vineri, 29 martie, 2024

Special Arad Logo

    Sigur, mai sigur, Volvo XC90

    de Special Arad | 22 iulie 2014, 6:20 PM | Auto

    0

    Noile tehnologii fac Compania să se apropie cu pași mari de viziunea sa în care, până în 2020, nimeni să nu își piardă viața sau să fie rănit grav într-o mașină Volvo nouă, scrie Top Gear România.

    Pachetul standard de dotări de securitate al noului SUV premium 4×4 cu șapte locuri va include două tehnologii de securitate în premieră mondială: un pachet de protecție contra ieșirii accidentale de pe carosabil și funcția de frânare automată la intersecție. Aceste inovații vor face parte dintr-un pachet de dotări de securitate care vor transforma noul XC90 într-una dintre cele mai sigure mașini create vreodată.

    Premiera mondială numărul 1: Protecția împotriva ieșirii de pe carosabil
    Părăsirea carosabilului este un tip de accident des întâlnit, având diverse cauze, precum neatenția șoferului, oboseala sau condițiile meteo nefavorabile. În Statele Unite de exemplu, jumătate din decesele datorate traficului sunt datorate părăsirii carosabilului, pe când în Suedia, accidentele cu un singur automobil implică o treime din toate accidentele însoțite de decese și răniri grave în care sunt implicate mașini pentru pasageri.

    Grupul Volvo este foarte preocupat de aceste statistici. Deși în prezent nu există reglementări sau teste de rating care să examineze capacitatea mașinii de a face față incidentelor soldate cu părăsirea carosabilului, compania a decis să se implice în dezvoltarea de tehnologii care să protejeze ocupanții mașinii în acest tip de situații.

    Ca o soluție pentru aceste situații, Volvo Cars a dezvoltat Safe Positioning.

    Dotarea Safe Positioning semnifică faptul că, în cazul în care vehiculul părăsește carosabilul, noul Volvo XC90 detectează ce se întâmplă și centurile de siguranță din față se strâng pentru a menține ocupanții pe locul lor. Centurile rămân blocate, atât timp cât mașina este în mișcare.

    Pentru a preveni traumatismele coloanei vertebrale, scaunele sunt echipate cu amortizoare între scaun și cadrul său, acestea absorbind forțele verticale ce pot apărea atunci când vehiculul aterizează în câmp. Soluția găsită permite reducerea accelerației verticale resimțite de ocupantul scaunului cu până la o treime. Acest lucru previne rănirea coloanei, consecință gravă și relativ frecventă a acestui tip de situație.

    De asemenea, XC90 este echipat cu tehnologii care ajută șoferul să evite scenariile ce implică părăsirea carosabilului:

    Lane Keeping Aid (Asistența la Păstrarea Benzii) angajează mai mult cuplu pe direcția asistată dacă mașina este pe cale să părăsească banda de mers neintenționat, în timp ce Driver Alert Control (Sistem de Alertare a Șoferului), o altă dotare standard, detectează și avertizează șoferii obosiți sau neatenți. Are până și funcția Rest Stop Guidance (Ghidare spre Zona de Staționare), ce direcționează șoferul spre cea mai apropiată parcare sau zonă de staționare. 

    Premiera mondială numărul 2: Frânare automată la intersecții
    XC90 este primul autovehicul din lume dotat cu tehnologii care permit frânarea automată în cazul în care șoferul virează în fața unei mașini în mișcare. Aceasta este o situație des întâlnită în intersecțiile aglomerate citadine precum și pe autostrăzi, unde vitezele sunt limitate la valori mai mari. Noul Volvo XC90 detectează o potențială coliziune și frânează automat pentru a evita accidentul sau pentru a diminua consecințele acestuia.

    O gamă largă de dotări de securitate pentru noul XC90 
    Noul XC90 este dotat cu o paletă largă de alte inovații în materie de siguranță. Acestea includ următoarele:

    Protecție pre-impact în cazul coliziunilor din spate
    Radarele orientate spre spate detectează iminența unui impact din spate și comandă strângerea centurilor de siguranță înaintea coliziunii pentru a menține ocupantul într-o poziție sigură. De asemenea avariile încep să funcționeze pentru a preveni șoferul vehiculului din spate iar frânele sunt activate pentru a reduce impactul asupra ocupanților mașinii.

    Aceste dotări, combinate cu designul noilor scaune Volvo Cars, ce integrează noua generație a inovatorului Whiplash Protection System (WHIPS), această nouă funcție holisitică pre-impact pentru coliziunile din spate ajută la reducerea traumatismelor de tip lovitură de bici. 

    Citește continuarea pe Top Gear

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    5 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.