, NUMA PRAF IN OCHI ARUNCATI CETATENILOR ARADENI, SA VA FIE RUSINE, BANI VRETI DAR CONDITII NU OFERITI. VAI VAI!!

      0 voturi
      +1
      -1

    Lasa un raspuns pentru Flo

    5 + 3 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.