Autoritatea Vamală Română se confruntă cu acuzații de „evaziune de peste 5 miliarde de lei pe an”





Autoritatea Vamală Română se confruntă cu noi acuzații grave, cuvântul de ordine fiind evaziunea fiscală care ar ajunge la peste 5 miliarde de lei pe an. Mai mult, există și acuzații potrivit cărora la Vama Constanța ar fi favorizate zeci de companii-fantomă, iar „mecanismul” creează statului român un prejudiciu uriaș.
Alexandru Nazare – ministrul Economiei și al Finanțelor – a anunțat că trimite „de urgență” corpul de control în Vama Constanța. Controlul Ministerului de Finanțe durează deja de aproape două săptămâni și va continua, notează G4Media.
Potrivit sursei citate, într-o scrisoare deschisă transmisă în data de 3 iulie, avertizorii – care se intitulează „Grupul vameșilor care s-au săturat” – susțin că Vama Constanța, Vama Prahova, Vama Cluj și Vama Bihor „sunt cele patru puncte cu gradul maxim de corupție, prin care se destabilizează bugetul României și care generează evaziune de peste 5 miliarde de lei anual, vama devenind epicentrul corupției, traficului de influență și paravanul rețelelor infracționale transfrontaliere”.
Potrivit informațiilor transmise de „Grupul vameșilor care s-au săturat”, Vama Constanța ar favoriza zeci de companii românești „fantomă”. Aceste firme au acționariat românesc și/sau străin – în special italian – și ar fi implicate scheme de evaziune.
Firmele „fantomă” ar primi informații esențiale, secretizate, chiar de la Vama Constanța, la infrastructura Oil Terminal Constanța și ar fi „ajutate” prin diminuarea controalelor vamale.
sursa: Gândul
Comentariile portalului
beneficiarul are un diriginte de santier care semneaza fiecare etapa, cf proiect. Raspunderea este a acestuia...daca accepta greselile executantului si a proiectantului.
Singurii bugetari ce si merita salariile cu adevarat si nu asteapta nimic de la nimeni!! Pacat ca statul. Roman si Arahat isi bat joc de ei....
Asa este la noi , te gandesti prima data la beneficiile lor nu a cetatenilor , a bolnavilor . Dacă tot s-a construit un spital nou trebuiau sa-l faca la o 100 km de (...)