Imperio pentru Arad! Două tramvaie Imperio au fost introduse în transportul comun al arădenilor (GALERIE)





Două tramvaie Imperio, nou-nouțe…, de culoare verde, au putut fi admirate în această după amiază pe ruta UTA – Gara Aradul Nou și înapoi. Erau pline de oficialități locale, iar în fața Primăriei s-a adunat lumea de parcă ar fi fost miting.
Motivul a fost unul singur: cele două tramvaie au intrat de astăzi în circuitul transportului comun din Arad, ele urmând a circula pe linia 3. În faţa Primăriei, s-a tăiat panglica, iar administraţia locală a pregătit o predare-primire oficială a celor două tramvaie Imperio. Mai urmeză să fie achiziționate patru tramvaie de la Astra Vagoane, iar până în anul 2019 numărul lor va ajunge la 12.
Valer Blidar, președintele de la Astra Vagoane, i-a înmânat primarului Falcă o cheie uriașă pentru a conduce tramvaiul. „Ne bucurăm că azi a câştigat şi industria arădeană, şi oraşul Arad, cât şi arădenii care, sperăm ca pe zi ce trece, să devină clienţi ai transportului în comun, un transport ecologic”, a spus Gheorghe Falcă. „Începând de azi, tramvaiul Imperio va circula în Arad. Prețul tramvaielor pentru Arad a fost unul promoţional, iar la licitaţiile următoare la care vom participa vom merge cu adevăratele prețuri”, spune Vasile Blidar.
Tramvaiul este unul cu consum de energie scăzut. Noile tramvaie dispun de un sistem de recuperare a energiei la frânare. În ceea ce privește dimensiunile, un vagon are lungimea de 27 metri şi lăţimea de 2,5 metri. Capacitatea totală este de 216 călători, dintre care 44 au locuri pe scaune. Este primul tramvai modern, cu podea 100% joasă produs în România. Este produs în cooperare cu firma Siemens şi are un design modern la standardele tehnice actuale. Cu operare uni sau bidirecţională are un interior spaţios în culori deschise, modificabil conform cerinţelor clientului.
În momentul în care a fost lansată licitaţia, primarul Gheorghe Falcă a declarat că valoarea celor şase garnituri va fi de cel mult 9,4 milioane de euro, sumă obţinută în urma unui acord de împrumut semnat cu BERD. Creditul total obţinut cu acest scop de la BERD este de 11 milioane de euro, diferenţa fiind folosită pentru modernizări în depoul de tramvaie şi pentru implementarea unui sistem electronic de achiziţie a biletelor de călătorie.
Ultimul tramvai nou achiziționat de Primăria Arad a fost în urmă cu 32 de ani, în 1982.
Comentariile portalului
Au 27 ani de muncă, respectiv 30 de ani de muncă, nu este vârsta lor
Care ,,numeroase generatii".... au 27 și 30 de ani, câte generații puteau pregăti? Dar să nu umbrim munca lor. Felicitări
Uite cum fugem tot timpul Gică Galerie. 🤣A fugit și de la Antena 3, poate pt că de dimineața l-au nervat la nervii capului niste ,,scârbe" de ziariști (...)