Control cu iz penal la CFR! Surse: la Arad se deconspiră o rețea de hoți de motoare de locomotivă…





O amplă acțiune de cercetare și anchetă a unui lanț infracțional al cărui terminal, care începe în Ungaria, s-ar afla chiar în depourile Sucursalei CFR Arad, este demarată prin Ordin de Ministru al Transporturilor și monitorizată de la București. Furtul – căci vorbim despre un furt de proporții impresionante, al cărui prejudiciu depășește 10 milioane de euro – ar fi început în perioada 2006-2007, iar manevra frizează originalul-senzațional. Astfel, locomotive aparținând companiei naționale ungare de căi ferate – MÁV (Magyar Államvasutak) – ar fi fost garate în halele depoului CFR Arad, iar motoarele acestora, uzate, spre casare – erau înlocuite cu unele de calitate net superioară, aparținând companiei naționale românești! Discutăm despre zeci de asemenea înlocuiri (14 cazuri sunt aproape probate), iar anchetatorii sunt în faza culegerii de probe menite să demonstreze că persoane din conducerea Regionalei CFR Timișoara – în speță de la sucursala arădeană – „aveau în 30 și 35.000 de euro la fiecare schimb de motor”! Un motor nou de locomotivă, de menționat obligatoriu, costă aproximativ 1 milion de euro și cântărește 5-6 tone. Locomotivele românești „golite” de motoare în halele arădene erau, ulterior, duse la Cluj ca fier vechi. O astfel de locomotivă-probă a fost sigilată în depoul din Arad.
Ancheta a mai fost începută de două ori, în 2012 și 2013, dar din cauza implicațiilor politice la nivel înalt, nu a mai fost continuată. Nume importante sunt vehiculate în acest dosar – încă în faza de cercetare prealabilă – iar unul dintre ele este foarte foarte cunoscut…
Cititorii Special Arad vor înțelege, cu siguranță, complexitatea unei asemenea documentări – în această cheie explicându-se lipsa unor poziții oficiale din partea autorităților și a celor implicați.
Vom reveni.
Comentariile portalului
Aha, dacă realizarilee sunt în funcție de datele dan biblie, probabil că autostrăzile se vor face până la apoca lipsă! Aia mare, sau mică, nu mai contează...
Poate nu ar strica să vă documentați ceva mai atent. Veți putea observa că procesiunile ortodoxe legate sau inspirate din viața lui Iisus (deci, inclusiv drumul crucii) (...)
Sa-mi spuna cineva de ce acesti calugari copiaza Via Dolorosa de la Romano Catolici. Biserica Ortodoxa nu are " Drumul Crucii" inclus in randuiala bisericeasca . In nici o carte de cult (...)