joi, 28 martie, 2024

Special Arad Logo

    Aradul zurliu! Paralizia unui oraș prea mic pentru o populație atât de pofticioasă…

    de Lucian Dănilă | 5 decembrie 2018, 8:33 PM | Știri Arad | Strada | Topic special

    13

    Am retrăit astăzi ceea ce am simțit la fiecare început de decembrie în Arad și poate nu doar în Arad. Indiferent cât de pățiți suntem din anii anteriori, cât avem de răbdat în trafic sau la casele de la supermarket-uri, nu vom învăța niciodată să nu ne lăsăm pe ultima zi.

    Da, în seara asta vine Moș Nicolae. Pentru cine vine… Pentru cine a fost cuminte sau pentru cine a avut grijă să își lustruiască papucii. La ce trafic a fost seara asta în municipiul Arad, cred că Moș Nicolae rămâne restanțier și probabil urmează să mai ducă și mâine din cadouri, sau din… bâte.

    Aradul a paralizat în seara asta. Aradul a părut zurliu în seara asta și nu cred că din cauză că în fața Palatului Administrativ aveau reprezentație Gașca Zurli. A fost paralizat și pentru că noi, arădenii, ne lăsăm mereu pe ultima zi, pe ultima oră, pe ultima clipă și atunci dintr-o dată dăm năvală în magazine sau în supermarket-uri, dar și pentru că Aradul a devenit un oraș prea mic pentru o populație atât de pofticioasă.

    Mai jos adaug câteva dintre postările de pe grupul de Facebook Radar Arad, postări din care putem deduce foarte ușor că nu doar o anumită zonă a orașului a fost blocată ci chiar tot orașul a fost blocat:

    • Centrul este blocat, zona Moise Nicoara, drum inchis spre primarie, jale spre strada Horea.
    • Nicolae Balcescu ora 18:03 se circula greu.😌Ps.Va rugăm calduros sa evitați zona.Pe aici trebuie sa treaca in seara aceasta si Moș Nicolae 😇
    • Bara la bara Marasesti ,Episcopiei ambele sensuri
    • Evitați zona Uta-Podgoria foarte aglomerat 18″25
    • De evitat traseul VLAICU – GARA – PODGORIA, coadă de masini imensă de la UTA pana la PODGORIA via GARĂ!
    • Pe Andrei Saguna se circula greu pe ambele sensuri, 18:10

    Personal, am stat blocat aproximativ jumătate de oră pe micuța stradă Octavian Goga. Nu mă întrebați cum am ajuns acolo pentru că orice logică am încercat, tot în trafic blocat am ajuns. Am văzut însă și alte postări care spuneau despre blocaje de jumătate de oră pe strada Unirii, sau între Gara CFR și stadionul UTA, sau chiar pe strada Andrei Șaguna.

    Să înțelegem că este și vina noastră, a arădenilor, dar oare nu este și vina lor, a celor care ne conduc, a celor care administrează Aradul? Nu o să acuz pe nimeni de data aceasta ci doar mă rezum la câteva întrebări:

    • Ce s-a făcut în ultimii 14 ani pentru decongestionarea traficului rutier din municipiul Arad?
    • Câte parcări subterane sau supraterane au fost construite în Arad în ultimii 14 de ani?
    • De ce se blochează traficul din oraș de fiecare dată când suntem în preajma sărbătorilor sau când e spectacol în fața Primăriei, deși avem o singură stradă pietonală în Arad și aia e minusculă?
    • De ce nu am văzut niciun polițist rutier sau polițist local care să ajute la fluidizarea traficului decât în fața Palatului Administrativ și poate la Podgoria?

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

      • hai sa nu exageram! Eu am 39 de ani…acest oras de cand ma stiu e varza dpdv al infrastructurii! Cat de cat acum se poate circula prin cartiere…acu’ 12/14 ani tot ce era periferie era varza! Pe unde trece acum centura Gai…lumea lua apa de la cismeaua din colt, pe Kogalniceanu, Cocorilor aveai piatra cubica de toata jena si apa+trestie-n curti, Parneava,Gai,Bujac,Poltura aveau majoritatea strazilor fara canalizare, apa curenta sau strop de asfalt!
        Nu sunt fanu’ lu ghita da’ diferenta intre primarii dinainte si ghita este enorma! Ca s-a facut de mantuiala este alta poveste da’ vorbeati de ce face sau nu Primaria si de „frumosul” nostru oras!

