Stadionul UTA-Francisc Neumann pare o poveste fără sfârșit. Deși lucrările de reconstrucție au început în anul 2014, iar primarul Gheorghe Falcă spunea că vor fi finalizate în termen de 36 de luni, termenul a fost prelungit cu un an, urmând, conform panoului de pe șantier, să fie finalizat anul viitor în luna mai.

Ne-a luminat în urmă cu ceva vreme viceprimarul Bibarț și ne-a informat că demolarea vechii arene a durat un an… În fine, nu mai insistăm pe acest subiect, dar acum vine însuși Falcă și ne spune că lucrările nu vor fi finalizate la termen pentru că nu s-au făcut licitațiile pe banii veniți de la Compania Națională de Investiții, 2,5 milioane de euro.

În urmă cu câteva săptămâni a fost montată structura de rezistență la acoperișul tribunelor. S-a făcut mare vâlvă, era o premieră națională, sau un record național. Într-un comunicat eram informațică:

„Structura este una deosebită ca deschidere și conformație tehnică. Vorbim despre o deschidere la arc de 120 m (o premieră la nivel național). Toată structura metalică de acoperiș pentru tribuna II cântărește 147 de tone. Este și motivul pentru care au apărut unele probleme logistice de transport, iar unele elemente au necesitat asamblare la fața locului. Cinci macarale au lucrat concomitent pentru montarea tuturor elementelor structurii. Urmează amenajarea cele două peluze, iar ultimul pas este tribuna principală. Până acum constructorii au desfășurat lucrări la subsolul clădirii principale, dar și la cele patru gradene. La rândul lor, acestea au o structură impresionantă: stâlpii au dimensiuni de 90/80 cm în secțiune și 12 m înălțime. Antreprenorul estimează că până la finele acestui an va finalizată etapa de extindere a capacității stadionului”.

Poate că așa e, poate că nu, dar subiectul nostru este altul. Muncitorii de la firma constructoare au vopsit structura de rezistență. Au vopsit-o în alb, urmând a avea un stadion roș-alb, conform culorilor clubului UTA. Ziua în care au vopsit structura metalică se pare că nu a fost aleasă tocmai bine.

„Bătea tare vântul, iar picuri de vopsea au fost aduși de vânt pe mașinile parcate aici, la ARED. Mai multe mașini au fost pătate cu vopsea albă peste tot, pe acoperiș, pe capotă, pe portiere. Printre mașini a fost și un Bentley, mașină de peste 100.000 de euro. Dar au fost și Mercedes și BMW și tot felul. Firma constructoare a trebuit să le plătească tuturor polish-urile. Numai pentru Bentley a plătit 4.000 de euro pentru polish. Era un BMW pentru care s-a plătit 2.000 de euro. I-a costat ceva bani…”, ne spune Florin, un locatar în cartierul rezidențial ARED.

Costurile totale de reparații ale mașinilor se pare că au depășit suma de 10.000 de euro.

Lucian Dănilă, 12 septembrie 2017, 12:41 PM