Ungurii pregătesc TGV-ul care va lega România de Budapesta! Va circula cu peste 200 km/h





Ungaria a alocat 3 milioane de euro pentru studiul de fezabilitate a trenului de mare viteză Budapesta – Cluj-Napoca și va face anunțul de achiziție publică, anunță ministrul de externe al Ungariei, Peter Szijjarto, conform Ziua de Cluj.
„Trenul de mare viteză este un dezavantaj competitiv al Europei Centrale. Uitați-vă cât timp facem între București și Budapesta cu trenul! România este unul dintre cei mai importanți parteneri economici ai Ungariei, relațiile dintre oameni sunt strânse, este foarte motivant să avem această linie ferată.
Planul inițial a fost Budapesta – Cluj, dar când am vorbit cu domnul președinte Dragnea a spus că ar dori Budapesta – Cluj – București. Eu am spus că este o solicitare legitimă și de ce nu, e cu atât mai bine. Acasă am alocat un miliard de forinți, 3 milioane de euro, pentru realizarea studiului de fezabilitate și vom face anunțul de achiziție publică.
Realizarea studiului de fezabilitate va dura cam un an și jumătate. O veste bună este că și Guvernul României a decis să înceapă dezbaterile pe acest subiect. Noi dorim o dezbatere și un dialog continuu să vedem linia de graniță și toți parametri tehnici. Eu consider că și asta ar putea fi o poveste de succes”, a spus Szijjarto.
Anterior, şeful diplomaţiei de la Budapesta declarase că infrastructura de transport în Europa se dezvoltă mai ales pe căile ferate, iar proiectul unui tren de mare viteza care să lege Budapesta prin Cluj de Bucureşti trebuie să fie prioritar. În România, din cauza infrastructurii, viteza medie a trenurilor este de 45 km/h. La nivelul CFR SA, există doar proiecte pentru modernizarea căii ferate pentru a se putea circula cu 160 km/oră.
Calea ferată de mare viteză este un tip de infrastructură feroviară pe care transportul este operat mult mai rapid decât pe infrastructura convenţională, prin folosirea unui sistem integrat de material rulant şi linii dedicate. Deşi în lume nu există un standard armonizat, noile linii pe care trenurile pot circula cu peste 250 km/h şi liniile existente care permit circulaţia cu peste 200 km/h sunt considerate căi ferate de mare viteză, încheie Ziua de Cluj.
Comentariile portalului
Aveți dreptate, nu am fost atent la toate amănuntele, am insistat pe idee. Într-un comentariu anterior însă apare și această informație. Ceea ce este chiar bine, ilustrâ (...)
Se pare că v-a scăpat un detaliu! Nu doar mai marele județului a fost cel dintîi la primirea luminii, ci chiar pupila sa a fost cel care (...)
Mai este o întrebare; de ce a secretizat cnsas nota!? Din articolul de pe g4media se înțelege ca cnsas e prima oară când face asta.