        --15 voturi
        +1
        -1
        • Intreaba-ti parintii si bunicii (daca-s aradeni ofcors) cum era pe vremea lor, ma refer la activitatile de gospodarire, cele de baza pe care le-ai descris. Parerea ta este subiectiva, pot sa iti arat nu una, nu doua, nici trei strazi limitrofe din zona Kogalniceanu, Cocorilor care nu au apa si canalizare in curte iar de asfalt nu s-a auzit de cand exista strazile respective.

          --5 voturi
          +1
          -1
          • Eu vorbeam de ce este acum…de 28 de ani… încoace…gospodărirea dinainte de ce? Era noastră? Pe timpul lu’ Ceaușescu era mai patetic ca acum iar ce era și mai înainte nu cred că mai interesează pe cineva. Da am avut tată arădean…știu destule așa că nu te năcăji😉

            Practic nu ai înțeles nimic în afara de falcă și 3 străzi. E ok. Nu?

            +1 voturi
            +1
            -1
            • Pai trebuia sa specifici de la inceput ca te referi la perioada postdecembrista, sa stiu la ce te referi, ca nu m-am referit la perioada in care misunai dinozaurii pe aici. Sa stii ca uneori e bine sa stim cum a functionat un sistem si acum 40 sau 50 de ani.

              Nu mi se pare OK sa comparam conditiile economice din anul 2000 cu ce exista in 2016 sa zicem, e ca si cum as compara un telefon mobil de atunci cu unul smart de acu’ doi ani. Aradul in zilele noastre are un excedent imens fata de ce era dupa revolutie, exista bani europeni pe care alesii nostri nu stiu sa-i acceseze din prostie sau indolenta.

              Adevarul crunt ce il vedem si simtim cu totii este ca nu exista ioc de viziune nici pentru cele mai elementare sarcini gospodaresti (adunat gunoi stradal, menajer, adunat rahatii de caini, curatat strazile trotuarele, intretinere spatii verzi, intretinerea strazilor si a trotuarelor, transportul in comun, CET-ul, activitatea politiei locale), sa nu mai vorbesc de altele.

              Niciun necaz, stai relaxat. Te las pe tine sa intelegi ce am inteles eu, e mai bine pentru amandoi. 🙂

              +3 voturi
              +1
              -1
    1. Poate este vremea ca Arădenii să revină pe trotuare, în tramvaie și pe bicicletă. Să închidem centrul pentru mașini și să devenim mai conștienți că infrastructura, cât de bună ar fi ea, nu poate deservi toată populația într-un singur moment.

      +8 voturi
      +1
      -1
      • Da … ce vis frumos. 🙂
        Dar cum naiba să-i faci să gândescă Noi și nu Eu. Că asta trebuie să facă onorații concetățeni, ca o asemenea soluție să poată fi impusă.
        Unde fras o să-și etaleze meltenii secondurile BMW, SUV-urile și mașinile de „colecție”?
        La Kaufland ca idiotul agresiv de-l vedeți la rubrica „Nesimțirea nu-i un handicap!”? Ce faci cu ăștia? Că sunt mulți… Mult prea mulți!

        +6 voturi
        +1
        -1
    2. Decongestionarea traficului rutier din municipiul Arad se putea face daca aveam oameni cu gandire in ultimii 28 de ani nu doar 14! Toti primarii Aradului au fost si sunt fara viziune! OAMENI SLABI , MANAGERI DE DOI LEI…De exemplu sa ne imaginam un oras modern condus de oameni normali fara interese care vad ca constructia acestui oras nu permite prea multe solutii la un asa numar mare de masini si atunci era o solutie!

      In loc sa bagam bani ampulea in „modernizarea” liniilor de tramvai, pe tramvaie second sau noi, pe personal etc…cumparam autobuze electrice si in locul liniilor de tramvai ce traverseaza orasul faceam inca 2/3 benzi pe sens intersectate de pasaje pietonale subterane! Daca realizam cati bani s-au aruncat pe aceste gunoaie de tramvaie care circula cu 15 la ora, pe catedrala, pe stadion si prostii care nu-si aveau rostul atata timp cat orasul e blocat ne dam seama ca nu sunt vise ci REALIZARI DE OAMENI NORMALI!

