Analfabetismul funcţional a ajuns la o cotă record în România





Procentul de analfabetism funcţional a urcat de la 39% în 2015 la 44% în 2018.
La nivelul OCDE, media de elevi care au atins nivelul 2 la citire, adică cei care au competenţe de bază şi pot face legătura dintre informaţiile pe care le au şi aspecte din viaţă, este de 77%, în timp ce în România raportul arată că doar 59% dintre elevi au atins nivelul 2 la acest capitol. În consecinţă, nivelul de analfabetism funcţional la testele de citire este de 41%. Cu alte cuvinte, acesta este procentul de elevi care citesc un text, dar nu pot înţelege şi explica despre ce este vorba în textul respectiv.
Testele de matematică prezintă o situaţie chiar mai gravă: 47% dintre elevi nu ating nivelul 2 de dificultate. Conform raportului, aceştia nu s-au descurcat atunci când au fost pui să compare distanţa a două rute alternative ori să convertească preţuri din lei în altă monedă. Ştiinţele marchează o creştere până la 44% a proporţiei celor care nu pot realiza corelaţii elementare în acest domeniu. Aceşti studenţi nu pot oferi explicaţii posibile în situaţii familiare sau nu pot trage concluzii bazate pe simple investigaţii.
Testele PISA 2018 sunt împărţite pe şase niveluri de competenţe: la nivelul 1, cel mai slab, la nivelul 6, cel mai ridicat, La capitolul citire, media OECD de elevi care ating nivelul 5 sau 6 este de 9%, în timp ce în România este de 1%.
Citeste mai mult pe adevărul
Comentariile portalului
Da ,astfel da acțiuni ar fi necesare mai dese,și in municipiu , eu locuiesc pe str Calea Romanilor și aud bubuituri de eșapament la mașini și motociclete !! (...)
Foarte bine fac ca nu strica banii pe prostii
Poate iese pista stramba, ca podul de pe Saguna.