Motivul pentru care moartea unui om a iscat reacții negative pe facebook. „Nu am vrut să aduc niciun prejudiciu nimănui, a fost o decizie greșită pe care am luat-o”





Titlu principal: Trist! Moartea lui Cristi a ajuns slogan de promovare pe Facebook (ATAȘARE)
Facebook-ul a depășit demult granițele unui simplu site de socializare, deși așa este caracterizat, asta o știm cu toții. La început, această rețea era folosită de către utilizatorii ei pentru a intra în contact cu persoane, și de a păstra legătura cu ele. Toate au început ca o mică joacă, ceva nou dar care a ajuns să explodeze. Acum, această rețea, cu cel mai mare număr de utilizatori, a devenit o platformă de lansare a oricărei firme, indiferent de domeniul de activitate. Orice firmă, chiar dacă este la un nivel start-up, primul lucru pe care are grijă să îl facă este realizarea unui site și neapărat o pagină de facebook.
Astfel, orice firmă care se respectă are și o pagină de facebook, chiar și firmele de asigurări. Este un loc unde își promovează pachetele prin diferite reclame sau postări. Nimic greșit.
Însă, iată-ne astăzi în fața unor limite care nu ar fi trebuit trecute. O postare a unei femei care a atras atenția publică într-un mod neplăcut.
Cristi a fost un sportiv, și unul bun, unul respectat pentru stilul de viață și forma fizică în care se afla. Numele lui a mai fost menționat zilele acestea pe facebook, din cauza trecerii lui în neființă într-un mod prematur, dar el a fost menționat în semn de respect. Acum, numele lui Cristi este folosit în a convinge oamenii să cumpere asigurări de viață.
Mizând, poate, pe simpatia publicului pentru cazuri de genul acesta, persoana respectivă s-a gândit că este o modalitate de a-și promova afacerea și a compus un text la limita filozofiei despre viață, la finalul căruia a introdus și „ Daca doriti sa va asigurati din timp ca un astfel de eveniment va fi depasit mai usor, din punct de vedere financiar, dar nu numai, haideti sa facem macar de acum incolo ceva in acest sens.”
Comentariile la această postare nu au întârziat să apară, însă nu toate sunt cele așteptate de către autoarea postării.
Faptul că este promovarea unei afaceri, nu este o problemă. Faptul că este făcută pe o rețea de socializare, din nou nu este o problemă. Problema se ridică la nivelul etichetei morale. Cineva s-a folosit de un eveniment nefericit (moartea unui sportiv) și, bazându-se pe acel eveniment, și-a ales și publicul țintă (grupul de pe facebook Bicicliștii Amatori).
Sperăm la o mai bună viziune din punct de vedere a ceea ce este moral și ce nu când vine vorba de promovarea unei afaceri.
UPDATE
Pentru că suntem doar observatori ai spațiului public și nu judecători, acordăm și doamnei care a compus postarea respectivă dreptul la replică. Dânsa regretă că s-a ajuns aici, după mai multe mesaje în care își exprimă remușcările ne-a arătat și cum s-a ajuns aici.
Cum s-a ajuns ca memoria lui Cristi să fie adusă în contextul unor vânzări de asigurări de viață? Aceasta a fost îndrumată să posteze pe grupul de facebook Bicicliștii Amatori, ba mai mult, să și folosească tragedia lui Cristi „ca punct de plecare”.
Doamna, se pare că nu a realizat impactul negativ pe care l-ar putea avea această postare și a publicat textul de mai sus. În continuare, vă prezentăm discuția pe care a avut-o cu unul dintre membrii grupului care, considerăm noi, împreună cu doamna în cauză au dat un exemplu clar de „Așa NU!”
Comentariile portalului
Daca o spune seful casei de pensii,in mod sigur,in scurt timp,varsta de pensionare va creste ; guvernul lucreaza pentru popor !!
Mai degrabă naiv. Unul dintre cei mai buni amici ai mei din adolescență era un pocăit. Este drept, cam pornit de pe atunci împotriva bisericii sale.
Ești părtinitor, și frustrat, te a bătut în copilărie vreun neoprotestant, altfel nu-mi explic. Că naiv nu ești, 🫣.