Nu este neobișnuit ca într-un oraș să se ceară plată pentru parcarea de pe drumurile publice, problema intervine când impui o sumă fără să gândești consecințele. Despre ce vorbim? Peste „noapte”, locuitorii din jurul parcului Orizont din cartierul Micălaca s-au „trezit” că parcările sunt cu plată. Și de aici nemulțumirea: deși locuiesc într-o zona B a Aradului, ei plătesc aproape egal cât plătește cineva care parchează direct în buricul târgului, pe Bulevardul Revoluției, în zona A.

Diferența este atât de mică, încât putem spune că este practic inexistentă.

Tariful de parcare pentru o oră în zona A este de 0,50 euro , iar în zona B este de 0,40 euro, deci vorbim de o diferență de 10 cenți. Pentru două ore în zona A este de 0,80 euro, iar în zona B este de 0,65 euro, așadar o diferență de 15 cenți. Infim! Și când te gândești că oamenii chiar își lasă mașinile acolo, în cartier, mult timp, căci merg cu copii în parc, sau alții sunt nevoiți să parcheze mereu când ajung acasă, din lipsa alternativei unei parcări speciale pentru mașini, chiar te pui și te întrebi: cum se justifică asta?

Uite, încă o „șmecherie”. De ce sunt trecute tarifele fără TVA inclus? Omul vede o sumă și tastează repede numărul pentru a trimite SMS, iar pe urmă se trezește că i s-au extras mai mulți bani decât se aștepta, căci, să fim serioși, cine mai stă să facă regula de trei simplă în cap, atunci, pe repezeală, ca să afle exact cât trebuie să plătească? Sau, cumva, fără TVA ca să i se pară arădeanului că plătește puțin?

Problema asta a parcărilor este însă o poveste veche în Arad

Nu doar micălăcenii sunt nemulțumiți, căci orașul clocotește de mașini și locurile de parcare par un soi de Fata Morgana. În timp ce prețurile se scumpesc, iar locurile se împuținează, municipalitatea nu pare să fie dispusă să ia nicio atitudine pentru a veni în sprijinul cetățenilor. Ba, pardon. Face studii. Studii peste studii care nu par să se materializeze. Dar aceste studii sunt, firește, pe bani. Ai tăi, nu ai lor! Și sunt pe bani grei!

Păi, să luăm la rând câteva „tatonări de teren” pe care le-a făcut municipalitatea. Câteva exemple care ne trec rapid prin minte: parcare subterană sub bulevardul Revoluției, în fața Ziridavei, apoi sub Piața Avram Iancu, apoi sub Parcul Eminescu și terenul de sport al Colegiului Moise Nicoară, apoi sub piața Catedralei…

Planuri peste planuri. Dar vreo rezolvare? Una provizorie, de „moment” (care ține cam multicel): scoateți, fraților, banii din buzunar dacă vă trebuie mașină și opriți-o pe unde apucați în oraș. Ba poți să ceri și abonament. Ia uite câte variante ai la dispoziție, potrivit proiectului de hotărâre pus la transparență:

Pentru utilizarea parcărilor se emit la cerere, următoarele tipuri de abonamente:
a) abonament pentru proprietarii de imobile persoane fizice pentru o stradă; 
b) abonament pentru persoane fizice şi persoane juridice care nu dețin în proprietate un imobil, pe strada solicitată;
c) abonament pentru persoane fizice şi persoane juridice pentru toate străzile;
d) abonament pentru medici de familie pentru toate străzile (da, și pe ăștia îi pune la plată, ce contează?! n.red.);” etc.

Și prețurile pentru un abonament pentru proprietarii de imobile sună cam așa, potrivit aceluiași proiect:

Abonament pentru zona A –  pe o lună: 22 lei; pe un trimestru: 60 lei; pe an 190 lei.

Abonament pentru zona B – pe o lună: 18 lei; pe un trimestru: 60 lei; pe an 160 lei.

 

Raluca Medeleanu, 12 octombrie 2017, 12:20 PM