      Asta e una…a doua orice oras din lumea asta e blocat de sarbatori! Ca Politia lipseste…e altceva! Poate in , loc sa scrii acea fraza d-le Danila, le sunai superiorii si ii intrebai de ce Dumnezo nu exista LEGE pe strazi? Si asta zilnic pana le crapa obrazu’ ! Tu poti, noi nu! Aici e magia! :)))

      +1 voturi
      +1
      -1
    3. Nu scuz nici eu pe nimeni, mai ales pe „Șăfu” din fruncea urbei. DAR!?
      Nu va fi nici odată altfel, indiferent de câte parcări se construiec și ce laureat al premiului Nobel ar desena infrastructura arădeană.
      Aradul nu a fost construit pentru traficul auto actual. El a fost gândit pentru un trafic de șarete și căruțe. Deci este imposibil acum să găsești o soluție care să-i mulțumească pe toți. Dacă întrebi 100 de oameni vei avea tot atât de multe răspunsuri diferite.
      Dar sigur că o planificare a unui trafic de sărbători, când închizi una din arterele principale a orașului, ar produce cu siguranță ceva îmbunătățiri.

      Oare nu ar fi fost o idee bună ca în asemenea situații să ai gratis traficul în comun, să introduci trasee „speciale” și să-l suplimentezi pe cât posibil. Să informezi, informezi și iar să informezi pe toate canalele locale media, rugând pe toți cetățenii să evite să-și folosească autoturismele pe cât posibil, tocmai pentru a evita blocajele. Să colaborezi cu toți cei implicați la găsirea unor soluții cât mai năstrușnice, dar care în final să descrețească frunțile și oamenii să simță că fac parte din Ceva ca la Arad.

      Dar deh, ce să-i ceri unui filfizon, doctor în comunicare? Să facă ceva doar pentru arădeni? Fără să-i iasă și lui acolo de un ceas nou la coleție?
      Atâta poate el să facă pentru arădeni. Când stați blocați în trafic, luați o groapă în centrul orașului, așteptați 30 min după un tramvai în frig, vă rog să-i trimiteți un „gând bun” de sărbători. Poate i se oprește în gât prosperitatea opulentă pe care o afișează în aceste zile!
      Și sincer, Noooo, nu-l invidiez.

      +7 voturi
      +1
      -1
    4. Sa luam in calcul podurile auto peste Mures care deservesc Aradul.Avem unul in Micalaca si unul la strand.Podul din Micalaca are doua benzi pe sensul de mers dupa care ajungi in sensul giratoriu din Subcetate.De aici, ca sa ajungi in centru, traversezi podul de la strand care are doar o singura banda de mers pe sens.Fluviul de masini care dimineata inainteaza cu greu spre centru se vede gatuit de traversarea acestui biet podet de la strand, unde toti ne incolonam ca si pionierii.Ce sa fluidizezi cand ai doar o singura banda? O alta chestiune este faptul ca marea majoritate nu stiu parca lateral cu spatele.Chiar daca vrei sa parchezi asa frumos se urca ala din spate pe tine, ca nu stie saracul de un astfel de mod de parcare, ba’ iti mai si baga vreo cateva de mama ta!Sunt zeci, sute de masini parcate cu spatele iesit pe carosabil cel putin 40-80 cm, urcati peste borduri, spatii verzi, etc.In alta ordine de idei toata lumea se grabeste, gonesc cu 70-80 km/h in zone foarte periculoase, spre exemplu pe Praporgescu.Oricum acolo toti care parcheaza obtureaza trecerile de pietoni, care de altfel nu prea sunt semnalizate. Sa nu vorbim de calitatea carosabilului plin de praf, gropi, capace de canal cu nemiluita, nisip, noroi, frunze, etc.Nu poti face ordine intr-un oras in care nimeni nu doreste ordine.Un bun exemplu sunt locurile de parcare pentru persoanele cu handicap din parcarile marilor magazine, care sunt ocupate 95%, tot timpul, de catre posesori auto perfect sanatosi fizic.Claxonam aiurea si oricand,ne injuram in trafic si gesticulam de parca ar veni sfarsitul lumii.Despre ce vorbim?

      +4 voturi
      +1
      -1
    5. Nu mai vorbiti prostii subt orasele in germania mai mici ca aradul unde se circula destul de ok si unde oricine are masina nu doi din 5 cum e la arad!solutile subt simple sensuri giratorii fara semaforizare pasaje supra sub terane tramvaiu ori deasupra ori sub sosea sunt lucruri simple falca de cand e primar spoieste si faxe petece de asfalt nici un proiect major pe fonduri europene tot ce face e pe imprumut berd ca sa poatq gura tehnodomus si sylcontrans ca sa dea apoi mita paraibdarat la fslca despre fe vorbim bai lingailor ….?

      +5 voturi
      +1
      -1

    Lasa un raspuns pentru cockos okosh

    8 + 9 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.