vineri, 29 martie, 2024

Special Arad Logo

    Când moartea vine pe pasajul de la CET Arad…

    de Mihai Todoca | 4 septembrie 2018, 3:51 PM | Știri Arad | Topic special

    10

    Deocamdată circulă mașini, dar doar ale constructorului...(foto: Mihai Todoca)

    Având în vedere cât am așteptat, parcă inaugurarea pasajului nu ne mai poate bucura la fel

    Toți arădenii se întreabă și ne întreabă: Când? Când e gata, pentru Dumnezeu, pasajul de la CET? Iar dacă nu știi nimic despre acest pasaj, ai putea crede, mai ales dacă ești pe el, că de mâine se poate circula. Pasajul – având o distanță de 1350 de metri, 550 pasajul și 800 rampele – cel promis de un „milion de ori” și amânat, terfelit, întârziat, scuipat de autorități și constructori. Pasajul al cărui strat de uzură a trebuit refăcut deoarece s-a „umblat cu ocaua  mică”, în 2018, iar mai marii CNAIR-ului s-au prins și i-au prins.

    Termenul recepției pasajului s-a schimbat, modificat, prelungit, încât noțiunea  de „termen” și-a pierdut sensul. Din ultimele informații și surse pasajul ar urma să fie deschis, nu vorbim de recepția finală ci doar de situația în care se va putea circula pe acest pasaj, undeva la finele lui septembrie (după ce ne-a fost o dată promisă deschiderea pentru luna august), birocrația întârziind recepția finală și în acte.

    Astăzi, am parcurs întregul pasaj la pas, iar acest lucru ne-a luat aproximativ 20 de minute. Minute în care am putut observa coloanele de mașini, tiruri și furgonete care se întindeau destul de mult în zare, lângă el, pe șoseaua de centură. De lucrat… se lucrează ceva, dar să vedem… pentru cât timp vor mai exista pe pasaj cei șapte munictori pe care i-am văzut azi, după ce, cu amabilitate, șeful de șantier ne-a permis să fotografiem.

    Lucrările la cele două pasaje au început în 2011, iar inaugurarea lor trebuia să aibă loc în august 2012, exact când Guvernul a decis să oprească finanţările din cauza restrângerilor bugetare.

    Cele două șantiere ale CNADNR au fost oprite în august 2012 -după doar un an de la începerea lucrărilor-  în fază foarte avansată de execuție (70% la pasajul peste tronsoanele de cale ferată Arad-Oradea, respectiv Arad-Curtici, din zona CET, și 65% la pasajul peste calea ferată Arad-Bucureşti, din Micălaca).

    A fost o palmă, de fapt un pumn în plex de la Guvernul Ponta (PSD), decizia sistării unor lucrări aflate într-o stare de executare atât de avansată. Atât transportatorii cât și șoferii au mult de suferit de pe urma deciziei unui guvern care la momentul acela motiva că din cauza restrângerilor bugetare au ales să sisteze lucrările.

    Acum… lucrările… dacă s-ar fi lucrat cu motoarele în plin așa cum s-a angajat constructorul Tehnodomus să o facă atunci când a redemarat lucrările, fiind dat ordinul de începere, ar fi fost gata. Însă, așa cum e la noi, din diferite motive, care țin, unele de politică, altele de inginerie, altele de starea vremii, altele de capacitatea financiară a constructorului, suntem aproape convinși că se va apropia iarna până să circulăm cu mașina, nu pe jos, pe pasaj. Și, pentru conformitate, știți ce mai e de făcut? Joncțiunea cu DN7, amplasarea indicatoarelor rutiere și marcajele… Credem că dacă ne-am pune noi, redacția Special Arad, să le terminăm, într-o săptămână ar fi gata.

    Așa… așteptăm în continuare cum o facem de ani de zile.

    De ce titlul nostru? Pentru că știți probabil vorba aceea, din popor, cu „e bun să aducă moartea, într-atât de încet se  mișcă…”. Ei bine, dacă moartea ar fi trebuit să vină pe pasajul de la CET, am fi fost fericiți…

     

     

     

     

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

          • …sa luam linkul pe care mi l-ai trimis da? Adica lucrez cu materialul tau sa nu zici apoi ca vezi Doamne…Da stimabile?

            …na dara nenica…scrie acolo in linkul tau asa, citez: „Cele două șantiere ale CNADR au fost oprite în august 2012, în fază foarte avansată de execuție (80%, respectiv 65%) datorită sistării finanțării guvernamentale.” …am incheiat citatul :)) Avand in vedere ca esti cum esti iti rescriu ultimele cuvinte sa poti pricepe : DATORITA SISTARII FINANTARII GUVERNAMENTALE!!! PRICEPI PUFULE???

            No acum hai sa vidiem cine era Prim-Ministru al Romaniei dodoloate in anu’ de gratie 2012…
            Ce sa vezi? Guvernul Victor Ponta (1) a deținut puterea executivă în România între 7 mai 2012 și 21 decembrie 2012.
            DECI SUPERBULE…DACA Cele două șantiere ale CNADR au fost oprite în august 2012 CINE LE-A SISTAT FINANTAREA? Dumnezeu? Ca sa nu fii mintit si manipulat tre’ sa fii pe treaba ta printule…numa’ asa oameni ca falca sau dragnea si caprar nu se pot sterge la cur cu viata ta si cu viitorul tau!

            Deci…nenica esti praf au ba?
            Si daca esti de mic…cand esti mare numa’ te joci!

            In fine in postarea stimabilului Jack era vb de acte cu care poate dovedi…da’ te-ai trezit si tu sa pari… ce? :))

            +1 voturi
            +1
            -1
      • … ai prins esenta, pierderea de timp.Uite o chestie simpatica din filmul Margin Call (2011).La momentul 1:07:17, tipul face un calcul de rentabilitate a timpului pentru un pod pe care l-a construit pentru a scurta distanta dintre doua locatii: Dilles Bottom, Ohio si Moundsville, West Virginia.Podul se numeste Moundsville Bridge si se afla la o inaltime de 300 de m.Spune ca 12.100 de oameni il folosesc zilnic.Vizioneaza si iti va placea.O zi frumoasa.

        +3 voturi
        +1
        -1
    1. No comment….bataia de joc atatia ani a durat sa realizezi un pasaj …si acest Tehnodomus..nesfarsit Atoate intarzietorul TUTUROR lucrarilor contractate cu atata generozitate, …stadion , bazin polo, pasaj, cum este posibil ca aceasta firma de casa ..sa se razbune pe noi ..pt ca sunt ferm convins ca trage de timp cu finalizarea pt ca afost pusa sa refaca asfaltul..doar doar se mai aloca ceva bani..

      +7 voturi
      +1
      -1

    Lasa un raspuns pentru Horia, ...

    4 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.